Auteur Topic: Road trip Schotland mei/juni 2018  (gelezen 519 keer)

Offline GianniM

• Schotland fan
Road trip Schotland mei/juni 2018
« Gepost op: 19 sep 2017, 21:45 »
Dag allen, hiermee plaats ik mijn eerste bericht dus ik zal me even voorstellen. Mijn vriendin en ik,beiden 25 jaar, wonen in Antwerpen. Na een roadtrip door Italie (sorry) afgelopen zomer is het duidelijk dat deze manier van reizen ons wel ligt. Volgend jaar willen we dan ook op deze manier Schotland verkennen. We zijn er inderdaad op tijd bij :D Het plan is om eind mei naar Glasgow of Edinburgh te vliegen en daar een VW T2 te huren voor drie weken. Zo hoeven we niet te betalen voor de overtocht met de boot met busje en hebben we iets langer de tijd in Schotland. We kwamen zelf al terecht bij Carty's Campers net buiten Glasgow. Heeft iemand ervaringen met hen of met andere verhuurders?

Ons plan is om veelal wild te kamperen en zo'n 2x in de week op een camping te overnachten. Ik heb zelf al gekeken naar een aantal mooie routes en activiteiten. Het plan is zo ongeveer het volgende:

Vrijdag evt op de vlieger en nog een avondje in Glasgow/Edinburgh
Zaterdag busje ophalen en met een tussenstop bij Finnich Glen en via Rest and be thankful richting Argyll; Puck's Glen
Zondag richting Skipness, Campbeltown & Southend (Glen Scotia distillery)
Maandag Springbank Distillery en terug noordwaarts richting Inveraray, Carnasserie Castle
Dinsdag via Kilchurn Castle naar Glen Etive (Beinn Maol Chaluim Hike)
Woensdag Bidean nam Bian hike bij Glencoe
Donderdag Steal Falls en via de kustweg bij Inversanda naar Castle Tioram
Vrijdag Glenfinnan en Kinloch Hourn

Zaterdag, zondag en maandag naar Skye: Eilean Donan, Fairy Pools, Neist Point, Coral Beaches, Skye Brewery, Fairy Glen, Quiraing of Storr, Portree
Dinsdag via Baelach Na Ba en Applecross naar Gairloch om (hopelijk) walvissen te spotten op zee
Woensdag, donderdag, vrijdag hopen op goed weer aan de kust via Ullapool, Clachtoll, Tarbet, Oldshoremore (Sandwood Bay) naar Durness

Zaterdag rond Durness: Balnakeil Craft Village, Smoo Cave
Zondag via Lairg naar de Dalwhinnie Distillery, evt. een tussenstop bij Chanonry Point
Maandag naar Blair Atholl/Blair Castle
Dinsdag St Andrews & Fife (Pittenweem of een andere?)
Woensdag, donderdag en vrijdagochtend Edinburgh

Misschien een druk programma maar toch een leuke manier om een goede eerste indruk te krijgen van het land en de verschillende regio's. Als jullie me nog iets willen aan- of afraden hoor ik het graag!

Offline SnEm

• Schotland fan
Re: Road trip Schotland mei/juni 2018
« Reactie #1 Gepost op: 20 sep 2017, 14:25 »
Aaaah nog nen Belg!
Mooi programma!
Als je gaat kamperen, misschien beter zo vroeg mogelijk vertrekken in mei, voor je last krijgt van de midges en overvloed aan toeristen...
I don't need therapy, I just need to go to Scotland!

Offline GianniM

• Schotland fan
Re: Road trip Schotland mei/juni 2018
« Reactie #2 Gepost op: 22 sep 2017, 19:51 »
Ikzelf ben eigenlijk een Zeeuws-Vlaming dus half Belg half Nederlander ;) maar de vriendin wel Belg!

Helaas zitten we wel nog met een trouw 19 mei  :tongue3: dus kunnen we pas daarna vertrekken

Zelf was ik eigenlijk nog op zoek naar mooie trails en verhuurlocaties voor mountainbiken en/of kano├źn. Iemand die hiermee kan helpen?