Auteur Topic: 4 dagen met huurauto in Schotland met mijn zoon. Graag tips..  (gelezen 668 keer)

Offline renekraak

• Schotland fan
Ik heb een retour geboekt op Edinburgh, 26-10 heen en 29-10 weer terug..
Dit is een kado voor mijn zoon van 14, mooi samen met een huurauto op pad door Schotland.  :)
We willen onderweg bij B&B gaan overnachten.
We zouden heel graag tips krijgen wat voor route we mooi zouden kunnen rijden.
Best bereid om samen een flink stuk te rijden, vinden we allebei leuk!
Maar we ontvangen heel graag tips wat leuk is om te doen.
En is Skye ook mogelijk, of wordt dat wat te enthousiast?
Hoor het graag van je.

Offline SnEm

• Schotland fan
Re: 4 dagen met huurauto in Schotland met mijn zoon. Graag tips..
« Reactie #1 Gepost op: 11 sep 2017, 10:56 »
Hangt een beetje af van je vluchten...
Misschien beter in Edinburgh blijven en omstreken (Glasgow of Stirling of...)
Skye is al snel 5-6uur rijden om er heen te rijden, al is het een mooie route je verliest toch veel tijd in de wagen.
Misschien kun je naar Glencoe rijden via Loch Lomond bv, da's een dikke 3 uur rijden en is ook een heel mooie route...Loch Ness is daar ook niet zo ver van...
I don't need therapy, I just need to go to Scotland!

Offline Wolfcvd

• Schotland fan
« Reactie #2 Gepost op: 11 sep 2017, 12:18 »
Cairngorms is ook mooi en niet al te ver van Edinburgh. Of de omgeving van Pitlochry, Aberfeldy, Killin misschien?

Groetjes,
Caroline
For guided walks up Ben Nevis, check: Best Nevis Mountain Guiding

Offline renekraak

• Schotland fan
« Reactie #3 Gepost op: 17 sep 2017, 11:00 »
Hangt een beetje af van je vluchten...
Misschien beter in Edinburgh blijven en omstreken (Glasgow of Stirling of...)
Skye is al snel 5-6uur rijden om er heen te rijden, al is het een mooie route je verliest toch veel tijd in de wagen.
Misschien kun je naar Glencoe rijden via Loch Lomond bv, da's een dikke 3 uur rijden en is ook een heel mooie route...Loch Ness is daar ook niet zo ver van...

Bedankt voor je reactie.
We komen om 13.10 uur aan in Edinburgh, dus we kunnen 's middags nog wel een mooi stukje rijden.
Ik heb foto's gezien van Skye en dat lijkt ons wel fantastisch, maar Glencoe en omgeving is ook de moeite waard?
En Loch Ness, daar hoor ik verschillende verhalen over. Het zou daar niet zo bijzonder zijn, maar ja het is ook wel leuk om daar een keer geweest te zijn lijkt me. En is het ook de moeite waard om de zaterdag in Edinburgh te zijn? We vliegen zondagmiddag weer terug.

Offline SnEm

• Schotland fan
« Reactie #4 Gepost op: 19 sep 2017, 08:43 »
Glencoe is zeker de moeite en ook tal van mogelijkheden in de regio (Glencoe Mountain, Glen Etive, Inchree Falls, Glencoe quarry,...), je kan ook doorrijden naar Inverness (Chanonry Point is en blijft voor een topper) en dan via de Cairngorms terug naar Edinburgh rijden. Loch Ness is inderdaad wat minder en vrij toeristisch, maar toch heel wat te zien (onderweg van Glencoe kun je stoppen in Fort William, misschien een omtoer via Glenfinnan,...)!
Als jouw vlucht in de late middag is, is Skye haalbaar, maar dan wordt het toch intens rijden, en zal je Edinburgh moeten skippen...en 2 dagen ter plaats is wel heel kort...
I don't need therapy, I just need to go to Scotland!

Offline GianniM

• Schotland fan
« Reactie #5 Gepost op: 25 sep 2017, 14:15 »
Wat SnEm zegt lijkt me inderdaad een mooie route! Zelf zou ik ook Loch Ness overslaan. In Loch Lommond & The Trossochs kun je evt stoppen bij Bracklinn Falls en bij Falls of Dochart.
De weg door Glen Etive schijnt ook heel mooi te zijn (filmlocatie James Bond Skyfall)
Ten westen van Glencoe kun je ook een rondje rijden langs het water van Loch Linnhe, vooral het laatste stukje bij Kilmalieu is erg mooi!
Hierna kun je langs Castle Tioram en Glenfinnan Viaduct passeren.
Mocht het nog mooi weer zijn heb je mooie stranden ten zuiden van Mallaig.
Op de terugweg kun je stoppen bij Blair Castle.

Op deze website staan zowat alle wandelroutes van Schotland, kort/lang, makkelijk/moeilijk: https://www.walkhighlands.co.uk
Steall Falls and the Nevis Gorge bij Fort William is een korte die wel de moeite waard moet zijn!

Een andere optie is om via de Rest and be thankful pas naar de regio Argyll te rijden. Hier zijn ook hele mooie kustwegen, bossen, wildlife... je kunt Puck's Glen en Finnich Glen/Devil's Pulpit verkennen, kastelen van Skipness, Saddell, Kilchurn en Carnasserie, de stadjes Campbeltown, Tarbet, Inveraray en de gevangenis. Helemaal in het zuiden bij Southend heb je nog stranden en een vuurtoren.

Veel plezier!