Auteur Topic: ervaring met welke hut aan boord?  (gelezen 2140 keer)

Offline AntonE

• Schotland fan
ervaring met welke hut aan boord?
« Gepost op: 17 aug 2017, 17:47 »
Wat zijn jullie ervaringen met de verschillende hutten aan boord DFDS ijmuiden-newcastle. Ik ben licht claustrofobisch dus een buitenuit met uitzicht zal een voorwaarde zijn.

Offline Roibeard

• Schotland fan
Re: ervaring met welke hut aan boord?
« Reactie #1 Gepost op: 21 aug 2017, 13:07 »
Heb een week geleden met de King de overtocht gemaakt. Zat in een basis 4 persoonshut op dek 2. Dus zonder p
Ik heb geen ervaring met claustrofobie, maar je hebt niet veel ruimte met zijn 4-en.

Offline Wittebeer

• Schotland fan
  • Het gras bij de buren is altijd groener
« Reactie #2 Gepost op: 21 aug 2017, 17:29 »
Wat zijn jullie ervaringen met de verschillende hutten aan boord DFDS ijmuiden-newcastle. Ik ben licht claustrofobisch dus een buitenuit met uitzicht zal een voorwaarde zijn.
Neem die patrijspoort maar, dus inderdaad een voorwaarde. Heb allebei gehad maar binnenhut niet meer. En ik ben dan maar heeeel licht claustrofobisch.

Offline Wee Dram

• Schotland fan
« Reactie #3 Gepost op: 17 okt 2017, 00:11 »
Ga met de King over. Boek een commodity de luxe hut. Is niet goedkoop maar je hebt er heel veel voor. Gratis drankjes en hapjes. Neem voor het eten een salade of iets dergelijks mee. Ontbijt is inbegrepen in de prijs. En ook heel belangrijk je zit in een exclusieve zone op de boot.

Offline Light

• Schotland fan
« Reactie #4 Gepost op: 07 nov 2017, 23:36 »
@ Wee Dram: Bedoelt u wellicht een Commodore (evt. 'de luxe') hut?
Van de DFDS-website m.b.t. de 'King': 3-persoons Commodore hut - twee- en eenpersoonsbed
Elke dag is een kans er (weer) iets moois van te maken

Offline Wee Dram

• Schotland fan
« Reactie #5 Gepost op: 10 nov 2017, 14:11 »
Idd. Die bedoel ik.

Offline edbe

• Schotland fan
« Reactie #6 Gepost op: 14 feb 2018, 11:02 »
Heb een week geleden met de King de overtocht gemaakt. Zat in een basis 4 persoonshut op dek 2. Dus zonder p
Ik heb geen ervaring met claustrofobie, maar je hebt niet veel ruimte met zijn 4-en.

weet  niet of hij het nu leukt vondt  :schface
Edinburgh (stedentrip 2018)
Dublin (tripje en U2 concert November 2018)

Offline skye

• Schotland fan
« Reactie #7 Gepost op: 14 feb 2018, 17:44 »
Ga met de King over. Boek een commodity de luxe hut. Is niet goedkoop maar je hebt er heel veel voor. Gratis drankjes en hapjes. Neem voor het eten een salade of iets dergelijks mee. Ontbijt is inbegrepen in de prijs. En ook heel belangrijk je zit in een exclusieve zone op de boot.

wat is er belangrijk aan ineen exclusieve zone zitten als ik vragen mag ???

Offline Wittebeer

• Schotland fan
« Reactie #8 Gepost op: 15 feb 2018, 10:48 »

wat is er belangrijk aan ineen exclusieve zone zitten als ik vragen mag ???
Ik hoop omdat er alles gratis is (dan is het dubbel), niet om anoniem je eigen salade naar binnen te werken. Het klinkt wel een beetje snobistisch.

Nou het toch over die commodore hut gaat, wij (3 vrienden) gaan naar Newcastle (Edinburgh) volgende maand en hebben een zgn. 3 persoons Commodore geboekt, scheelde maar een tientje de man of zoiets, wil ik af zijn. Maar volgens mij stond er in de kleine lettertjes dat er 2 soorten voorzieningen zijn, geen ontbijt of iets anders niet. Dus dat er 2 soorten Commodore zijn. Bij jullie iets van bekend? Mij gaat het om de ruimte, de rest zie ik wel.

Heen met de Princess en terug met de King. dus verschillend.

Eind april met Jan de invalidenhut. Die is fijn met mooi weer maar door gebrek aan drempels loop je bij winderig weer risico van waterballet.

Offline Robert

• Schotland fan
  • Uw reisadviseur voor Schotland
« Reactie #9 Gepost op: 17 feb 2018, 09:26 »
Hi All,

Aan boord van de King kun je kiezen uit Commodore of Commodore de Luxe. De commodore hutten zijn groter dan de standaard hutten en je hebt wat extra's (ontbijt, minibar met wat drankjes). De commodore de Luxe heeft een apart deel op het schip, op dek 10. De hutten zijn flink ruimer en meer luxe, er is een lounge bij de hutten met uitzicht op zee in de vaarrichting. In de lounge staan hapjes en drankjes die je kunt en, heel belangrijk, de beste koffie die je op deze boot kunt vinden. Bij de afvaart wordt een glaasje bubbeltjeswijn geserveerd.

De Princess heeft geen Commodore de luxe klasse. Die boot is ook een stukje kleiner.

Een probleem is wel dat die Commodore hutten erg in trek zijn...

Have fun!
Robert
Robert Hoornweg,
Schotland op Maat
www.schotlandopmaat.nl

Offline edbe

• Schotland fan
« Reactie #10 Gepost op: 17 feb 2018, 10:58 »
we hebben 2 maal een Commodore hut genomen op de heen weg naar Newcastle en is wat ruimer en meer luxer dan een standaard hut, als je op tijd boekt is het ook nog goedkoper....
op de terug weg namen we altijd een standaard hut.
Edinburgh (stedentrip 2018)
Dublin (tripje en U2 concert November 2018)

Offline Wittebeer

• Schotland fan
« Reactie #11 Gepost op: 17 feb 2018, 12:38 »
Hi All,

Aan boord van de King kun je kiezen uit Commodore of Commodore de Luxe. De commodore hutten zijn groter dan de standaard hutten en je hebt wat extra's (ontbijt, minibar met wat drankjes). De commodore de Luxe heeft een apart deel op het schip, op dek 10. De hutten zijn flink ruimer en meer luxe, er is een lounge bij de hutten met uitzicht op zee in de vaarrichting. In de lounge staan hapjes en drankjes die je kunt en, heel belangrijk, de beste koffie die je op deze boot kunt vinden. Bij de afvaart wordt een glaasje bubbeltjeswijn geserveerd.

De Princess heeft geen Commodore de luxe klasse. Die boot is ook een stukje kleiner.

Een probleem is wel dat die Commodore hutten erg in trek zijn...

Have fun!
Robert
Bedankt. Nou is het duidelijk. Dus wel ontbijtje maar geen lounge. Dat is ook niet zo belangrijk tenzij er natuurlijk een free whisky-bar staat maar laat me gokken dat zal hem niet zijn. Die bubbels boeien verder niet.

Dat die hutten in trek zijn is op zich ook niet zo raar. Het is ook een beetje vakantie en dat kost nu eenmaal wat. Dan kan dat er ook wel bij. Als het een beetje prijs-kwaliteitverhouding is en afhankelijk van het moment is dat soms zo. Je eet toch niet elke keer in een cafetaria.

Ik ken het van vliegen. Intercontinentaal vlieg ik de laatste jaren ook Business Class en dat is in verhouding goedkoop als je de aanbiedingen afstruint (niet regulier dus). Daar krijg je ook wat voor terug. In mijn geval zelfs een stuk gezondheid want ik ben buitenmaats.

Maar als ik alleen ga is de commodore relatief wel een beetje duur.

Offline Robert

• Schotland fan
  • Uw reisadviseur voor Schotland
« Reactie #12 Gepost op: 17 feb 2018, 16:18 »
Ha Wittebeer,

Ja, als ik alleen ga dan kies ik meestal ook voor een basic hut. Met 2 of 3 personen loont het wel de moeite. De drankjes aan boord zijn best prijzig in in de Commodore de Luxe staat het voor je klaar, als is de keus beperkt tot pils, wijn, frisdrank en water. Meer personen is het prijsverschil niet eens zo gek groot. Wat wel erg lekker is, is dat het in de Lounge, zo na 8 uur altijd lekker rustig is. Als die die overtocht vaak maakt dan krijg je wel genoeg van al die live-muziekanten en drukte aan boord.

Goede vaart alvast!
Robert
Robert Hoornweg,
Schotland op Maat
www.schotlandopmaat.nl

Offline Wittebeer

• Schotland fan
« Reactie #13 Gepost op: 01 apr 2018, 14:25 »
Nou het was prima die commodore. En dat ontbijt doet niks onder voor de grote zaal, ik vind het zelfs wat prettiger, minder massaal.

Heen de Princess en terug de King. Nou heb ik er niet op gelet maar mijn reisgenoten die voor de eerste keer op de boten zaten beweerden dat de commodore hut van de Princess ietsie groter was. Ze hadden over het geheel net iets meer met de Princess.

Offline Wee Dram

• Schotland fan
« Reactie #14 Gepost op: 17 mei 2018, 11:54 »
 Hallo Skye.
Een beetje late reactie maar voor mij vindt ik het wel belangrijk omdat je gewoon rustig kunt zitten.
Als je in het weekend overgaat en er zitten voetbalsupporters(nou ja, supporters) aan boord dan is het overal een zooitje.  :drinky :bonk