Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
25 Mei 2012, 19:49

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Mededelingen  |  Welkom en dienstmededelingen  |  Topic: flower of scotland
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: flower of scotland  (gelezen 997 keer)
bregtje
Schotland fan

« Gepost op: 09 Jan 2007, 15:11 »

Hallo allemaal,
Even voorstellen, ik ben bregtje en ben een fervent Schotlandgangster.
Deze zomer ga ik voor het eerst naar de Shetland eilanden.
Heeft iemand misschien een goede tip met betrekking tot accomodatie op de Shetlands.
Ik ging altijd in de wintermaanden naar Schotland, maar door andere werkomstandigheden ben ik nu helaas genoodzaakt mijn vakantie in de zgn. bouwvak. te nemen
Vraag mij dus ook af of het in de zomermaanden erg druk is op deze eilanden, dit ivb met reservering.
Ben van plan vanuit Aberdeen de ferry te nemen.
 Bregtje
Ina
Schotland fan

« Antwoord #1 Gepost op: 09 Jan 2007, 17:16 »

Welkom op het forum, ik dacht even hier een medefan te vinden van het prachtige lied. crybaby2
Weet niks over de Shetlands, maar anderen wel hoor.

Yours Aye for Scotland
Freebird
Schotland fan

« Antwoord #2 Gepost op: 09 Jan 2007, 17:25 »

Hiya Bregje, welkom op dit forum. Ik benijd je niet omdat je voortaan in het hoogzeisoen "moet" (je zult maar met Schotland in July "gestraft" worden...) maar aan de andere kant weer wel omdat jij Schotti? al in de sneeuw hebt beleefd drunken_smilie en de laatste keer dat ik sneeuw heb gezien is toen mijn vrieskast ontdooit moest worden help.... enfin, dat wil je niet weten...  sad1
Zoekt en gij zult vinden. Er zijn inmiddels zoveel links naar externe Schotse sites gepost dat je voorlopig onder de pannen bent. Overigens denk ik niet dat je -zelfs in de bouwvak!- zo ontzettend heel veel toeristen zult aantreffen in Schotland. De bulk van die "ollanders" zit dan toch liever met de krent op het strand te bakken in de zon ergens in Tropisch europa  sunny. Dat ze dat ook in Schotland kunnen, en wel op zeer intieme, rustige en witte strandjes, houden we angstvallig geheim voor ze; moeten ze ook maar zo gek worden van Schotland als wij, dat er zelf een eigen site aan gewijd wordt, vind je niet? tongue3
Scotland-lovers
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 09 Jan 2007, 18:54 »

Ina: "flower of Scotland" is inderdaad een heeeel mooi nummer. Net als "Highland Cathedral" in de uitvoering van de "Black Watch Pipe Band"
bregtje
Schotland fan

« Antwoord #4 Gepost op: 09 Jan 2007, 20:22 »

Hallo allemaal,
Wat geweldig jullie reacties.
Heb inderdaad vele winters in Schotland in de sneeuw doorgebracht.
Onze eerste vakantie was in 1972 in the strath of Kildonan.
Ja, ik ben inderdaad een oudje(56 jaar)
Sindsdien zijn we verslingerd aan dear old Scotland.
We hebben Schotland leren kennen als een geweldig gastvrij land,prachtige natuur,fantastische eilanden(Inner en Outer Hebrides) heerlijke whisky, verrukkelijke haggis(lijkt op onze Groningse gebakken leverworst) enfin teveel om op te noemen.
Wat de muziek betreft zijn we verslingerd aan ballads en dan vooral gezongen door Jean Redpath.
Flower of Scotland hoor ik het liefst van the Corries.
Als er iemand is op dit forum die me door eigen ervaring meer kan vertellen over een vakantie op de Shetlands, hou ik me aanbevolen.
Ik ben blij dat ik dit forum gevonden heb, de meeste mensen in onze omgeving bedenken zich wel tig keer om op vakantie naar Schotland te gaan!
Nou gelukkig maar, houden we het er mooi rustig.

Groet, Bregtje
gerdamartijn
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: 09 Jan 2007, 23:25 »

Welkom bregtje,fijn om weer iemand erbij te hebben die verhalen weet te vertellen. En veel gereisd heeft. En eigenlijk houden we allemaal op dezelfde manier van "scottie", (zoals Freebird het noemt).Ik moet nu alleen nog the flower uit mijn hoofd laten stromen(gaat lastig)."Trouwens even off topic Loreena Mc Kennit zingt ook hele mooie ballads.
Wilma
Schotland fan

« Antwoord #6 Gepost op: 10 Jan 2007, 09:03 »

Welkom Bregtje hier op het forum.
Leuk weer een schotlandliefhebber erbij.
We zijn ook erg benieuwd naar jouw verhalen hoor.

Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Mededelingen  |  Welkom en dienstmededelingen  |  Topic: flower of scotland
Ga naar: