Auteur Topic: Wie wil zijn emigratie ervaring delen  (gelezen 1918 keer)

Offline Jeroen

• Schotland fan
Wie wil zijn emigratie ervaring delen
« Gepost op: 05 nov 2016, 18:05 »
Beste Mensen,

Mijn vrouw en onze twee kinderen (8 & 11) en ik. Zijn 4 jaar geleden teruggekeerd vanuit Curacao naar Nederland. Hier hebben mijn vrouw en ik 18 jaar gewoond. Onze kinderen zijn er geboren. Daarvoor woonden we 6 jaar in Australiƫ. We wonen nu hartje Amsterdam, de kinderen doen het goed op school. Het leven is gezapig. Onlangs twee keer achter elkaar naar Schotland geweest. Wat een pracht land aan de buitenkant. Van binnen dat weten we nog niet. Wij zijn Horeca-veteranen en denken er aan om Nederland in te ruilen voor Schotland en er een B&B te beginnen. Maar wat een groot aanbod????! Waar ligt dat aan?. In veel gevallen waarschijnlijk de verkeerde locatie. Het harde werk? Toerisme stijgt!? Wie wil ons zijn verhaal vertellen. Met name ook, wat gaan we daar aan treffen. Hoe is het daar voor onze kinderen op de scholen? Hoe zoek je de beste streek/locatie. Wie heeft er spijt van? Wie vindt het de beste beslissing die ze ooit gemaakt hebben. Waarom is het geen of juist wel, een sprookje? wat zou je anders doen mocht je het over doen? Normaal doen wij niet moeilijk over een 'move'. Deze ronde is het met kinderen die, gelukkig, nog niet puberen maar toch. Wij zijn benieuwd naar jullie verhalen en willen natuurlijk ook onze ervaringen delen. Bij voorbaat dank!

Online Ardblair

• Schotland fan
  • Highland Hospitality at its very best!
Re: Wie wil zijn emigratie ervaring delen
« Reactie #1 Gepost op: 05 nov 2016, 21:23 »
Hoi,

Wij hebben bijna 7 jaar geleden de overstap gemaakt. Zijn intussen trotse eigenaren van een B&B in Fort William. Ons verhaal vertellen? Ja hoor! Mail ons een keertje en wie weet...

groetjes uit een fris Fort William,

Conny & Rene
Ardblair
info@ardblair.nl

Offline Petra

• Schotland fan
« Reactie #2 Gepost op: 15 nov 2016, 19:58 »
@Jeroen, kennen jullie het programma "bed & breakfast Uk".

Offline Jeroen

• Schotland fan
« Reactie #3 Gepost op: 21 nov 2016, 19:07 »
Hoi Petra,

Ja dat ken ik zeker. Ik kijk er ook regelmatig naar. Hoezo?

Groet,
Jeroen.