Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
25 Mei 2012, 19:48

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Reizen door Schotland met de eigen auto  |  Topic: navigatiesysteem
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: navigatiesysteem  (gelezen 1616 keer)
marieke
Gast
« Gepost op: 08 Jan 2007, 14:45 »

Er werd onder het kopje wegenkaarten al gesproken over de navigatiesystemen, maar ik heb 'm toch maar even apart gestart.
Mijn vraag is eigenlijk, wij hebben 1,5 jaar geleden een navigatiesysteem aangeschaft van Destinator (vrij onbekend maar erg prettig systeem, we hebben heel europa incl scandinavie in het pakket, en dan niet alleen de hoofdwegen) wat voor Ierland erg prettig werkte. Wat ik mij nu wel afvraag, de kaarten zijn in juli 2 jaar oud, zou ik een update moeten aanschaffen voor de komende reis?
Wanneer er veel is gewijzigd wellicht wel handig, maar we raken sowieso niet zo snel in paniek, dus als onze mevrouw er nou een keertje niet uitkomt ach...Wat vinden jullie? icon_scratch

Zit nu te denken, raar eigenlijk dat ik me er druk om maak, alle vorige reizen deden we het gewoon met de kaart op schoot!! icon_thumleft
Ina
Schotland fan

« Antwoord #1 Gepost op: 08 Jan 2007, 15:18 »

Volgens mij verandert er niet zoveel in Schotland aan de wegen. Ik heb maar 1x meegemaakt dat ze met een weg bezig waren en dat was gewoon een verbetering van de oude single track (ergens in de buurt van Torridon).
Dus je kunt meemaken dat er single track wordt aangegeven die dan inmiddels 2 baans is geworden. Wat op zich wel jammer is maar dat stukje waar ik het over had was erg druk en erg slecht dus wel een verbetering.

Wij rijden gewoon met een kaart op schoot uit 2004, nooit een probleem gehad.

Yours Aye for Scotland
lucsa
Schotland fan

« Antwoord #2 Gepost op: 08 Jan 2007, 15:33 »

Wij hebben de reis gedaan met de Ordnance Survey kaarten van 1993( wilden toen reeds naar Schotland laughing7)
Grootste verandering was zoals reeds aangegeven, single roads die intussen verbreed waren.
Nergens problemen gehad.

Tot ergens onderweg
Groetjes
Sabien & Luc

[img]http://lu
Scotland-lovers
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 08 Jan 2007, 18:58 »

Marieke,

Wij gebruiken TomTom op een pocket-pc. Bij deze firma zijn ze niet bereid te volstaan met alleen een update van de kaart: de nieuwe kaart moet altijd weer met nieuwe (aangepaste) software draaien. Ik zou in ieder geval eerst checken of dit bij Destinator ook het geval is.

We draaien nu (ook afgelopen vakantie) met versie 5.21 en dat voldoet prima. Helaas zit er wel eens een fout in de kaart (omgeving Aberdeen en rotonde-afslagen na Harwich), maar dat levert niet echt grote problemen op. In ieder geval geen reden voor een update met alle nieuwe problemen van dien. Het begint er op te lijken, dat TomTom haar programma's zodanig verandert, dat niet-TomTom-GPS-ontvangers niet meer ondersteund worden.

Kijk anders eens op: http://forum.pocketinfo.nl
Marien
Schotland fan

« Antwoord #4 Gepost op: 08 Jan 2007, 19:08 »

Ik geloof dat onze Tom Tom ondertussen ook al weer 2 jaar oud is en uiteraard komen we wel eens een nieuwe weg tegen,  maar dat zijn meestal de snelwegen. Komt altijd goed hoor.

DE FOTO'S EN HET VERSLAG VAN ONZE VAKANTIE VAN 2008 STAAN ONLINE!!!
http://W
Marcel_k
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: 01 Apr 2007, 17:46 »

Wat ik mij nu wel afvraag, de kaarten zijn in juli 2 jaar oud, zou ik een update moeten aanschaffen voor de komende reis?
naast een navigator is het gewone gezonde verstand nooit weg, hoor   Bonk
nee, twee jaar lijkt me niks te oud. je bent op vakantie, niet vergeten!
Af en toe een afslagje missen, vind ik nooit zo erg.
Freebird
Schotland fan

« Antwoord #6 Gepost op: 02 Apr 2007, 08:50 »

Dat van die Single tracks die inmiddels verbreed waren tot zowat snelweg niveau ken ik, Luc  laughing7 Maar zijn niet alle TomTom's te "upgraden" via de bijgeleverde "Mijn TomTom" cd en de website? Ik hang mijn TomTom iedere week wel een keer aan het "infuus" om alvast wat routes, adressen en mooie plekjes te programmeren. Door middel van de website wordt dan ook het wegen net actueel aangepast zodat ik altijd up to date rijd.
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Reizen door Schotland met de eigen auto  |  Topic: navigatiesysteem
Ga naar: