Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
25 Mei 2012, 19:48

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Mededelingen  |  Welkom en dienstmededelingen  |  Topic: even voorstellen
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: even voorstellen  (gelezen 1155 keer)
astridenmarjolein
Gast
« Gepost op: 07 Jan 2007, 13:16 »

hallo wij zijn astrid en marjolein

Dit jaar zijn onze ouders 25 jaar getrouwd en willen wij hun graag als verassing op vakantie sturen naar schotland.
We zijn een beetje aan het rondneuzen, maar komen er niet echt uit wat ons leuk lijkt voor onze ouders.
We weten dat ze graag wat van de schotse natuur willen zien, maar mijn moeder is niet heel goed ter been, dus het kunnen geen lange wandelingen zijn. Ook zitten we een beetje te twijfelen of we dan een auto zouden huren, mijn vader is geen ervaren rijder en aangezien je daar links rijd wordt dit misschien een beetje lastig. Ook zitten we wel een beetje aan een budget (max. 1500 euro)
Wie kan ons helpen?

groetjes astrid en marjolein
Ina
Schotland fan

« Antwoord #1 Gepost op: 07 Jan 2007, 13:22 »

Hoi Astrid en Marjolein, het is natuurlijk heel moeilijk om voor mensen die je niet kent te zeggen wat ze wel of niet leuk zullen vinden in Schotland.

Als je vader geen ervaren rijder is zou ik zeker geen auto aanraden, het is niet alleen het links rijden maar je krijgt ook met aardige hellingen te doen en met single track roads (??nbaansweggetjes).

Misschien is een georganiseerde reis dan een optie?
http://www.reizennaarschotland.nl/forum/index.php/topic,504.0.html

Yours Aye for Scotland
astridenmarjolein
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 07 Jan 2007, 13:42 »

bedankt voor je snelle reactie
we hebben ook aan een georganiseerde busreis zitten denken, maar dit lijkt ons minder leuk omdat je dan met een groep bent en daar ook afhankelijk van bent, je kunt niet zelf doen wat je wilt en zien wat je wilt
best lastig nog om iets te vinden wat bij onze ouders past
Ina
Schotland fan

« Antwoord #3 Gepost op: 07 Jan 2007, 13:45 »

Er zijn ook operators die rondritten verzorgen, dus je gaat op eigen gelegenheid en boekt dan een gids om je de omgeving te laten zien. Ik denk niet dat het goedkoop is maar je zou eens kunnen kijken. Schotland is een behoorlijk duur land.
http://www.bruceshighlandtours.co.uk/

Yours Aye for Scotland
gerdamartijn
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: 07 Jan 2007, 14:43 »

Hallo Astrid en Marjolein,welkom, en wat een leuk idee icon_thumleft.zal een hele verrassing worden.Waarom kiezen jullie niet een grote stad uit(als ze daarvan houden natuurlijk)zoals Edinburg? Glasgow of helemaal naar boven Inverness.Vaak kan je van daaruit dan dagtochten boeken met een touringbus naar bv een natuurgebied of gewoon lekker een ronddagtocht.Dat kan je misschien al vanuit Ned regelen.
astridenmarjolein
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: 08 Jan 2007, 13:31 »

Hallo Gerda,

dat klinkt als een heel leuk idee! We zaten er idd al aan te denken om ze naar Edinburgh te sturen. In een grote stad is genoeg te doen en is alles beter bereikbaar. Weet jij misschien ook een bus- of treinmaatschappij die vanuit Edinburgh dagtochten naar natuurgebieden organiseren? En weet je ook of dat in een dag te doen is?

Alvast bedankt!
gerdamartijn
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: 08 Jan 2007, 16:06 »

Als jullie Ediburgh doen hebben ze daar al heel wat te zien .Het kasteel,Stadstour in de hohobus.....Deze link gaat over? Edinburgh en bij de uitstapjes staan dagtochten met bus citygateways.visitscotland.com vast voorpret hello2
Sas.
Administrator
*

Viva Glasvegas!

« Antwoord #7 Gepost op: 08 Jan 2007, 17:04 »

Hoi Astrid en Marjolein,
Welkom, en een superidee!

Van heel veel reacties die ik her en der lees op internet is het in ieder geval niet aan te raden om zo'n groepsreisje in een dag vanuit Edinburgh te doen in een busje, waarin je zo veel mogelijk van Schotland ziet (inderdaad, voorbijzoevend van achter het raam van een minibusje). Maar deze site kwam ik laatst tegen, en ik weet niet wat jullie budget is als de reis en accommodatie betaald is, maar een reisje met een prive-chauffeur die veel van het land kent en in de wensen van je ouders kan voorzien(bijv. vaak ergens stoppen, misschien ergens een rustige wandeling in de natuur etc.), is misschien wel tof. Als je even googled kom je er zeker nog meer tegen. En zoals Gerda al zegt, er is veel te zien en te doen in Edinburgh, ze zullen daar ook zeker al een paar dagen zoet zijn. Een aanrader in Edinburgh vond ik de Mary King's Close tour, een rondleiding door de (nu) ondergrondse straten van Edinburgh, zonder dat er teveel spookverhalen aan te pas komen, maar meer de echte geschiedenis.
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Mededelingen  |  Welkom en dienstmededelingen  |  Topic: even voorstellen
Ga naar: