Auteur Topic: Terug naar Nederland.  (gelezen 5158 keer)

Offline Driekje

• Schotland fan
Terug naar Nederland.
« Gepost op: 13 jun 2016, 20:05 »
Na ruim 10 jaar, enorm naar ons zin in Schotland te hebben gewoond, keren we nu weer terug naar Nederland. Door de oliecrisis is er geen werk meer voor onze zoon in Aberdeen. Hij heeft nu een baan in Nederland en verhuist met zijn Schotse vrouw en 2 kinderen naar Nederland. We zullen allemaal het mooie Schotse land missen, maar zullen er zeker nog met vakantie naar toe gaan. Ons huis staat te koop. Spannende tijden!

Offline skye

• Schotland fan
Re:Terug naar Nederland.
« Reactie #1 Gepost op: 13 jun 2016, 20:58 »
Dat zal even weer wennen zijn Driekje. Succes met de verkoop van jullie huis, waar woonden jullie nog maar weer.

Offline Driekje

• Schotland fan
« Reactie #2 Gepost op: 13 jun 2016, 23:14 »
Dank je wel. Wij wonen in Aboyne, in Aberdeenshire.

Offline Bute

• Schotland fan
« Reactie #3 Gepost op: 14 jun 2016, 20:24 »
Succes met de verkoop van het huis, Driekje, en sterkte in Nederland!
(was leuk jullie een paar keer ontmoet te hebben  :aye )
There are two seasons in Scotland - Winter and July.

Offline Driekje

• Schotland fan
« Reactie #4 Gepost op: 14 jun 2016, 20:29 »
Dank je wel Bute. Wij vonden het ook erg leuk om jullie ontmoet te hebben. Wie weet, ontmoeten we elkaar nog een keer op Bute. Schotland blijft vakantieland nr. 1.

Offline Wittebeer

• Schotland fan
  • Het gras bij de buren is altijd groener
« Reactie #5 Gepost op: 14 jun 2016, 20:54 »
Ik ben overigens ook wel benieuwd naar de RE-migratie-ervaringen en ook die van je zoon en schoondochter. Ik hoop er meer over te horen. Waarom, ik heb het bij anderen en mezelf ervaren en wil het graag een beetje toetsen.

In ieder geval succes met je organisatie. Ga je weer in de buurt van Dordrecht wonen of is de blik breder?

Offline Light

• Schotland fan
« Reactie #6 Gepost op: 15 jun 2016, 15:32 »
Succes met de verkoop van het huis, sterkte met de verhuizing en welkom terug in Nederland, Driekje.
Leuk om een aantal forumleden weer 'ns langs te zien komen hier.  :hello2:
Elke dag is een kans er (weer) iets moois van te maken

Offline Petra

• Schotland fan
« Reactie #7 Gepost op: 15 jun 2016, 18:27 »
Dat zal weer even (vast langer) omschakelen zijn.

Succes met de verkoop van het huis.
Voor een vast lid, is vast wel een link naar het huis, in het commerciƫle topic toegestaan.
Je weet nooit hoe een koe een haas vangt.

Het is wel een +. dat je zoon een baan heeft gevonden.

Offline Driekje

• Schotland fan
« Reactie #8 Gepost op: 13 jul 2016, 06:33 »
Ons huis in Aboyne is verkocht. Vorige week in Nederland geweest en een huis in Dordrecht gekocht. Door de waardevermindering van de pond na de Brexit hebben we danig in ons budget moeten schrappen en uiteindelijk een klein appartement gekocht, waar we overigens heel blij mee zijn. Onze zoon heeft zijn huis nog niet verkocht, maar wel een huis in Utrecht gehuurd. Hij hoopt zijn huis in Aberdeen te verhuren voor een jaar. Of, misschien kunnen zijn schoonouders erin wonen, als de verzekering het toestaat. Zij zijn, na de overstroming van 30 december, nog steeds niet in hun huis in Ballater terug en gaan nu van vakantiehuis naar vakantiehuis.

Offline Wittebeer

• Schotland fan
« Reactie #9 Gepost op: 13 jul 2016, 07:49 »
Dat is wel een beetje pech hebben net nu met de kanteling van de brexit. Inkomenstechnisch is de daling gunstig als je in Schotland woont en inkomen van NL hebt maar vermogenstechnisch komt het net slecht uit voor jullie. Zit je net op de "bodem".
Maar naar Nederlandse begrippen is het huis toch snel verkocht.
Het gaat nu dus in gang.

Offline Light

• Schotland fan
« Reactie #10 Gepost op: 19 jul 2016, 23:12 »
Ons huis in Aboyne is verkocht. Vorige week in Nederland geweest en een huis in Dordrecht gekocht. Door de waardevermindering van de pond na de Brexit hebben we danig in ons budget moeten schrappen en uiteindelijk een klein appartement gekocht, waar we overigens heel blij mee zijn. Onze zoon heeft zijn huis nog niet verkocht, maar wel een huis in Utrecht gehuurd. Hij hoopt zijn huis in Aberdeen te verhuren voor een jaar. Of, misschien kunnen zijn schoonouders erin wonen, als de verzekering het toestaat. Zij zijn, na de overstroming van 30 december, nog steeds niet in hun huis in Ballater terug en gaan nu van vakantiehuis naar vakantiehuis.

Het zou mooi zijn als de schoonouders van je zoon van de verzekering in zijn huis mogen wonen tot ze zelf weer iets hebben kunnen vinden. Sterkte wens ik jullie allemaal, daar en hier.
Ach... Dordt...zo veel in 't archief gezeten, Mathilde nog meer, voor genealogie (stamboomonderzoek) en zo veel mooie boeken gekocht... Dierbaar oord. in oude termen: Moge het jullie er tot in lengte van jaren goed bekomen  :icon_thumleft:
Elke dag is een kans er (weer) iets moois van te maken

Offline Driekje

• Schotland fan
« Reactie #11 Gepost op: 26 jul 2016, 12:05 »
Dank je wel Light. Ja, Dordt is een prachtige stad. We gaan in het oude gedeelte wonen, vlakbij het Groothoofd. We kijken er al helemaal naar uit.

Offline EllenC

• Schotland fan
« Reactie #12 Gepost op: 27 jul 2016, 16:08 »
he Driekje ik kom hier toevallig even langs om wat op te zoeken en zag je terug naar Nederland post.
Wat zal dat weer even  wennen zijn in Nederland. Veel succes, wel fijn dat zoon schoondochter en kleintjes toch in de buurt zullen zitten.
J e weet waar je kunt komen logeren als je in Schotland bent he. :bagpipe

Offline Mathilde

• Schotland fan
« Reactie #13 Gepost op: 27 jul 2016, 21:57 »
Hallo Driekje,

Welkom terug in Nederland en zeker in Dordt. Het zal wel heel erg wennen zijn, en was je al bekend met Dordt? Ja, dat je Scotland zult missen snap ik heel goed zeker als je daar ruim 10 jaar hebt gewoond. Maar om dicht bij kinders en kleinkinderen te kunnen wonen is heel fijn. Heel veel geluk.
I love Scottish summer, it's my favourite day of the year.

Offline Driekje

• Schotland fan
« Reactie #14 Gepost op: 28 jul 2016, 22:55 »
Ha Ellen, Leuk dat je toevallig even langs kwam. Ik ben zeker van plan je nog te bellen. Ik ben ook heel benieuwd hoe het met jou en jouw familie gaat. Alles is zo onverwacht en snel gegaan. Het is een hele drukte met alles organiseren. Wat lief dat we bij je kunnen logeren. We hebben heel fijne herinneringen aan de dagen dat we bij jou in de caravan verbleven. Tot bellens.

Offline Driekje

• Schotland fan
« Reactie #15 Gepost op: 28 jul 2016, 22:58 »
Hallo Mathilda,
Wij hebben 10 jaar geleden, voordat we naar Schotland emigreerden, 11 jaar in Dordrecht gewoond en ik heb er 15 jaar gewerkt. Heb voor mijn werk heel Dordrecht doorkruist. Dank voor je wensen.

Offline Wittebeer

• Schotland fan
« Reactie #16 Gepost op: 21 sep 2016, 15:01 »
Hallo Driekje,

Het is nu al bijna oktober, zijn jullie nu al verhuisd? En went het een beetje?