Auteur Topic: Arran-Kintyre-Islay etc. door Jan Rozen/Wittebeer  (gelezen 9436 keer)

Offline Wittebeer

• Schotland fan
  • Het gras bij de buren is altijd groener
Re:Arran-Kintyre-Islay etc. door Jan Rozen/Wittebeer
« Reactie #25 Gepost op: 06 mei 2016, 09:10 »
....Eén ding begrijp ik niet helemaal, op Harris en Lewis zijn toch geen distilleerderijen?
Dan kun je beter naar Orkney gaan  :aye ( :hypocriet ) :icon_smile:
MVG,
---Peter.
Nou volgens Jan is er daar ook een (of ze hebben daar iets wat er op lijkt ik heb daar minder verstand van dus als het niet is  :dontknow: ). Waarom Orkney nog niet op de lijst staat is dat Skye hoger staat en dan ben je toch in de buurt van Harris/Lewis. En waarom Skye nou hoger staat dan Orkney, ach ik ken beide niet.

Bij deze reis was de route een beetje opgehangen aan whisky, dat wil niet zeggen dat de omgeving niet van belang was, dat was hij juist wel, je moet een doel hebben en aangezien wij niet wandelen en zo doe je het op die manier. Het gaat meer om de reis dan de bestemming. We zijn ook niet ladderzat geworden en hebben ook niet overal een toer genomen, uiteindelijk komt het veel op hetzelfde neer.

Aan de oostkant (Speyside) ben ik niet zo bekend en kan bij gelegenheid ook een item worden maar de wereld is groot, het blijft keuzes maken en de wereld bestaat niet alleen uit Schotland wat mij betreft.

Maar Orkney staat verder nog op de kaart want ze hebben daar ook een bierbrouwerij en de Dark Island die ik heb geproefd is veelbelovend voor de rest van het assortiment. Ik ben namelijk ook van bier.

http://www.orkneybrewery.co.uk/

Maar als gelegenheidsduo (het klikte goed) hebben we er goed van genoten. Dit soort reizen kost nogal wat (wij kamperen niet) als je dat alleen doet vraag ik me af of het prijs/kwaliteit wel verantwoord is en zo deel je de kosten wat.

Offline Light

• Schotland fan
Re:Arran-Kintyre-Islay etc. door Jan Rozen/Wittebeer
« Reactie #26 Gepost op: 06 mei 2016, 16:56 »
Bedankt voor je interessante verslag Wittebeer  :icon_thumleft:
En fijn dat jullie weer safe and sound thuis zijn nu. :bagpipe
Elke dag is een kans er (weer) iets moois van te maken