Auteur Topic: Kinderen geen toegang in pub  (gelezen 33979 keer)

marieke

• Gast
Kinderen geen toegang in pub
« Gepost op: 29 dec 2006, 10:10 »
Ik was het al eens eerder tegengekomen, en heb het toen voor het gemak genegeerd.
Nu ik weer op het forum aan het rondzwerven was, las ik het weer: kinderen mogen de pubs niet in!
Ik verbaas me hier zo over, in Ierland zijn kinderen, complete gezinnen zelfs, overdag de gewoonste zaak, ze lunchen vaak of gebruiken de maaltijd 'savonds.
Echt heel gezellig, en na 19.00 is het dan weer voor de volwassenen.
Is het bij de wet verboden ofzo? Zijn er geen uitzonderingen?
Ik baal hiervan, dit is wat ons betreft? het eerste nadeel van Schotland.? :nooo
Waar eet je dan met je kinderen?, die dure restaurants is ook niet echt een optie.
We verblijven in een caravan,en koken meestal ons eigen prakkie, maar willen ook wel eens buiten de deur eten, of onderweg op een lange tocht even lekker lunchen.
Zit eigenlijk niet echt op de pizzahut en snackbars te wachten, die hebben we hier zat!
Hoe zijn jullie ervaringen hiermee??
Ik hoop dat jullie nog wat brilliante ideeen heben!!? groet Marieke :wave:

Offline kc

• Schotland fan
Re: Kinderen geen toegang in pub
« Reactie #1 Gepost op: 29 dec 2006, 11:36 »
Tja Marieke, zelf zou ik er niet aan denken om in een pub iets te eten.? Wijzelf maken ook veel ons eigen eten klaar.?
Als je in een stad bent, heb je keuze te over om ergens iets te gaan eten.? Inderdaad gaande van hamburger / pizza tot chique restaurants.? Maar je vindt meer daartussenin dan 1 van die twee :? indisch, potatoe, tavernes (scones etc :icon_smile:), restaurants in een "gewone" prijsklasse, restaurants ? la Lunch Garden, etc.
Tussen 2 dorpen in, vind je niks.? Op wandelingen in de natuur, vind je ook niks om te eten/drinken.? Dus best een lunchpakket maken.
M.a.w. : afhankelijk van het tijdstip van de dag en de plaats, vind je zeker iets anders dan pizza's en Michelin**** restaurants.

Koen

Marien

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 29 dec 2006, 12:43 »
In Edinburgh kan je niet overal in een pub met kinderen, maar soms ook wel. Wij komen vaak in "Clever Dick's" op de Royal Mile. Daar worden kinderen gewoon toegelaten. Volgens mij heeft het te maken met het feit dat ze ook eten serveren, dus eigenlijk een soort restaurant zijn.  En inderdaad in een pub waar ze alleen alcohol schenken, zullen ze kinderen niet toelaten.

marieke

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 29 dec 2006, 14:06 »
Ik vermoed dat de pubs in Ierland gewoon toch anders zijn, daar kun je in veel pubs lekker en betaalbaar eten, vaak is er dan ook een apart gedeelte. Het is vaak een erg sociaal gebeuren.
Ik kan me voorstellen als je dat niet weet je wellicht je afvraagt hoe ik erbij kom in een pub te willen eten haha!
We maken voor onderweg meestal ook wel wat klaar om te picknicken, en ik was ook niet in de veronderstelling dat je op elke plek een eetgelegenheid vind hoor, maar gewoon om zo nu en dan in een wat groter dorp onderweg een hapje te kunen eten is leuk.
We laten ons er overigens ook niet door weerhouden naar Schotland te gaan, het klinkt en ziet er verder helemaal geweldig uit!
Bedankt in elk geval voor jullie reakties tot nu toe. :aye Marieke

gerdamartijn

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 29 dec 2006, 14:43 »
Citaat
zelf zou ik er niet aan denken...
Kc Zou je toch eens moeten proberen? :laughing8: ,want daar in die pubs heb ik het lekkerste eten gegeten :tongue3:

En marieke,misschien als je zomers buiten kan zitten op een terras doen ze het misschien wel,kinderen te eten geven.ik zou het gewoon blijven proberen. Laat je kinders er gewoon heeel hongerig uitzien :laughing7:

Offline Sas.

• Administrator
  • *
  • life in the slow lane
« Reactie #5 Gepost op: 30 dec 2006, 09:13 »
Kc Zou je toch eens moeten proberen? :laughing8: ,want daar in die pubs heb ik het lekkerste eten gegeten :tongue3:

Inderdaad! In Schotland kun je ook in bijna elke pub eten, betaalbaar, simpel (verwacht geen culinaire hoogstandjes) en lekker!

Vooral in de kleine dorpjes, waar de pub meestal ook de enige openbare (eet)gelegenheid is, heb ik kinderen in de pub gezien. Al dan niet de kinderen van de eigenaar, maar ze zaten er wel. 's Avonds zaten er ook genoeg jongeren van 12-22 jaar, waarvan de meeste volgens de regels dus eigenlijk nog ook niet de pub inmogen :nono:

Volgens mij heeft Marien gelijk met de regel dat als er ook voedsel wordt geserveerd, ze ook een restaurant-functie hebben en kinderen (tot een bepaalde tijd 's avonds) wel moeten toelaten.

Offline Freebird

• Schotland fan
« Reactie #6 Gepost op: 30 dec 2006, 11:48 »
Een pub is niet altijd het caf? zoals we dat in nederland kennen. In mijn ervaringen kent men er ook nog de Herberg (Inn) waar men, naast een gezellige pint of Wee Dram (ook wel "Nippy Sweety"...) eenvoudige maaltijden kan gebruiken. Ongeveer zoals we in nederland de eetcaf?'s kennen. Bourgondische, lokale maaltijden waar ook je kinderen kunnen aanschuiven, heerlijk. Soms bediend men niet aan tafel en moet je je pint zelf halen. Maar een lekkerder hertenhaasbief met Stilton en bospaddestoelen met rulgebakken aardappeltjes op een bedje van rode kool met een frisse salade, gevolgt door een punt koude appeltaart met warme custard heb ik nog niet gegeten dan "onze" Pub / Inn in the borders toen we onderweg waren naar Skye...

Pub = kroeg = Drank = dus verboden voor kinderen is echt te kort door de bocht. Ik heb nog nooit meegemaakt dat we met onze minderjarige dochter uit een pub zijn gezet of geweigerd. Om deze reden hoef je Schotland dus niet te vermijden.

Offline kc

• Schotland fan
« Reactie #7 Gepost op: 30 dec 2006, 12:29 »
Kc Zou je toch eens moeten proberen? ?,want daar in die pubs heb ik het lekkerste eten gegeten
en : Een pub is niet altijd het caf? zoals we dat in nederland kennen.

Zeer waarschijnlijk ben ik dan al een aantal keren in een "pub" gaan eten : inderdaad? :icon_thumleft:.
Maar een pub = caf? op zijn B of NL : daar ben ik alleen in "mijn jonge tijd"? binnengeweest? :drinky? :drunken_smilie: :bonk.
In 2003 met zoon van 7 :? :nooo : op tijd in bed en morgenvroeg? :icon_sunny:?
Bedankt Freebird voor de uitleg en nuancering pub / caf?.

Koen

gerdamartijn

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 30 dec 2006, 12:46 »
Joh freebird,het water loopt me de mond in? :laughing7: Doet mij ook weer aan de black pudding(sorry IK vind het heerlijk)met neeps&tatties denken.Toch zijn die van daarbeneden de border? :icon_pale: ook erg goed in pub food

marieke

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 30 dec 2006, 17:06 »
Ben weer helemaal blij!
Dank jullie wel voor jullie aanvullingen.
Inderdaad, juist omdat het vaak eenvoudig maar lekker, betaalbaar en vooral gezellig eten was (en de kinderen niet perse de hele tijd stil hoeven te zitten) was ik in eerste instantie teleurgesteld, maar nu gaat het helemaal goed komen!! :aye

Offline Teije

• Administrator
  • *
« Reactie #10 Gepost op: 30 dec 2006, 18:57 »
Ooit had ik de offici?le regels voor kinderen in pubs maar die kan ik even niet vinden.
Wel een leuke link: http://www.kids-scotland.co.uk/sitedata.php?mcid=3
Kindvriendelijke restaurants en pubs.  :aye

Offline Hans

• Schotland fan
  • Slainte!
« Reactie #11 Gepost op: 30 dec 2006, 20:53 »
Hier heb ik wat regels gevonden.

Citaat
The Licensing Act 2003 swept away the vast majority of restrictions on allowing children in pubs.  Each pub now has a unique set of conditions on the licence which sets out how the pub operates.  Generally speaking, children are allowed to enter a pub unless it has a particular licence condition which says children are not to be permitted.

The exception to this is if the pub is used ?primarily or exclusively? for the supply and consumption of alcohol on the premises.*   In this case a child under the age of 16 is not permitted on the premises when the pub is open for business unless they are accompanied by someone 18 or over.

*  The Guidance to the Licensing Act states that this will not apply to ?many pubs where the main business activity is the consumption of both food and drink?.

A further restriction is that no unaccompanied child under the age of 16 is allowed on any premises licensed for the sale and consumption of alcohol on the premises between the hours of midnight and 5am if it is open for business. 

CELTIC

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: 18 dec 2007, 10:51 »
Dus als ik alles goed heb begrepen mogen kids wel in pubs binnen mits ze begeleid worden door een volwassene,Ik hoop dat dit wel zo is want met onze groep zitten we met een dertien en een veertien jarige!En pubbezoek MOET nu eenmaal erbij horen ...

Offline Freebird

• Schotland fan
« Reactie #13 Gepost op: 22 dec 2007, 10:08 »
Maak je niet druk, Celtic; let gewoon op een pub waar de Schotten zelf naar toe gaan; dat zijn vaak de gezelligste plekken. Een pub is een sociale ontmoetingsplek waar vaak het hele gezin welkom is. Vooral op Zondag komt men er al in de middag bij elkaar voor een goed glas en vaak ook een (bar) maaltijd (die vaak verrassend goed zijn!) veel pubs hebben ook een family-room waar gezinnen met kinderen terecht kunnen, hoewel vele pubs het omgedraait hebben en ruimtes hebben waar geen kinderen worden toegelaten.

Voor de rest ben ik eigenlijk geen pubs tegengekomen waar kinderen uitdrukkelijk werden geweerd. Probeer ook eens een Inn (herberg) waar je niet alleen kunt slapen maar ook gewoon voor een maaltijd of een goed glas naar binnen kunt stappen. Ook hier zijn kinderen welkom, vooral als ze een hapje meebestellen met Pa en Ma. Overigens is dit soms wel een voorwaarde om op bepaalde tijden een pint te kunnen vatten, afhankelijk van de vergunning van de pub/herberg/restaurant. Op sommige tijden mogen deze alleen alcohol serveren bij een maaltijd of soms mogen ze niet serveren maar moet de maaltijdgenieter zijn pint ophalen bij de bar... Beetje vreemd, soms maar 's lands wijs, 's lands eer, nietwaar?

Ik ben bang dat je vreselijk gaat genieten van je ontdekkingen op je trip naar Schottië. Celtic! :laughing7:

CELTIC

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: 07 jan 2008, 14:01 »
Hoila...intussen terug van weggeweest...we zijn idd in een pub binnengeraakt met onze 13en14jarigen en dat was geen probleem.Was echter niet het soort pub met live music waar ik zo graag heen wou maar ook best gezellig.Pub was in Sterling  waar we rasechte Schotten onder ons gezelschap hadden...ik vind hun taalgebruik fasinerend!!Wijn was wel behoorlijk duur(5.50pond voor een klein flesje waar 1glas en half mee kon worden geschonken)Je bent dus eerder blut dan zat!Ooit gaan we ng terug maar dan meer waar serieus aan sightseeiing kan worden gedaan.Weekend in Glasgow was voldoende maar Schotland vraagt naar meer natuurlijk...
C

Offline Danny

• Schotland fan
« Reactie #15 Gepost op: 16 apr 2009, 16:49 »
Wij gingen in 2006 in Endinburg met 18 mensen eten in een pub  :laughing8:we hadden gereserveerd maar werden toch geweigerd  :nono:omdat er 2 kinderen van 4 + 5 jaar bij waren , Wij balen maar ook de eigenaar hij zag een geperde rekening  :evil5:aan zijn neus voorbijgaan .:hypocriet
Toen moesten we dus noodgedwongen naar een soort van pizza/friettent.
Danny :wave: :bagpipe

Offline Danny

• Schotland fan
« Reactie #16 Gepost op: 16 apr 2009, 16:57 »
Sorry geperde moet gepeperde zijn
Danny

4ToUov

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: 15 jun 2009, 19:28 »
Ben eind Mei naar Schotland geweest en maar bij 1 pub/eetgelegenheid gezien dat kinderen niet in de pub mochten komen.
Wel in het eetgedeelte,dat was soort van afgescheiden door een "open"muur.
Was in Blair Atholl btw... weet niet hoe het in de grote steden is,lijkt mij dat ze daar iets makkelijker zijn zelfs.... :)

Offline eefkepeefke

• Schotland fan
« Reactie #18 Gepost op: 15 jun 2009, 19:36 »
Wij hebben met de kinderen ook al verschillende bar meals achter de kiezen.
Echt zelden dat ze er een probleem van maakten dat we de kinderen bij hadden.
In Crieff was er zelfs een gastvrouw die met allerlei dingen voor de kinderen kwam aan zetten om ze bezig te houden (potloden en tekenpapier enzo).

Groetjes,
Eef

Offline Hans

• Schotland fan
  • Slainte!
« Reactie #19 Gepost op: 15 jun 2009, 20:32 »
In mei aten we in een Inn waar kinderen in het restaurant en de zalen mochten komen en in bar alleen als er een volwassene bij was en als er eten besteld was. Maar niet meer na 8 uur 's avonds.  Ze hadden daarvoor wel een speciale license. 
Maar in Edinburgh was er een pub, die kennelijk geen license had, daar mochten we met een kind alleen op het buitenterras iets bestellen.

Offline Moesje

• Geen enkele vorm van plannen vervangt ooit stom geluk
  • Schotland fan
« Reactie #20 Gepost op: 08 nov 2009, 19:55 »
Een aantal jaren achter elkaar ben ik met één of twee kinderen van lagere school leeftijd op vakantie geweest in Schotland. De ervaringen met eten in Pub's zijn ons altijd goed bevallen. Als je in een hotel of Inn een kamer hebt mag je meestal gewoon in de pub eten. Twee keer (in die 6 vakanties) vroegen ze ons om met de kinderen vóór 8 uur gegeten te hebben ivm hun licencie ... kwartiertje maakte niet uit. Voor ons was dat nooit een probleem. Wij wilden toch op tijd slapen en 's morgens vroeg ontbijten en dan de hele dag gebruiken. Ook heeft mijn ex met de oudste wel optredens en Ceilidh bezocht, wat toegestaan was als je gast was in het hotel.