Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
25 Mei 2012, 19:38

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Reizen door Schotland met openbaar vervoer  |  Topic: stoomtrein
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: stoomtrein  (gelezen 2147 keer)
marieke
Gast
« Gepost op: 28 Dec 2006, 13:51 »

Hoi!
Is iemand van jullie al eens met die stoomtrein langs de kust naar Mallaig meegeweest?
Wij zitten er in juli in de buurt en het lijkt ons een prachtige reis, volgens sommigen vele malen mooier als de tocht per auto.
Echter het is nogal een kostbaar tripje, het kost ons als ik het goed is 88 pond voor een retour (met ons vieren), dus hoor ik graag jullie ervaringen en gedachtes erover.
Is het in de trein zelf ook leuk?, (ook voor de kinderen, ik kan me zo voorstellen dat die het uitzicht op een gegeven moment wel gezien hebben).
Groet, Marieke Piper
Wilma
Schotland fan

« Antwoord #1 Gepost op: 28 Dec 2006, 17:56 »

Wij hebben zelf de stoomtrein niet gedaan, vond het inderdaad te duur voor met ons vijven, toen bijna 100 pond!
Maar wij hebben de route gereden en die is echt heel mooi hoor, vooral als je mooi weer hebt!
Stoppen bij Glenfinnan en bij Morrar beach en een stukje over het strand en vooral stoppen onderweg bij de uitzichten op al die kleine eilandjes.
Wij wisten hoe laat de trein aankwam op Glenfinnan, dus daar foto's gemaakt.
Het schijnt dat de gewone trein net zo mooi is en veel goedkoper, maar dat weet ik dus niet.

Ina
Schotland fan

« Antwoord #2 Gepost op: 28 Dec 2006, 17:58 »

Wij hebben de treinreis gedaan met de gewone trein die dezelfde route rijdt, veel goedkoper en het is leuk om in Glenfinnan uit te stappen en de stoomtrein over het viaduct (Harry Potter) te zien rijden.
Het is inderdaad een hele mooie route maar of kinderen daar nou zo van genieten..?Ik weet niet of er in de stoomtrein voor kinderen iets extra's is.

Yours Aye for Scotland
mary
Schotland fan

Mary Street...bestaat echt

« Antwoord #3 Gepost op: 02 Jan 2007, 19:57 »

Ook wij deden de rit met de auto en volgden zelfs een tijdje die trein (een belevenis op zich).We vonden het ook te duur om de treinrit met z'n vieren te doen,en zoals gezegd zijn er onderweg mooie strandjes om even te stoppen.Zorg dat je om 16.00 uur wacht in Glenfinnan,dan kun je mooie foto's nemen wanneer hij over die prachtige viaduct komt....dit is zeker voor de kinderen een mooi moment.
Hans
Schotland fan

Slainte!

« Antwoord #4 Gepost op: 02 Jan 2007, 23:34 »

Afgelopen jaar ook de foto genomen van de trein op het Glenfinnan viaduct (het was rond half vier overigens).

Bij Rail Away van de EO, was laatst een stoomtreinen aflevering waar deze treinreis in getoond werd.  Volgens mij hadden ze het toen over een reis van 4 uur (!).
Mocht je je kinderen op een stoomtreinreisje willen tracteren, dan zou ik toch voor een kortere rit kiezen. Wij hebben ooit de rit Aviemore-GlenBogle station op en neer gemaakt. Net zo leuk, maar wel goedkoper en niet zo langdurig.

Maar misschien is het een optie om een deel van het traject met de stoomtrein te doen en daarna met de reguliere trein terug te keren? (HIER vind je info over de reguliere tijden etc. en HIER over de stoomtrein)

Marcel_k
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: 27 Jul 2007, 08:59 »

Afgelopen jaar ook de foto genomen van de trein op het Glenfinnan viaduct (het was rond half vier overigens).

Bij Rail Away van de EO, was laatst een stoomtreinen aflevering waar deze treinreis in getoond werd.  Volgens mij hadden ze het toen over een reis van 4 uur (!).
2 uur heen, 2 uur terug, dus dat kan wel kloppen.
De gewone trein zal er stukken sneller over doen. Je ziet dan hetzelfde, want het is hetzelfde traject, maar gewoon wat sneller. Het is maar waar je voor kiest.

Overigens was het voor ons een prachtige ervaring, voor de kinderen ook. Om nou voor wat geld de kinderen te onthouden van de Harry Potter-trein (ze hebben het er nu nog steeds over), is niet mijn idee van kinderen een pleziertje doen.

Overigens kochten we kaartjes in wagon D, bij de conducteur zelf. Hij matste ons, waardoor het ietsje minder duur was.
isapaardje
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: 28 Jul 2007, 15:32 »

Wij hebben in mei de tocht gemaakt met de Sherwood Forester.
Mooie route.

Helaas zaten wij aan de "bergkant" en mis je de vergezichten oa bij Glenfinnan en op het viaduct, dus was het vaak even opstaan en naar de andere kant lopen voor een foto:

Ook zie je in de trein niet veel van de trein zelf (althans aan de bergkant niet, en ook niet als je vrij ver voorin zit), maar je hebt wel de sfeer van de stoomtrein. De stoomwolken die langs komen drijven en die je ook binnen in de wagons ruikt, zeker bij een tunnel. Dat heeft gewoon wat  Wink

Overigens rijdt de trein zelf op de terugweg naar Fort William achteruit. Hij kan in Mallaig nl. niet keren.
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Reizen door Schotland met openbaar vervoer  |  Topic: stoomtrein
Ga naar: