Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
25 Mei 2012, 19:32

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Reizen door Schotland met openbaar vervoer  |  Topic: Ga opnieuw proberen naar Schotland te gaan
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Ga opnieuw proberen naar Schotland te gaan  (gelezen 1031 keer)
charivy
Gast
« Gepost op: 17 Dec 2006, 19:30 »

Hoi hoi? allemaal ,

Oktober zou ik naar Schotland gaan met de auto en met een vriendin.
Helaas werd ik ziek dus is de reis niet door gegaan crybaby2

Nu probeer ik een reis te organiseren voor april /mei .
Ik ga dus vliegen? ( easyjet ?? ) en moet me daar verplaatsen met de bus en de trein.
En omdat ik ziek ben geweest en manlief mijn gezondheid nog niet vertrouwd? kan ik niet langer dan een week
en moet ik met het ov ,waar door ik dus drastisch moet gaan korten in mijn route.
Krijg ook geen kreditcard ( ben boekenverslaafd? en koop me eigen blauw vanuit US) dus een auto huren in Schotland zal niet gaan

Eingelijk wou ik naar Skye maar ik denk dat het niet haalbaar zal zijn als je aankomt in Edinburgh.
Maar volgens mij kan ik beter dan in Inverness aankomen? dontknow

Ik ben nog nooit in Schotland geweest en ken de afstanden niet .
Hoe lang is het? van het vliegveld naar Edinburgh of Inverness ?

Nou heb ik al die links al na gelopen en ik word er helemaal tureluurs van
Ik kom zo echt niet verder met het zoeken van de juiste vervoermiddel trein of bus of een combi van beiden.
Ook heb ik nu een probleem met wat ik allemaal wil gaan bekijken.
Heeft er iemand suggesties voor me of is er iemand die me kan helpen met het plannen van de reis?

Wat ik echt wil zien zijn kastelen , minstens een waterval en tja,
Skye was toch wel nummer 1 op mijn lijst want ik dacht dan kan ik Dunvegan en Armandale castle zien :crybaby2:ik heb namelijk al zoveel gehoord en gelzen over dit eiland en kan het niet over mijn hart krijgen Schotland aan te doen en Skye over te slaan crybaby2

Mijn man houd helemaal niet van Schotland dus tja , ik weet echt niet waneer ik weer een keer terug zal gaan.

Dus please, help me

Ik hoor graag van jullie

Groetjes,

Charivy

Sas.
Administrator
*

Viva Glasvegas!

« Antwoord #1 Gepost op: 17 Dec 2006, 21:37 »

Bij sommige lokale verhuurbedrijven kun je een auto huren zonder creditcard, dan gaat het gewoon in vertrouwen (maar hou er dan wel rekening mee dat je misschien een borg moet betalen).
Je kunt ook met de auto op de boot natuurlijk, dan heb je je eigen vervoer al bij je en hoef je je geen zorgen te maken over openbaar vervoer.

"Wat ik echt wil zien zijn kastelen , minstens een waterval"

Tja, kom ik weer aan met mijn Arran: een verhuurbedrijf die auto's verhuurt waarvoor je geen creditcard nodig hebt (en je mag van het eiland af met je auto), kastelen (2 stuks), watervallen, en ander moois op 1 eiland, en erg goed bereikbaar vanuit Glasgow met het openbaar vervoer in nog geen ochtend.
gerdamartijn
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 17 Dec 2006, 22:31 »

Ik las wat eerdere posts van je door,en wat ik al had willen voorstellen staat er al: naar Edinburgh (kasteel en oude gebouwen) en dan met de trein vanuit Edinburgh(Waverly station ) naar Mallaig etc.Lijkt mij een superreis. icon_thumleft En als je maar een week kan zijn er vanuit Edinburgh dagtrips met bus te boeken. Neem je lekker die stad als uitvalsbasis.En dan met bus/trein ook es naar Glasgow bijvoorbeeld.
charivy
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 17 Dec 2006, 23:38 »

Dank je wel dames ik ben weer in beetje in de running !
Een auto huren valt voor mij echt af sad1
Ik heb namelijk een te snelwerkende klier en er zijn momenten bij dat ik niet langer dan 30 minuten auto kan rijden dontknow
omdat ik dan waarschijnlijk spontaan achter het stuur in slaap ga vallen. Dus het word het de bus en of de trein.

En als ik nou naar Glasgow vlieg? en daar de Scotrail pak naar Mallaig??
En van daaruit naar Armandale ( Armandale Castle - Skye) , Kyle of Lochalsch , Dornie ( eilean Donan Castle) , Fort Williams en dan weer naar Glasgow naar het vliegtuig?? .
Zal dat haalbaar zijn in een week Huh

Nu is mijn engels redelijk? dontknow maar als ik het moet lezen krijg ik wel wat problemen icon_study
Ik heb op de site van ScotRail gekeken en zie dat ik een of andere pas kan kopen voor 65 pond en als ik het goed begrijp kan ik binnen de 8 dagen 4 dagen? reizen in de Highlands met de trein . En dan ook nog op sommige trajecten de bus nemen.

http://www.firstgroup.com/scotrail/content/travelinfo/ticketsandfares.php?pageid=00000000019&ms=sub

Ik ga maar weer even die site verder proberen uit te pluizen
Ina
Schotland fan

« Antwoord #4 Gepost op: 18 Dec 2006, 09:24 »

Ik zou vanuit Glasgow naar Edinburgh gaan en van daaruit via Inverness naar Mallaig (hele mooie treinreis) en dan terug via Fort William. Dan maak je een rondje en krijg je een leuke indruk van Schotland.
Watervallen liggen doorgaans niet aan een doorgaande route, maar misschien is er qua vervoer wat te regelen als je in een hotel of BB verblijft.
Lijkt mij prima te doen in een week.

Yours Aye for Scotland
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Reizen door Schotland met openbaar vervoer  |  Topic: Ga opnieuw proberen naar Schotland te gaan
Ga naar: