Auteur Topic: Britse autoverzekering en een Nederlands kenteken  (gelezen 3750 keer)

Offline Tiny2014

• Schotland fan
Britse autoverzekering en een Nederlands kenteken
« Gepost op: 19 nov 2014, 16:59 »
Wie kan me vertellen welke Britse autoverzekeringsmaatschappijen een auto verzekeren die op een Nederlands kenteken geregistreerd staat? Ik heb voor de duur van mijn studie (3 jaar) toestemming om op een Nederlands kenteken te blijven rijden, mits ik de APK in Nederland laat uitvoeren. Mijn Nederlandse autoverzekering verzekert mij slechts voor 3 maanden in het buitenland en wordt in december stopgezet. Ik sprak net de NFU en die verzekeren enkel auto's met een Brits kenteken. Wie heeft de gouden tip?

Alvast hartelijk dank & cheers! :piper3
Tiny2014

Offline Bute

• Schotland fan
Re:Britse autoverzekering en een Nederlands kenteken
« Reactie #1 Gepost op: 19 nov 2014, 19:22 »
Sorry, geen idee.  :-\
Maar waarom kijk je niet op sites zoals Comparethemarket.com,  Moneysupermarket.com, en Gocompare.com,  enz.  Daar staan vele verzekeraars bij elkaar!
There are two seasons in Scotland - Winter and July.

Offline Grasshopster

• Schotland fan
« Reactie #2 Gepost op: 19 nov 2014, 21:19 »

Informeer bij de DVLA welke maatschappijen autos verzekeren met het VIN number (chassis nummer).

Wij hebben dat tijdelijk moeten doen toen wij onze auto importeerde. Het kip en ei verhaal van geen Brits kenteken kunnen krijgen zonder Britse verzekering en geen Britse verzekering kunnen af sluiten zonder Brits kenteken.

Dit is wel vrij duur. Kan je niet beter je auto verkopen en in Schotland een nieuwe kopen? Zit je stuur ook meteen aan de goede kant  :D

Ellen

Offline Tiny2014

• Schotland fan
« Reactie #3 Gepost op: 19 nov 2014, 23:28 »
Bedankt voor de tips.

Ik wil mijn auto liever niet verkopen, mede omdat ik niet weet hoe lang ik hier woon. Dat kan 1, 2 of 3 jaar zijn. Zo makkelijk is het niet om even mijn auto naar Nederland te brengen en te verkopen. En vervolgens in mijn eentje hier een 'nieuwe' auto te kopen. Ik vind de  verhuizing behoorlijk zwaar, met alles maar dan ook alles wat opnieuw uitgezocht moet worden. Ik besefte niet hoeveel routines je als een mens hebt. Bovendien moet ik me eigenlijk voor 200% richten op mijn onderzoek, wat door al dat geregel soms erg moeilijk is. Ik dacht het opgelost te hebben, tot ik vandaag met de NFU sprak.

Ik zoek in ieder geval nog even verder. Ik kwam daarstraks iets tegen over een verzekering voor internationale studenten. Misschien dat dit iets is: https://www.clements.com/portals/europe/motor/students

Groetjes,
Tiny2014

Offline Wittebeer

• Schotland fan
  • Het gras bij de buren is altijd groener
« Reactie #4 Gepost op: 21 nov 2014, 12:01 »
Waarom niet over laten schrijven naar een Brits kenteken? Te duur misschien of te streng?

Ik heb collega's gehad die hun auto's meenamen, keuring en afmelding in NL. Bij terugkomst hetzelfde verhaal terug. Ook daar hilarische taferelen meegemaakt die me achteraf een half jaar vrijstelling MRB hebben opgeleverd. Ze wilden een een E-typekeuring niet erkennen en begonnen te zeuren over een reserveband die op de achterdeur zat en buiten de zijkant zat als je de deur open deed zoals met al die types auto. Met dezelfde auto gaat dat niet gebeuren denk ik.

Waarom ik dit vernoem, in Engeland kennen ze geen Opels maar Vauxhall en de sturen zitten rechts. Voel je hem al hangen? 

Ondertussen verzekering op chassisnummer maar dat wordt na een half jaar lastig. Ik had een bewijs van aanmelding keuring nodig en natuurlijk gingen ze vragen waarom dat zo lang duurde.

Ik ben het met je eens dat als je niet weet hoe lang dat 2x aan en verkopen van de auto toch in de papieren kan lopen.