Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
25 Mei 2012, 19:29

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Mededelingen  |  Op reis  |  Topic: waar zullen we heen?
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: waar zullen we heen?  (gelezen 668 keer)
marieke
Gast
« Gepost op: 06 Dec 2006, 13:43 »

Help! Verward
We gaan de laatste 2 weken van juli en de eerste week van augustus naar Schotland.
We gaan iemand opzoeken in Aberdeen, we blijven daar in de omgeving waarschijnlijk een kleine week, en we willen een week naar Skye waar we in een cottage zullen logeren, maar voor de rest zijn we er nog niet uit. Er is zoveel te zien en we kunnen niet kiezen waar we nou de rest van de tijd willen doorbrengen. We denken aan de omgeving van Glencoe, maar ook Arran klinkt heel aantrekkelijk, of zullen we nou toch niet noordelijker de highlands gaan ontdekken? We willen niet te veel ferry's doen, want mijn ega heeft het niet zo met varen.
We houden van bergen,kliffen, kastelen, maar die vind je zo ongeveer in heel Schotland, dus...ik kan jullie ideeen wel gebruiken!
We zoeken een stek waar we een cottage of een caravan kunnen huren, waarvandaan we veel kunnen zien, we zijn gewend veel rond te toeren met de auto. Bergwandelingen is vanwege de kinderen (en mijzelf) niet haalbaar, maar lekker struinen op meer vlakke grond houden ze prima vol.
Nou alvast bedankt voor het meedenken, en Teije bedankt voor jullie tip van de ferry naar Mallaig, die houden we zeker in gedachten.? bagpiper groetjes? Marieke
Freebird
Schotland fan

« Antwoord #1 Gepost op: 06 Dec 2006, 14:12 »

Hello Marieke,

Goh! Je vraagt nog al wat, joh, maar ik heb wel een ideetje om toch in de beschikbare drie weken helemaal te genotteren van hetgeen Speyside met alle Whisky Stills op een route langs bekende distileerderijen. Dit is globaal in de omgeving van Aberdeen. Als ik in jullie schoene stond had ik in overweging genomen om:

Na Aberdeen en Speyside (Gebied Elgin --> Cairgorms (Highland natuurreservaat) -->Invernes --> Invermoriston (Nessie!) --> Ft. Williams --> Mallaig --> Ferrie naar Sky 20 minuten --> Donvegan en omgeving. Daarna via Kyle of Lochalsh (brug) weer naar de westelijke Highalands en dan richting zuiden, Glasgow / Edinburgh, door Glen Coe met diens dramatisch mooie vergezichten.

Het is ongeveer twee derde van hetgeen mijn vrouw en ik met de camper hebben gereden gedurende onze 3-weekse trip in 2005.

Een hoogtepunt voor ons was een "pint" garnalen eten in de haven van Ullapool (ten noorden van Kyle of Lochalsh), de zonnestralen langs de berghellingen zien schuiven na een korte maar zeer hevige regenbui (naar buiten om te voelen en ruiken!) de vele kleine watervalletjes die we tegenkwamen. De bezichtiging van Glen Goyne Distileerderij (Nippy sweety! Vooral de 18 jarige tongue3) en de rust en vredigheid die over ons kwam. En het was geen eens Kerst!

Kijk maar eens op de kaart of mijn voorgestelde route je bevalt. Het voert je in ieder geval door een doorsnee van de groene glooiende heuvels in het noord-oosten naar het ruige, grijze hooggebergte in het midden en het westen.

Als ik dit zo schrijf bekruipt me weer dat heimwee gevoel naar Schotland en kan ik haast niet wachten tot begin juni 2007 als het onze beurt weer is...
Sas.
Administrator
*

Viva Glasvegas!

« Antwoord #2 Gepost op: 06 Dec 2006, 19:07 »

We zoeken een stek waar we een cottage of een caravan kunnen huren, waarvandaan we veel kunnen zien, we zijn gewend veel rond te toeren met de auto. Bergwandelingen is vanwege de kinderen (en mijzelf) niet haalbaar, maar lekker struinen op meer vlakke grond houden ze prima vol.

Als je gewend bent om veel in de auto te zitten, is Arran niet echt geschikt voor een hele week. Zo groot is het eiland niet, maar er is wel heel veel te zien op een klein oppervlak (bergen, glens, kliffen, grotten, kastelen, staande stenen e.d.).
Misschien zoiets als Freebird opperde, dan kun je tenminste alle kanten uit (en spaar je de eega weer 2 ferrytochtjes uit  laughing7)
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Mededelingen  |  Op reis  |  Topic: waar zullen we heen?
Ga naar: