Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
25 Mei 2012, 19:24

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Overige onderwerpen over Schotland  |  Overige onderwerpen  |  Topic: Midges
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Midges  (gelezen 1800 keer)
marieke
Gast
« Gepost op: 04 Dec 2006, 09:48 »

Hoi allemaal,
Ik heb een vraag, en het verbaast me eigenlijk dat ik er hier nog niet zo veel over gelezen heb want in mijn boek "Trotter Schotland" word je ermee om de oren geslagen: hoe zijn jullie ervaringen met de midges?
Ik las dat iemand bij de lokale drogist Avon soft skin of zoiets had meegekregen en daar goede ervaringen mee had maar ik las van Sas dat ze veel Deet zou meenemen.
We hebben nog jonge kinderen, en willen niet teveel rommel gebruiken.
En maakt het nog uit welke maand je gaat, we zijn gebonden aan de schoolvakantie en gepland is i.p. laatste 2 weken juli, eerste week augustus, maar ik zou eventueel nog 2 weken kunnen opschuiven.
In Ierland hebben we ook al kennis gemaakt met midges, maar niet heel veel last van gehad op een of andere manier.
ik hoop dat jullie wat ervaringen willen delen. (Of is het zo dat als je het er niet over hebt, het niet bestaat?!!)
Groet Marieke
marieke
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: 04 Dec 2006, 10:10 »

Ha ha,
Net nu ik een berichtje heb gepost, vind ik de topic over midges, ik hoop dat ik hem straks nog kan terugvinden. Maar als iemand nog iets toe te voegen heeft...alvast bedankt! groetjes Marieke
gerdamartijn
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 04 Dec 2006, 10:31 »

Als je een topic wilt kunnen terugvinden klik je gewoon rechts en stopt hem in je favorieten.
Vooral bij midges zeeeer? laughing7 aan te bevelen. Je moet eerst gestoken worden om te weten of het erg is voor je.Bij mij veroorzaakt het druiventrossen met jeukende bulten,en bij Bert,die toch bijna? Aye? altijd dicht bij me is geen of heeele kleine bultjes .Wij gaan altijd buiten het seizoen om dus.(maar met kids gaat dat slecht? sad1)
Freebird
Schotland fan

« Antwoord #3 Gepost op: 04 Dec 2006, 17:27 »

Hoihoi,

Ook ik ben er zo een die helegaar lek gestoken wordt  sad2 door die midges onder grote hilariteit van mijn echtgenote die ze wel om haar hoofd ziet vliegen maar ongeschonden blijft  icon_scratch. Wel heb ik ervaren dat Avon Skin-so-soft inderdaad iets hielp maar blijf wel smeren. Als vent kan ik de lucht niet echt waarderen maar het alternatief (speldenkussen) is ook niet leuk Nee!!!.

Ik ben momenteel begonnen met het slikken van vitamine B-complex omdat ik gehoord heb dat dit de uitstoot van lichaamseigen lokmiddelen beperkt; De midges schijnen af te komen op een bepaalde stof in de uitgeademde lucht via mond en pori?n  tongue3. Ik zou dus minder last moeten hebben als we in Juni dit jaar weer gaan; we laten ons immers niet tegenhouden door een paar miljard midges, right?  laughing7

Anyroad, langs de wateren in het binnenland hebben we er last van gehad op windstille en schaduwrijke plekken. Langs de westkust veel minder and aan de oostkust rond Elgin in Speyside  Whisky helemaal niet.

Ik kan pas in Juni vertellen of het geholpen heeft, maar mischien heeft een adere schotlandgek meer tips die werken.

PS: Ik stel mij wel kandidaat voor die professor die meent een middel gevonden te hebben. Ik zal dan betaald zes weken een rondje Schotland maken om het middel uitvoerig te testen  laughing7... Ik weet het. Ik werd al eens geroemd om mijn opofferingsgezindheid (4 X woordwaarde) tongue3

gerdamartijn
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: 04 Dec 2006, 20:21 »

Wel,zo'n proef zou iedereen wel willen hello2 Zal wel weer gebeuren in een labo met ingevlogen(sic)midges laughing7 Ik heb trouwens mijn histaminetabletten van de zomerreis(kreta,sap van een plant,waarschijnlijk Euphorbia) bewaard voor schotland? Hypocriet .Dan heb ik dus wel bulten maar geen jeuk.Hoe gek moet je zijn op een land? Kilt
mmoos
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: 04 Dec 2006, 23:16 »

Volgens mij helpt maar heel weinig, een litertje DEET helpt tijdelijk, verder met je hoofd in de wind blijven.

Enne, ook de westkust geeft overlast (Wester Ross = volgens mij de geboortestreek van die ieniemienies)

Bij de outdoor shops verkopen ze handige netjes voor rond je hoofd tijdens het wandelen.

Tip: open de deur van je auto op de windkant, anders zit je auto vol en blijven ze doorsteken.... sad1
Nan
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: 18 Jan 2007, 18:58 »

Heeft Freebird al ervaring opgedaan met 't middel tegen de midges?
Freebird
Schotland fan

« Antwoord #7 Gepost op: 20 Jan 2007, 10:32 »

Hallo Nan,

Allereerst welkom op dit forum wave

Ik ben nog steeds dagelijks vitamine B-complex aan het slikken en ook gebruik ik meer dan gemiddeld wat limoensap in drankjes, zoals mijn thee  coffee2
. Ik moet je zeggen dat ik nog niet in Schotti? ben geweest om te proberen mijn gemarineerde lijf bloot te stellen aan de midges maar ik merk wel dat ik in nederland al minder gestoken wordt door de reguliere muggen.
Mogelijk dat dit wat te maken heeft met de soms typisch nederlandse eigenschap dat wat "d'n boer neit kint; frit 'ie neit" maar ik vind dat best zolang dat over muggen en midges gaat en ze mij met rust laten.

Nu kan ik al amper wachten op 1 juni als we afvaren naar Newcastle (ik voel me met 48 jaar nog steeds dat jongetje dat ieder nachtje slapen afstreept op zijn kuifje kalender) maar ik ben reuze benieuwd of ik dit jaar ook weer drie kledingmaten groter wordt geprikt. Toen ik in 2005 thuiskwam leek het wel of iemand een paar schoten hagel op me had afgevuurd; zoveel korstjes had ik van het ongecontroleerde krabben in de slaap.

Ik beloof jullie dat ik zal berichten hoe het verlopen is Aye als ik bijgekomen ben van mijn terugkeersverdriet  :tearyeyed:en zodra ik weer typen zonder na iedere zin in hartverscheurend huilen uit te barsten van pure heimwee naar Schotti?  Trotse Schot...

Tot die tijd raadt ik je aan om in je glaasjes water per dag gewoon wat druppeltjes limoensap te doen Fanatieke Schot. Baat het niet dan Schaadt het ook niet, lijkt me. Overigens bedenk ik mij nu dat er in sommige frisdranken "quinine" zit waarvan ik weet dat dit een werend effect heeft op sommige muggen. QUinine (of kinine) is ook een bestanddeel in tabletten tegen malaria.

Overigens heb ik nog geen bericht gehad van die professor die mij op een rondje Schotti? wil sturen bij wijze van experiment... dontknow
marieke
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: 20 Jan 2007, 10:42 »

Freebird even off-topic: heb je weleens een carriere als schrijver in gedachten gehad? Ik moet steeds zo lachen, grinniken, snikken, slikken e.d? icon_colors laughing8 laughing7 bij jouw teksten en analyses. Ga zo door in elk geval! Klappen
Ina
Schotland fan

« Antwoord #9 Gepost op: 20 Jan 2007, 10:51 »

Hoi allemaal,
Ik heb een vraag, en het verbaast me eigenlijk dat ik er hier nog niet zo veel over gelezen heb want in mijn boek "Trotter Schotland" word je ermee om de oren geslagen: hoe zijn jullie ervaringen met de midges?

Er is een heel topic genaamd Schotse muggetjes over de midges.http://www.reizennaarschotland.nl/forum/index.php/topic,24.0.html sad2

Yours Aye for Scotland
Ina
Schotland fan

« Antwoord #10 Gepost op: 20 Jan 2007, 10:54 »

maar ik ben reuze benieuwd of ik dit jaar ook weer drie kledingmaten groter wordt geprikt.

Freebird als je hier niet een beetje overdrijft dan zou je eens Clarityn moeten proberen.
Ze blijven je wel bijten maar het effect is veel minder heftig.

Yours Aye for Scotland
Freebird
Schotland fan

« Antwoord #11 Gepost op: 20 Jan 2007, 11:11 »

Dank je Marieke notworthy; er wordt me wel vaker verteld dat ik een levendige fantasie heb en soms schrijf ik mijn stukjes zelf ook grinnikend op laughing7. Ik vind dat -naast informatief- een forum tenslotte ook leuk moet zijn. Nu pretendeer ik niet dat ik leuk ben of dat alle forumleden mij maar leuk moeten vinden; het gaat er immers ook om dat ik mijn eigen "lol" kan beleven. Als ik dat kan delen met anderen die het ook leuk vinden, is mijn dag ook weer goed. Over een carriere als schrijver heb ik nooit zo nagedacht  icon_scratch; ik ben bang dat het dan een product wordt dat je moet afleveren. Ik denk dat dat ten koste gaat van het plezier dat ik beleef in schrijven. Maar wie weet... tongue3

@ Ina: Ik gebruik graag overdrijving maar in dit geval was ik zo te grazen genomen door de midges dat ik overal bulten had. Ik reageerde heel heftig op die beestjes. Jouw suggestie voor Clarintyn zal ik eens opgoogelen. Dank je voor de tip icon_salut.
Ina
Schotland fan

« Antwoord #12 Gepost op: 20 Jan 2007, 11:26 »

@ Ina: Ik gebruik graag overdrijving maar in dit geval was ik zo te grazen genomen door de midges dat ik overal bulten had. Ik reageerde heel heftig op die beestjes. Jouw suggestie voor Clarintyn zal ik eens opgoogelen. Dank je voor de tip icon_salut.
Clarityn oftewel Loratadine is een anti histamine

Yours Aye for Scotland
Teije
Administrator
*

« Antwoord #13 Gepost op: 20 Jan 2007, 14:21 »

Als ik het forum ga verhuizen naar schotlandforum.nl zal ik eens een samenvatting van alle middeltjes en de ervaringen maken, dan wordt het weer wat overzichtelijk. Misschien tijd voor een 'Schotland-apotheek'?  icon_scratch
KoenC
Schotland fan

« Antwoord #14 Gepost op: 11 Aug 2011, 12:02 »

Jawadde, wat hebben we de midges onderschat.  Ons ganse verblijf in de Higlands hebben we steken vergaard.  Onze jongste van 5 jaar was na de klim naar de Verborgen Vallei van Glencoe op onze tweede dag op haar gezicht helemaal toegetakeld door de midges.  Gelukkig dat ze er die 2 weken nooit over geklaagd heeft maar ze zag er soms nogal miserabel uit.   We hadden ons nochtans flink ingesmeerd met een product tegen insectenbeten maar dat heeft niet zoveel gebaat.  Ik wist dat ik Schotland verlaten had toen de jeuk verdween.  Gans mijn armen en benen vol aangevallen door midges.   

Na twee dagen wandelingen door nogal veel varens (Parallel Roads, Silver Walk) bleken we ook vol te zitten met teken.  Gelukkig had mijn vrouw een pincetje mee en hebben we een uurtje of 3 gevuld bij elkaar teken te plukken.  Bij mijn kinderen zaten ze zelfs in de haardos.  Ik had nochtans een lange broek aan en toch had ik het ook zitten.  Die varens zijn dus minder onschuldig dan je zou denken. 
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Overige onderwerpen over Schotland  |  Overige onderwerpen  |  Topic: Midges
Ga naar: