Hallo Nan,
Allereerst welkom op dit forum

Ik ben nog steeds dagelijks vitamine B-complex aan het slikken en ook gebruik ik meer dan gemiddeld wat limoensap in drankjes, zoals mijn thee

. Ik moet je zeggen dat ik nog niet in Schotti? ben geweest om te proberen mijn gemarineerde lijf bloot te stellen aan de midges maar ik merk wel dat ik in nederland al minder gestoken wordt door de reguliere muggen.
Mogelijk dat dit wat te maken heeft met de soms typisch nederlandse eigenschap dat wat "d'n boer neit kint; frit 'ie neit" maar ik vind dat best zolang dat over muggen en midges gaat en ze mij met rust laten.
Nu kan ik al amper wachten op 1 juni als we afvaren naar Newcastle (ik voel me met 48 jaar nog steeds dat jongetje dat ieder nachtje slapen afstreept op zijn kuifje kalender) maar ik ben reuze benieuwd of ik dit jaar ook weer drie kledingmaten groter wordt geprikt. Toen ik in 2005 thuiskwam leek het wel of iemand een paar schoten hagel op me had afgevuurd; zoveel korstjes had ik van het ongecontroleerde krabben in de slaap.
Ik beloof jullie dat ik zal berichten hoe het verlopen is

als ik bijgekomen ben van mijn terugkeersverdriet :tearyeyed:en zodra ik weer typen zonder na iedere zin in hartverscheurend huilen uit te barsten van pure heimwee naar Schotti?

...
Tot die tijd raadt ik je aan om in je glaasjes water per dag gewoon wat druppeltjes limoensap te doen

. Baat het niet dan Schaadt het ook niet, lijkt me. Overigens bedenk ik mij nu dat er in sommige frisdranken "quinine" zit waarvan ik weet dat dit een werend effect heeft op sommige muggen. QUinine (of kinine) is ook een bestanddeel in tabletten tegen malaria.
Overigens heb ik nog geen bericht gehad van die professor die mij op een rondje Schotti? wil sturen bij wijze van experiment...