Auteur Topic: Voorstellen  (gelezen 6997 keer)

Offline david

• Schotland fan
Voorstellen
« Gepost op: 28 mrt 2014, 07:42 »
Hallo,

Ik ben David, 30 jaar en ga dit jaar voor 10 dagen naar Schotland samen met mijn vrouw en ouders.
Ik hoop hier wat tips en informatie te vinden.

Offline noorman

• Schotland fan
Re:Voorstellen
« Reactie #1 Gepost op: 28 mrt 2014, 08:03 »
 Goedemorgen David en welkom op het Schotland forum , er zijn hier genoeg forumleden die je alle informatie kunnen geven die je
 nodig hebt voor je reis naar Schotland . Stel je vragen en je krijgt er altijd wel een passend antwoord op  :bagpipe

Offline skye

• Schotland fan
« Reactie #2 Gepost op: 28 mrt 2014, 11:20 »
Welkom op het forum David
Ik sluit me bij Noorman aan.
Weet je al waar in Schotland jullie heen willen. En hoe overnachten jullie.

Groeten Skye

Offline david

• Schotland fan
« Reactie #3 Gepost op: 28 mrt 2014, 13:42 »
We vertrekken op 31 augustus met de ferry, we maken dan met eigen wagen rondreis die we geboekt hebben via buroscanbrit.nl
Onze eerste overnachting is in de omgeving van Braco, hier zijn we nog op zoek naar iets leuks en niet te zwaar voor de eerste dag te doen.
Ik ben nog aan het twijfelen of we naar stirling rijden, of naar de stroomversnellingen bij killin.

De dag er na zouden we dan door het national park bij loch lomond willen rijden tot bij oban, hier zullen we dan weer 1 nacht blijven.

Na oban rijden we verder naar isle of sky waar we in het duisdale house hotel blijven voor 2 nachten. Deze dagen zullen we dan sile of sky verkennen.

Dan rijden we weer verder langs loch ness tot in inverness voor 1 nacht.

Na inverness rijden we tot in Pitlochry waar we in een kasteel/hotel overnachten.

Om af te sluiten gaan we nog 2 nachten naar edinburgh.

Offline Caledonia

• Schotland fan
« Reactie #4 Gepost op: 28 mrt 2014, 22:02 »
Hi David, ik zou de eerste dag Stirling doen. Beetje rondwandelen; kasteel bekijken, Wallace monument, Bannockburn visitor centre. Dan van uit Braco op tijd vertrekken en via Killin richting Trossachs/Loch Lomond afzakken.

Veel plezier in elk geval!

Offline Caledonia

• Schotland fan
« Reactie #5 Gepost op: 28 mrt 2014, 22:04 »
Oh, en Culloden battlefield bij Inverness is een aanrader als je het mij vraagt.

Offline Erwin

• Schotland fan
  • Living the life
« Reactie #6 Gepost op: 29 mrt 2014, 10:13 »
Oh, en Culloden battlefield bij Inverness is een aanrader als je het mij vraagt.

De entree prijs van culloden is GBP 10,00 (alleen het visitor's centre) per persoon, dus nogal prijzig. (Ik vind het het waard)
Het 'slagveld' waar de eigenlijke strijd heeft plaatsgevonden is gratis toegankelijk, maar er is daar niet zoveel te zien als alleen wat
plakaten waarop de clansnamen staan die daar gesneuveld zijn.

Veel lokale mensen laten daar ook hun honden uit.  :sad2:

Het visitor center is interessant en heeft veel objecten die bij opgravingen op het veld naar boven zijn gekomen. Goede uitleg over de laatste finale strijd door een persoon in kleding uit die jacobite tijd. http://www.nts.org.uk/culloden/

Culloden Battlefield ligt ong. 4 mile van Inverness en net vlak daarbij liggen de 'Clava Cairns' ong 4000 a 5000 jaar oude graftomben die gratis toegankelijk zijn. (erg mooi) http://www.historic-scotland.gov.uk/propertyresults/propertydetail.htm?PropID=PL_067
Als Culloden niets is (of te duur) rijdt dan even door naar het plaatsje Cawdor (ong 6 mile), waar het mooie kasteel Cawder Castle staat.
http://www.cawdorcastle.com/
Erg mooi kasteel in een mooie omgeving

Niet ver daar vandaan heb je nog een Abbey die in gebruik is door een paar benedictijnse monniken
Gratis toegankelijk en zeker een aanrader. http://www.pluscardenabbey.org/home.asp

In en rond Inverness is veel te zien en te doen.

Veel plezier !!!! :aye  :wave:

Offline Sas.

• Administrator
  • *
  • life in the slow lane
« Reactie #7 Gepost op: 29 mrt 2014, 10:17 »
Welkom op het forum, en alvast veel voor-plezier  :icon_thumleft:

Offline Mathilde

• Schotland fan
« Reactie #8 Gepost op: 29 mrt 2014, 15:00 »
Ook van mij  Welkom op het forum.
Je zult vast wel al je vragen beantwoord krijgen en nog meer.
Veel plezier met de voorbereidingen voor een fantastische reis.
I love Scottish summer, it's my favourite day of the year.

Offline Fiona

• Schotland fan
« Reactie #9 Gepost op: 29 mrt 2014, 16:40 »
De entree prijs van culloden is GBP 10,00 (alleen het visitor's centre) per persoon, dus nogal prijzig. (Ik vind het het waard)
Het 'slagveld' waar de eigenlijke strijd heeft plaatsgevonden is gratis toegankelijk, maar er is daar niet zoveel te zien als alleen wat
plakaten waarop de clansnamen staan die daar gesneuveld zijn.

Veel lokale mensen laten daar ook hun honden uit.  :sad2:

Het visitor center is interessant en heeft veel objecten die bij opgravingen op het veld naar boven zijn gekomen. Goede uitleg over de laatste finale strijd door een persoon in kleding uit die jacobite tijd. http://www.nts.org.uk/culloden/

Culloden Battlefield ligt ong. 4 mile van Inverness en net vlak daarbij liggen de 'Clava Cairns' ong 4000 a 5000 jaar oude graftomben die gratis toegankelijk zijn. (erg mooi) http://www.historic-scotland.gov.uk/propertyresults/propertydetail.htm?PropID=PL_067
Als Culloden niets is (of te duur) rijdt dan even door naar het plaatsje Cawdor (ong 6 mile), waar het mooie kasteel Cawder Castle staat.
http://www.cawdorcastle.com/
Erg mooi kasteel in een mooie omgeving

Niet ver daar vandaan heb je nog een Abbey die in gebruik is door een paar benedictijnse monniken
Gratis toegankelijk en zeker een aanrader. http://www.pluscardenabbey.org/home.asp

In en rond Inverness is veel te zien en te doen.

Veel plezier !!!! :aye  :wave:

Erwin, als ik jou was zou ik solliciteren bij de VVV in Inverness  :laughing7: :laughing7:

Offline Struner

• Schotland fan
« Reactie #10 Gepost op: 29 mrt 2014, 19:22 »
@Erwin: moet te doen zijn, 30 km.

Offline Sonnie

• Schotland fan
« Reactie #11 Gepost op: 29 mrt 2014, 19:25 »
Cawdor is geweldig mooi ja!
Culloden, ik heb nog steeds spijt dat ik er in 2001 niet volledig ingedoken ben dus dat gaat dit jaar op herhaling. Net als de cairns..

Goede tips dus  :icon_thumleft:
onze foto's en vakanties: www.sonnie-tieske.nl

Offline Erwin

• Schotland fan
  • Living the life
« Reactie #12 Gepost op: 30 mrt 2014, 12:23 »
Erwin, als ik jou was zou ik solliciteren bij de VVV in Inverness  :laughing7: :laughing7:

Ach Andrea, wilde even duidelijk maken dat niet al het moois te vinden is in de buurt van Fort William...... :nooo

Offline Fiona

• Schotland fan
« Reactie #13 Gepost op: 30 mrt 2014, 17:16 »
Ach Andrea, wilde even duidelijk maken dat niet al het moois te vinden is in de buurt van Fort William...... :nooo

:icon_thumleft:

Offline Màiri

• Schotland fan
« Reactie #14 Gepost op: 31 mrt 2014, 11:48 »
Welkom! :icon_thumleft:

Offline MacJos

• Cryptorator
  • Pigs rule
« Reactie #15 Gepost op: 31 mrt 2014, 23:31 »
Welkom David, welkom  :wave:

Offline Wilma

• Schotland fan
« Reactie #16 Gepost op: 01 apr 2014, 08:35 »
Cawdor is geweldig mooi ja!
Culloden, ik heb nog steeds spijt dat ik er in 2001 niet volledig ingedoken ben dus dat gaat dit jaar op herhaling. Net als de cairns..

Goede tips dus  :icon_thumleft:

Ik ben nu al een paar keer naar Culloden en Clava geweest en blijf het erg mooi/mystiek vinden. Ik zie iedere keer weer andere stenen/zaken. Visitor center is inderdaad een 'must' al bekijk ik die niet iedere keer.

Stirling en Killing is prima te doen op één dag en zeker een aanrader. Evenals een rondje loch ness en de waterval bezoeken aan de oostkant. Veel plezier.

Offline Rubble

• Schotland fan
Re: Voorstellen
« Reactie #17 Gepost op: 26 jul 2017, 12:22 »
Hoi! Mijn naam is Ruben en met mijn vrouw gaan we regelmatig richting Schotland en Engeland. Dit jaar weer Glencoe, voor de derde keer. Totaal wordt dit de zesde keer Schotland. We hebben ook nog 2 keer Engeland gedaan.

We gaan altijd met de auto vanaf IJmuiden en zitten eigenlijk altijd in een cottage. Ik lees hier al wel een tijdje mee en alhoewel er niet heel veel gepost wordt vind ik toch altijd leuke tips.  :hello2: