Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
25 Mei 2012, 18:57

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Mededelingen  |  Welkom en dienstmededelingen  |  Topic: New lass!
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: New lass!  (gelezen 1451 keer)
Margriet
Gast
« Gepost op: 13 Nov 2006, 23:11 »

Hullo!

Mijn naam is Margriet, ik ben een derdejaars studente LVO Engels met een enorm zwak voor alles dat met Schotland. te maken heeft. Gek (en triest) genoeg heb ik nog niet het genoegen gehad te verblijven in the area of my affection maar hopelijk komt daar deze zomer verandering in!  Ik ben dan ook van plan schaamteloos gebruik te maken van jullie kennis en ervaringen zodat ik over een paar maanden geheel voorbereid op ontdekking kan gaan! Tips en adviezen wat betreft  bestemmingen en organisatorische aspecten zijn ook enorm welkom!

Groeten,

Margriet.

Lies
Schotland fan

« Antwoord #1 Gepost op: 13 Nov 2006, 23:41 »

Hoi Margriet,

van harte welkom op dit forum en maak jij maar schaamteloos gebruik van de kennis over Schotland van onze leden ze zullen met plezier al je vragen beantwoorden

bagpiper 3some

Sas.
Administrator
*

Viva Glasvegas!

« Antwoord #2 Gepost op: 14 Nov 2006, 07:38 »

Welkom op het forum Margriet!
Tips voor bestemmingen zijn er genoeg, qua organisatie: heb je een auto/rijbewijs of ga je met het openbaar vervoer, neem je een tentje mee of slaap je in hostels of wil je wat luxer in een B&B/hotel?? Waar gaat je voorkeur naar uit (natuur/cultuur/kust/eilanden/uitgaan/shoppen (of allemaal  tongue3)).. Tja, voordat wij met onze goede adviezen komen, willen we eerst veel meer van je voorkeuren weten  laughing7
Wilma
Schotland fan

« Antwoord #3 Gepost op: 14 Nov 2006, 07:47 »

welkom op dit forum Margriet, dus maar gauw op naar Schotland Aye Aye

gerdamartijn
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: 14 Nov 2006, 08:58 »

Welkom welkom hello2 wave Vertel,waar wil je naartoe ? Natuurlijk naar heel Schotland,maar dan zijn we wel een jaartje ofzo bezig laughing8
Margriet
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: 14 Nov 2006, 18:21 »

Wauw! Wat een welkom zeg, leuk!

Eigenlijk ben ik om te beginnen vooral op zoek naar een leuk zomer/vakantie baantje in Schotland. Vrijwilligerswerk valt daar ook onder. Verder heb ik  de Lonely Planet gids stuk gelezen voor interessante wandelroutes  maar omdat ik een beetje vrees dat die best wel toeristisch zijn, zijn suggesties hiervoor ook van harte welkom!

Ik zal alles eerst eens goed doorlezen en dan wel domme vragen stellen  Hypocriet

Wat betreft bestemmingen gaat mijn voorkeur echt uit naar plekken waar je de originele cultuur nog flink op kunt snuiven!
fred
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: 14 Nov 2006, 19:45 »

Hoi Margriet,

Dat van die domme vragen kan eigenlijk niet, en inderdaad je kunt erg veel lezen over Scotland en dan groeit je probleem want er is zoooooooo veeelll moois en leuks en cultureels enzo. te bekijken ,luisteren en zien .
Dus vragen is de oplossing.
Alhoewel met al die input weet je maar nooit.

In ieder geval have lots of fun in Bonnie Scotland

Fred bagpiper
Roald
Schotland fan

« Antwoord #7 Gepost op: 14 Nov 2006, 20:55 »

Niet alles geloven wat Lonely Planet beweert/vindt, hoor Nee!!!: die hebben Aberdeen figuurlijk met de grond gelijk gemaakt, terwijl ik me er prima vermaak ! Qua wandelroutes geef ik ze het voordeel van de twijfel, maar da's geen kunst: die zijn hier natuurlijk al gauw mooi ! Aye En oh ja .. welkom ! sign13

Live and let live
Wilma
Schotland fan

« Antwoord #8 Gepost op: 15 Nov 2006, 08:49 »

dan is het maar goed dat hier iemand uit Aberdeen op het forum zit Klappen want Aberdeen stond niet hoog op mijn lijstje om in Schotland te bezoeken.
Ooit natuurlijk wel  hoor, Eigenlijk de hele oostkust niet zo hoor. Geen idee, ik trek meer naar het westen.
Maar Roald, jij kan nu heeeeeeeeeel veel vertellen over Aberdeen en omgeving toch?

Sas.
Administrator
*

Viva Glasvegas!

« Antwoord #9 Gepost op: 15 Nov 2006, 14:34 »

Niet alles geloven wat Lonely Planet beweert/vindt, hoor Nee!!!: die hebben Aberdeen figuurlijk met de grond gelijk gemaakt, terwijl ik me er prima vermaak ! Qua wandelroutes geef ik ze het voordeel van de twijfel, maar da's geen kunst: die zijn hier natuurlijk al gauw mooi ! Aye En oh ja .. welkom ! sign13

Gelukkig, nog iemand die niet zo is van de Lonely Planet. Heerlijk om lekker in weg te dwalen (in de boeken dan), maar die wandelbeschrijvingen.. Wij hebben er 2 uitgeprobeerd, en zijn op beide wandelingen verdwaald/de weg kwijt geraakt zoals die beschreven werd. En dat waren dan de city walks in Glasgow en Edinburgh..
Roald
Schotland fan

« Antwoord #10 Gepost op: 15 Nov 2006, 23:12 »

Geen idee, ik trek meer naar het westen. jij kan nu heeeeeeeeeel veel vertellen over Aberdeen en omgeving toch?
Jaaaaaazeker ! Maar toch, ben hier nu 8,5 maand en was hier eerder al eens 6 maanden, maar ik blijf dingen ontdekken ! Overigens zou ik, als moest kiezen voor Aberdeen of de westkust, ook gaan voor de kust hoor ! Niet dat?Aberdeen niks is, maar omdat geen enkele stad het wint van de westkust, of wel dan !  Aye

Live and let live
Roald
Schotland fan

« Antwoord #11 Gepost op: 15 Nov 2006, 23:16 »

Gelukkig, nog iemand die niet zo is van de Lonely Planet.? zijn op beide wandelingen verdwaald/de weg kwijt geraakt zoals die beschreven werd

Nou ja, ik heb er nog nooit een gelezen, maar het heeft hier natuurlijk in de krant gestaan, dat 'we' tongue3 er niet zo goed afkwamen. Ik heb nog wel wat ideetjes over wandelen; dat zal ik een keer in het wandelonderdeel zetten. We dwalen hier beetje af geloof ik ..? icon_smile

Live and let live
Margriet
Gast
« Antwoord #12 Gepost op: 16 Nov 2006, 11:01 »

Haha! Geeft niks hoor, dat afdwalen! Juist leuk en interessant om dit soort dingen te weten te komen (eigenlijk was de Lonely Planet mij tot nu toe best heilig namelijk)! Ervaringen van mensen die er daadwerkelijk verblijven kunnen nooit op tegen recensies/suggesties in boeken!
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Mededelingen  |  Welkom en dienstmededelingen  |  Topic: New lass!
Ga naar: