Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
25 Mei 2012, 18:56

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Mededelingen  |  Op reis  |  Topic: Boot geboekt; UK --> Nederland
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Boot geboekt; UK --> Nederland  (gelezen 1345 keer)
Roald
Schotland fan

« Gepost op: 13 Nov 2006, 15:24 »

Op donderdag 14 december scheep ik in Newcastle in voor ongeveer 2 weken Nederland: natuurlijk familie en vrienden weer zien (dan ongeveer 4 maanden geleden) maar ook om m'n (huur-)huis leeg te halen. Daar woont op dit moment een goede kennis van me in.

Natuurlijk leuk om met familie en vrienden bij te kleppen maar het praktische deel van de reis ... tja, da's haast werken ... Knipoog Iemand die in die periode zo af en toe niets te doen heeft ?? icon_smile Tegen een gratis rondleiding door Aberdeen en/of Grampian ??laughing7

Live and let live
Wilma
Schotland fan

« Antwoord #1 Gepost op: 13 Nov 2006, 16:24 »

tja, dan ben ik (ook) aan het werk tongue3
Veel plezier in Nederland.

Roald
Schotland fan

« Antwoord #2 Gepost op: 23 Nov 2006, 22:41 »

Zit er over te denken om, in plaats van op de ochtend van donderdag 14/12, m'n spullen al de dag ervoor bij elkaar te pakken, en die dag meteen na m'n werk in Aberdeen nog naar Edinburgh te rijden. Daar dan in een jeugdherberg te overnachten, en dan donderdagochtend nog een paar uurtjes de stad in te gaan en de kerstsfeer op te snuiven icon_santa. En dan dus rond het middaguur te vertrekken richting Newcastle.

Ik ben me er van bewust dat ik me, ten opzichte van de meesten van jullie, in een luxe-positie bevind?hello2 notworthy?: 'goh, zal ik wel of zal ik niet', en dat de beslissing het inderdaad te doen me relatief heel weinig kost: immers alleen de overnachting en geen vlucht/boot of zo, en langs Edinburgh zou ik toch al. Als ik daar die ochtend rondslenter zal ik daar aan denken ! En dat is echt serieus niet lullig bedoeld. angel11

Live and let live
gerdamartijn
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 23 Nov 2006, 22:51 »

Zo vatten we het ook niet op denk ik.? flag Veel plezier joh! (bofbips laughing7)
Wilma
Schotland fan

« Antwoord #4 Gepost op: 25 Nov 2006, 07:28 »

Nou, je zit in een heerlijke positie hoor. Heerlijk, zulke keuzes.
Als je er maar alles over gaat vertellen hoor.
Heb je al iemand gevonden die je gaat helpen met verhuizen?
Heel veel plezier alvast. nog een paar weken, dan is het al Kerst.
Ben je met nieuwjaar ook in Nederland, of vier je dat dan weer in Schotland?

Roald
Schotland fan

« Antwoord #5 Gepost op: 28 Nov 2006, 11:55 »

Nou, de jeugdherberg is geboekt hoor Aye. Duur zeg: ? 18.50 !?icon_silent Blijkt een nieuwe jeugdherberg te zijn, nou ja, dan moet het maar. (De week er op stijgt het zelfs naar ? 24.50). Ja, er zijn een paar mensen die me gaan helpen. Waarschijnlijk ben ik met de jaarwisseling ook nog in Nederland; denk op 1 of 2 januari weer terug te gaan. Wist je dat 2 januari hier ook nog een vrije dag is (hoef pas op 3 jan. weer te werken); iemand zei me: de Schotten hebben 2 dagen nodig om bij te komen van Oud-en-Nieuw !?laughing7

Live and let live
Wilma
Schotland fan

« Antwoord #6 Gepost op: 28 Nov 2006, 12:05 »

ja, dat is zeker prijzig voor een jeugdherberg.
Hmmm een extra dag vrij, werk ik toch in een verkeerd land Verward

Roald
Schotland fan

« Antwoord #7 Gepost op: 19 Dec 2006, 10:48 »

Hallo allemaal, even vanuit Nederland deze keer: Edinburgh was leuk, de overtocht verliep soepel en in m'n (huur-)huis gaat het ook goed: de nieuwe huurders zijn een stel die voor het eerst gaan samenwonen, en dus zaken als wasmachine en stofzuiger en wat al niet meer prima kunnen gebruiken. Komt dat even goed uit; hoef ik er geen bestemming voor te bedenken of naar de stort te brengen (wat zonde zou zijn want het doet het allemaal nog prima).

Ik ben dus waarschijnlijk al voor de kerst klaar en ga dan misschien alweer voor Oud-en-Nieuw weer weg (zou eerst erna zijn). Kan ik in Engeland of Schotland nog een paar daagjes flierefluiten alvorens weer aan het werk te gaan.

Indrukken van Nederland waren: vol en druk, ook buiten de spits (pas oostelijk van Amersfoort ging ik wat rustiger ademhalen Knipoog). Geen of weinig richting aangeven op rotondes (laat staan ervoor). Ook was ik IJmuiden nog niet uit of ik had al weer 3 mensen zien bellen achter het stuur (okee, gebeurt in Schotland ook wel, maar veel minder). En, misschien een beetje gek om half december op te merken: lang licht ! Echt, het scheelt wel een half uur tot drie kwartier, dat het hier langer licht is. Alles is relatief....

Volgende keer dat ik kan inloggen zal dit weekend zijn (als het dan al lukt) wave. Teije en Lies: afgelopen weekend in Groningen nog een kleine groene auto gezien met een National Trust for Scotland-sticker erop ? Dat was ik, volgende keer wel even zwaaien hoor ! laughing7

Live and let live
gerdamartijn
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: 19 Dec 2006, 16:52 »

Volgens mij ben je blij dat je weer zo gauw dit jachtige drukke land achter je kan laten. wave
Wilma
Schotland fan

« Antwoord #9 Gepost op: 19 Dec 2006, 18:37 »

Ik ben ook altijd blij, als ik Almere voorbij ben, heerlijk rustig op de weg hoor.
En wij waren IJmuiden nog niet uit, of geflitst!
In ieder geval, nog een leuke tijd gewenst in Nederland, en geniet van het licht hier. wij vinden het in Engeland/Schotland gauw donker haha.

Teije
Administrator
*

« Antwoord #10 Gepost op: 19 Dec 2006, 19:16 »

dontknow helaas, we hebben je auto niet gezien... was ons anders vast wel opgevallen!
Het wordt echt tijd dat het forumstikker-project weer eens nieuw leven wordt ingeblazen.
Nog veel plezier en je hebt helemaal gelijk met die drukte, maar dat wordt steed minder nu er meer Nederlanders en Belgen naar Schotland vertrekken  icon_colors
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Mededelingen  |  Op reis  |  Topic: Boot geboekt; UK --> Nederland
Ga naar: