Sas.
Administrator
Viva Glasvegas!
|
 |
« Gepost op: 10 Nov 2006, 20:06 » |
|
Heeft iemand ervaring met working holidays van de NTS / Thistle Camps? Zoals sommige hier al weten ga ik aankomend jaar niet naar Schotland op vakantie, maar ik kan eigenlijk ook niet zonder. Zodoende toch op zoek naar een manier waarop ik o.a. 1. (goedkoop) een tijdje in Schotland kan verblijven en 2. iets terug kan doen voor de keren dat ik er geweest ben als toerist (en er op die manier ook nog vaak zal komen). Voordat ik echt begon te zoeken op working holidays had ik er echt nooit bij stilgestaan dat er zoveel wordt onderhouden door vrijwilligers! De site van Thistle Camps ziet er echt tof uit, veel en hard werken ben ik op voorbereid (het Schotse weer en midges ook), maar hoe zit het bijv. met vrije tijd? Hoe is de begeleiding en de grootte van groepen in verhouding met de werkzaamheden? Ik heb al gelezen dat je er over het algemeen erg snel bij moet zijn, omdat de meeste projecten snel volgeboekt zijn, heb al een brochure aangevraagd en kijk uit naar januari 2007 wanneer? de nieuwe projecten bekend worden gemaakt! Ben benieuwd naar de eventuele reacties!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sas.
Administrator
Viva Glasvegas!
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: 11 Nov 2006, 13:59 » |
|
Hihi, ongeveer dezelfde reactie had Aarjen: je gaat toch niet werken als je er ook nog voor moet betalen?  Dus ga ik in mijn eentje. Lijkt mij juist te gek om dat werk te doen voor een weekje. Leuk ook om nieuwe dingen te leren! Ik ben nu nog jong en fit, wie weet vind ik het wel helemaal niks, maar dan heb ik het in ieder geval geprobeerd? Als ik het zo op de site lees zit het eten (evenals de overnachtingen) bij de prijs inbegrepen Who does the cooking? In addition to outdoor work, we do expect volunteers to help with domestic duties at the accommodation, including food preparation, washing up and cleaning. Don't worry if you are not a great cook as everyone can do something to help, even if it's just chopping vegetables or washing up. Fresh produce, meat and vegetables cannot be guaranteed every day particularly on remote projects, so please make allowances.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
gerdamartijn
Gast
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: 11 Nov 2006, 15:10 » |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sas.
Administrator
Viva Glasvegas!
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: 13 Jan 2007, 14:35 » |
|
Jippie, ik heb de brochure binnen! En bij deze begon ik toch wel even te?  . Maandag dus meteen maar even naar de bank om te informeren hoe het gaat met cheques opsturen?  en dan zo snel mogelijk mijn formulier insturen.? En Aarjen, die blijft lekker thuis
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Freebird
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: 13 Jan 2007, 15:53 » |
|
En Aarjen, die blijft lekker thuisHoef je ook je Irn Bru niet te delen... Ik zag dit trouwens vandaag gekoeld te koop in een Engels winkeltje in Nijmegen... Ik kende het alleen van horen zeggen en heb het nog niet geproefd maar ik ben het vergeten mee te nemen. Ik werd afgeleid door de Dundee Cake(Christmas Cake zonder alcohol) die op de schap ernaast stond... 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
marieke
Gast
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: 13 Jan 2007, 16:08 » |
|
dat lijkt me erg gaaf, Sas. Ja, vast hard werken maar volgens mij ontstaat er vast wel een hele toffe sfeer!! En in een groep van 10 heb je vast wel een of meer mensen waar het mee klikt!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
gerdamartijn
Gast
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: 13 Jan 2007, 17:03 » |
|
Leuk meid,op historische grond werken Gauw bespreken,en een vroege vlucht nemen,heb je nog een dag in Edinburgh ook(of ga je via Prestwick en? bus/trein naar edinburgh voor de pick-up?)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sas.
Administrator
Viva Glasvegas!
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: 13 Jan 2007, 17:27 » |
|
Leuk meid,op historische grond werken Gauw bespreken,en een vroege vlucht nemen,heb je nog een dag in Edinburgh ook(of ga je via Prestwick en? bus/trein naar edinburgh voor de pick-up?) Ik wil met de boot naar Newcastle, lekker relaxed! Ik denk van te voren een overnachting in de buurt van of in Edinburgh, en op de terugweg misschien nog een paar nachtjes ergens om weer bij te komen?en nog wat uitstapjes te maken  . Maar eerst maar maandag snel het formulier de deur uit, met 2 reservekeuzes en hopen dat ik snel iets hoor? 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Wilma
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: 14 Jan 2007, 09:44 » |
|
super hoor! er begint schot in te komen he? Er is genoeg keus om wat te doen. Ben benieuwd hoe dit afloopt hoor.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Wilma
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: 14 Jan 2007, 13:17 » |
|
Jippie, ik heb de brochure binnen! En bij deze begon ik toch wel even te?  . Maandag dus meteen maar even naar de bank om te informeren hoe het gaat met cheques opsturen?  en dan zo snel mogelijk mijn formulier insturen.? En Aarjen, die blijft lekker thuisDat wordt heel moeilijk Sas, cheques bestaan niet meer in Nederland, en ook geen postwissels meer. Evt, kan je wel bij een GWK kantoor een traveller cheque opsturen, die hebben de postkantoren sinds 1 januari ook niet meer  Ik stuur zelf altijd geld aangetekend op, toch de beste manier om het geld te betalen. Misschien kan je evt. internet bankieren? dan heb je een iban nr e.d. nodig.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sas.
Administrator
Viva Glasvegas!
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: 14 Jan 2007, 13:24 » |
|
Dat wordt heel moeilijk Sas, cheques bestaan niet meer in Nederland, en ook geen postwissels meer. Evt, kan je wel bij een GWK kantoor een traveller cheque opsturen, die hebben de postkantoren sinds 1 januari ook niet meer  Ik stuur zelf altijd geld aangetekend op, toch de beste manier om het geld te betalen. Misschien kan je evt. internet bankieren? dan heb je een iban nr e.d. nodig. Bedankt Wilma!! Dat scheelt morgen weer frustatie als ik naar de bank zou gaan om de betaling te regelen  Er werd erg op aangedrongen vooral GEEN contant geld op te sturen, en alleen cheques (in ponden of dollars) worden geaccepteerd, Traveller Cheques worden ook niet geaccepteerd.. En de cheque moet tegelijk met het aanmeldformulier worden verstuurd  Ik ga morgen wel even bellen met de NTS, misschien kan ik het geld inderdaad overmaken of met een credit card betalen. Hihi, het wordt zo wel een uitzoekwerkvakantie 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sas.
Administrator
Viva Glasvegas!
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: 17 Jan 2007, 21:12 » |
|
Vandaag kreeg ik een belletje van Thistle Camps: ik sta op de lotingslijst voor het Iona camp. Errug gewild, dus ik ga er gewoon van uit dat ik naar keuze 2 of 3 ga, dan kan het alleen maar meevallen als ik toevallig wel een van de lucky 10 ben voor Iona?  Gelukkig mag ik pas betalen (via een overboeking) als ik weet naar welke plaats ik ga, want als ik nu betaal moeten ze misschien weer geld terugstorten en dat is te veel gedoe voor hen. Dus allemaal duimen  ergens eind volgende week beginnen ze met de indelingen, spannend!!? 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ina
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: 17 Jan 2007, 21:21 » |
|
Ik zal voor je duimen, ben h???l benieuwd naar je ervaringen.
|
|
|
|
|
|
Yours Aye for Scotland
|
|
|
Wilma
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: 18 Jan 2007, 07:51 » |
|
ik duim ook voor je hoor.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
gerdamartijn
Gast
|
 |
« Antwoord #15 Gepost op: 18 Jan 2007, 08:27 » |
|
Hier wordt ook stevig geduimd Wat waren keuze 2 en 3?(voor het geval dat)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Wynn
Schotland fan
The Witch
|
 |
« Antwoord #16 Gepost op: 18 Jan 2007, 11:00 » |
|
Spannend  ik duim ook voor je.. en ik ben ook nieuwsgierig naar keuze 2 en 3 .. 
|
|
|
|
|
|
There is no coincidence...
|
|
|
|
|
|
|
Sas.
Administrator
Viva Glasvegas!
|
 |
« Antwoord #19 Gepost op: 18 Jan 2007, 16:15 » |
|
WOOOO! Het duimen heeft nu al gewerkt?  Ik kom net helemaal weggewaaid thuis, vind ik deze mail in mijn inbox: Hello Saskia, I thought I should let you know that you have been accepted for the Iona camp. Your letter of confirmation will be in the post tomorrow. I'll now find out about payment options. Kind regards, Beth Volunteering Dept JIPPIE!!? 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ina
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #20 Gepost op: 18 Jan 2007, 16:28 » |
|
gefeliciteerd!
|
|
|
|
|
|
Yours Aye for Scotland
|
|
|
Marien
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #21 Gepost op: 18 Jan 2007, 16:39 » |
|
Ook weer tof nieuws!! Gefeliciteerd!!!!!
|
|
|
|
|
|
DE FOTO'S EN HET VERSLAG VAN ONZE VAKANTIE VAN 2008 STAAN ONLINE!!! http://W
|
|
|
|
gerdamartijn
Gast
|
 |
« Antwoord #22 Gepost op: 18 Jan 2007, 17:00 » |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
marieke
Gast
|
 |
« Antwoord #23 Gepost op: 18 Jan 2007, 18:07 » |
|
Super!!! Het is toch zeker wel op de mooiste stek denk ik zo! Nu kun je aftellen! 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Wilma
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #24 Gepost op: 18 Jan 2007, 20:30 » |
|
Super hoor, wie had dat gedacht, maar ikzelf had eigenlijk gedacht dat je toch voor Arran zou gaan? enne nu maar aftellen!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|