Hoi Hans,
Jammer van je huisje, joh! Wat ik me ervan herinner was het voor jouw (jullie) een schot in de roos (no pun intended...). Kan dat zomaar in Schotland of liep jullie huurtermijn af. Het lijkt me niet fijn als je er uit moet alleen omdat de eigenaar er iemand anders in wil hebben. Kun je daar wat meer over vertellen als je terug bent van vakantie? Het lijkt me toch dat er een soort van huurbescherming is?
Anyway, heel fijne vakantie; ik gun je, met mijn forumcollegae, heerlijk weer. Niet te warm want dat zul je wel niet meer gewend zijn...

Cheers!
Hoi Freebird,
even een wat late reactie op jouw bericht.
Het was een combinatie van het aflopen van het eerste halfjaars contract en het feit dat ze er een andere huurder in wilden hebben.
Wij woonden in het voormalige Greenkeepers huis wat van de Aboyne golfclub is. Toen wij er in gingen, april 2006 kregen een we een halfjaars contract aangeboden met de mondelinge overeenkomst dat we daarna een langdurig huurkontrakt zouden krijgen omdat zij de voorkeur hadden voor een langdurige overeenkomst. Wij hadden deze wens ook. Het is gebruikelijk hier om in eerste instantie een beperkt (bijv. half jaar) contract te krijgen. Dit om voor de verhuurder de mogelijkheid te houden de zgn "tennents from Hell" er toch weer gemakkelijk uit te kunnen? krijgen. Huur of verhuurders bescherming is hier toch niet zo goed geregeld als in NL.
Nu de wens van de verhuurder die er uiteindelijk een andere huurder in wilde: omdat ze dringend een nieuwe head Greenkeeper nodig hadden, ja je voelt het al, wilden ze het huis aan de? nieuwe Head Greenkeeper aan bieden om de baan zo aantrekkelijk mogelijk te maken!
Het had dus niets met ons te maken. We hebben keurig netjes goede referenties gekregen voor de nieuwe verhuurder en de overdracht weer terug naar de golfclub verliep ook zonder problemen. Maar ja je schrikt toch wel even als je zo'n bericht te horen krijgt van de "president van de golfclub"! Ze zaten er zelf ook wel een beetje mee, maar daar koop je niks voor. We moesten er voor 28 november uit!
Gelukkig hadden we al heel snel weer iets anders op het oog. Een prachtig appartement: ruim, gezellig en zeer autenthiek (stamt uit 1828!). Huurprijs was gunstig en...... het ligt zeer remote, midden in het bos aan de voet van het Crampian gebergte! Het is een appartement in het voormalige koetshuis op het Inverernan Estate, Strathdon. Een steenworp van river Don in Aberdeenshire. We wonen er nu een paar weken en we voelen Schotland nu nog beter dan in ons vorige huis. Onze goede vrienden Driekje (ook bekend op dit forum) en haar man? zijn al op bezoek geweest en waren ook erg enthausiast!
Want dat houden we gewoon: de fijne vriendschap die we hebben met Driekje en haar man, ondanks dat we nu een behoorlijk stuk rijden van elkaar wonen!
Ok? Freebird, dit zijn zo de ontwikkelingen hier in Schotland. We zijn er zeker qua wonen op vooruit gegaan maar het had wel wat voeten in aarde voor het zover was.
De hartelijke groeten,
The Deeside Piper? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?

Hans