Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
25 Mei 2012, 18:52

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Mededelingen  |  Op reis  |  Topic: Op vakantie naar..................Nederland en verdere info.
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Op vakantie naar..................Nederland en verdere info.  (gelezen 1067 keer)
The Deeside Piper
Schotland fan

Nicole en Hans op de Broad Cairn bij Loch Muick

« Gepost op: 08 Nov 2006, 21:54 »

Ja,

Morgen is het zover. We gaan voor een weekje op vakantie naar Nederland.
Morgenochtend vanuit Aboyne richting Newcastle. We hebben er zin in om onze familie en vrienden na ruim een half jaar weer te zien.
Om de plekjes weer te bekijken waar we al een hele tijd niet meer zijn geweest (o.a. Dwingeloo, Amsterdam).
Maar.... wij hebben gelukkig de zekerheid: we gaan de 14de november weer terug naar ons Schotland!

Nog even dit, jullie hebben een hele tijd niets meer van me gehoord: druk druk en veel met allerlei dingen bezig geweest. Wel iedere dag het forum bezocht om de berichten te lezen om zo op de hoogte te blijven.
Uiteraard hebben we het erg naar ons zin en hebben we naast het werken wat ook moet gebeuren, heel veel leuke dingen ondernomen.
Minder leuk is dat we uit ons (huur) huis moeten. Simpel om de reden dat de landlord er iemand anders inwil. Maar gelukkig hebben we al weer een ander huis en gaan we na de vakantie verhuizen.

Als we weer terug zijn en we hebben de meeste drukte weer achter de rug zal ik er meer over vertellen.

groeten allemaal en tot horens.

The Deeside Piper                                                      bagpiper

Hans

The Dee(don)side Piper,                                      bagpiper
Sas.
Administrator
*

Viva Glasvegas!

« Antwoord #1 Gepost op: 08 Nov 2006, 22:07 »

Fijne vakantie Hans, en hopen dat alles helemaal goed komt met het nieuwe huis  icon_thumleft
Wilma
Schotland fan

« Antwoord #2 Gepost op: 08 Nov 2006, 22:53 »

Fijn weer wat van je/jullie te horen Hans, Heerlijk , de dwingelose heide (ook mooi) al is er nu niet zoveel heide te zien, misschien valt het wel mee hoor.
Heel veel plezier en succes met jullie huis!
Zelfde streek?

gerdamartijn
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 08 Nov 2006, 23:21 »

Hele fijne tijd in ons kikkerlandje(jammer dat het nu net wat kouder en natter gaat worden).Fijn dat alles behalve het huis,? sad1 goed is met jullie.Geniet ze? wave wave wave
The Deeside Piper
Schotland fan

« Antwoord #4 Gepost op: 09 Nov 2006, 07:56 »

Bedankt allemaal!

Tot horens/schrijfs!!

The Deeside Piper                      bagpiper

Hans

Freebird
Schotland fan

« Antwoord #5 Gepost op: 09 Nov 2006, 15:34 »

Hoi Hans,

Jammer van je huisje, joh! Wat ik me ervan herinner was het voor jouw (jullie) een schot in de roos (no pun intended...). Kan dat zomaar in Schotland of liep jullie huurtermijn af. Het lijkt me niet fijn als je er uit moet alleen omdat de eigenaar er iemand anders in wil hebben. Kun je daar wat meer over vertellen als je terug bent van vakantie? Het lijkt me toch dat er een soort van huurbescherming is?

Anyway, heel fijne vakantie; ik gun je, met mijn forumcollegae, heerlijk weer. Niet te warm want dat zul je wel niet meer gewend zijn... laughing7

Cheers!
The Deeside Piper
Schotland fan

« Antwoord #6 Gepost op: 14 Dec 2006, 11:55 »

Hoi Hans,

Jammer van je huisje, joh! Wat ik me ervan herinner was het voor jouw (jullie) een schot in de roos (no pun intended...). Kan dat zomaar in Schotland of liep jullie huurtermijn af. Het lijkt me niet fijn als je er uit moet alleen omdat de eigenaar er iemand anders in wil hebben. Kun je daar wat meer over vertellen als je terug bent van vakantie? Het lijkt me toch dat er een soort van huurbescherming is?

Anyway, heel fijne vakantie; ik gun je, met mijn forumcollegae, heerlijk weer. Niet te warm want dat zul je wel niet meer gewend zijn... laughing7

Cheers!

Hoi Freebird,

even een wat late reactie op jouw bericht.

Het was een combinatie van het aflopen van het eerste halfjaars contract en het feit dat ze er een andere huurder in wilden hebben.

Wij woonden in het voormalige Greenkeepers huis wat van de Aboyne golfclub is. Toen wij er in gingen, april 2006 kregen een we een halfjaars contract aangeboden met de mondelinge overeenkomst dat we daarna een langdurig huurkontrakt zouden krijgen omdat zij de voorkeur hadden voor een langdurige overeenkomst. Wij hadden deze wens ook. Het is gebruikelijk hier om in eerste instantie een beperkt (bijv. half jaar) contract te krijgen. Dit om voor de verhuurder de mogelijkheid te houden de zgn "tennents from Hell" er toch weer gemakkelijk uit te kunnen? krijgen. Huur of verhuurders bescherming is hier toch niet zo goed geregeld als in NL.

Nu de wens van de verhuurder die er uiteindelijk een andere huurder in wilde: omdat ze dringend een nieuwe head Greenkeeper nodig hadden, ja je voelt het al, wilden ze het huis aan de? nieuwe Head Greenkeeper aan bieden om de baan zo aantrekkelijk mogelijk te maken!
Het had dus niets met ons te maken. We hebben keurig netjes goede referenties gekregen voor de nieuwe verhuurder en de overdracht weer terug naar de golfclub verliep ook zonder problemen. Maar ja je schrikt toch wel even als je zo'n bericht te horen krijgt van de "president van de golfclub"! Ze zaten er zelf ook wel een beetje mee, maar daar koop je niks voor. We moesten er voor 28 november uit!

Gelukkig hadden we al heel snel weer iets anders op het oog. Een prachtig appartement: ruim, gezellig en zeer autenthiek (stamt uit 1828!). Huurprijs was gunstig en...... het ligt zeer remote, midden in het bos aan de voet van het Crampian gebergte! Het is een appartement in het voormalige koetshuis op het Inverernan Estate, Strathdon. Een steenworp van river Don in Aberdeenshire. We wonen er nu een paar weken en we voelen Schotland nu nog beter dan in ons vorige huis. Onze goede vrienden Driekje (ook bekend op dit forum) en haar man? zijn al op bezoek geweest en waren ook erg enthausiast!
Want dat houden we gewoon: de fijne vriendschap die we hebben met Driekje en haar man, ondanks dat we nu een behoorlijk stuk rijden van elkaar wonen!

Ok? Freebird, dit zijn zo de ontwikkelingen hier in Schotland. We zijn er zeker qua wonen op vooruit gegaan maar het had wel wat voeten in aarde voor het zover was.

De hartelijke groeten,

The Deeside Piper? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? bagpiper

Hans

Wilma
Schotland fan

« Antwoord #7 Gepost op: 14 Dec 2006, 13:02 »

Nou dan, heel veel plezier met jullie nieuwe woning. Hoop dat jullie hier wat langer mogen blijven wonen!
Gelukkig is alles toch nog goed afgelopen.
Eerst woonden jullie bij elkaar om de hoek toch? hoe ver is het nu van elkaar af?

gerdamartijn
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: 14 Dec 2006, 15:53 »

Heb je het nu wel allemaal op papier of moet je weer proef voor een half jaar??Lijkt me heel onrustig wonen. sad1
The Deeside Piper
Schotland fan

« Antwoord #9 Gepost op: 15 Dec 2006, 07:58 »

Goedemorgen,

we hebben nu een contract van een jaar. Het is gebruikelijk om ieder nieuw contract te beginnen met een tijdelijk contract; voor een half jaar of een heel  jaar.
Na het verlopen van het contract kunnen beide partijen, onafhankelijk van elkaar, besluiten het contract niet meer voort te zetten. Er is dan wel een wettelijk opzegtermijn van 2 maanden. Ja het is hier een "ietsje pietsje" anders in vergelijking met het over geregelde NL. Dat geldt ook voor arbeidsvoorwaarden! Niet te vergelijken met wat in NL te doen gebruikelijk is. Maar dat is weer een ander verhaal.   icon_scratch

Maar we hebben er nu wel  vertrouwen in dat het beter zal aflopen dan met ons eerste huis. Het contact met de Land Lady is uitstekend! Maar ook hier bleek het weer dat het hebben van (goede) referenties bijzonder belangrijk is, je kunt eigenlijk niet zonder.

Groeten,                                                     
The Deeside Piper                                                                    bagpiper

Hans

Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Mededelingen  |  Op reis  |  Topic: Op vakantie naar..................Nederland en verdere info.
Ga naar: