Hallo weer, gezellige reacties ! Vind vragen over m'n verblijf hier geen probleem hoor, integendeel !
Die mooie schotse rara's kwamen toch van jou? En nog geen spijt van de emigratie? was het altijd een wens? hoezo Aberdeen? Ik heb er inderdaad een paar geplaatst (bv. van station Corrour), maar de laatste was eentje uit Engeland. Nee hoor, geen spijt ! Ja, het was wel al langere tijd een wens: tijdens m'n studie zou ik hier al twee keer naar toe (maar allebei niet doorgegaan, lang verhaal) en 3 jaar geleden zou ik ook, maar kreeg het toen - drie dagen voor vertrek - voor elkaar een been te breken

. 3 jaar geleden ben ik tijdens een vakantie in Aberdeen beland en ik kreeg toen een onverklaarbaar gevoel van: volgens mij is hier wel een paar maanden te zijn. Dat samen met dat Glasgow en Edinburgh meteen al afvielen toen ik besloot hier naartoe te gaan: die zijn me veel te groot. Als ik naar een land ga dat bekend staat om ruimte, rust en natuur wil ik niet in een stad van 400.000+ inwoners zitten, daarbij is Edinburgh me te toeristisch, en ik wilde het echte Schotland leren kennen. Begrijp me niet verkeerd; Edinburgh is een leuke en mooie stad hoor, maar lijkt me hier en daar iets te veel op het Damrak

.
Is het allemaal makkelijk gegaan. Wat viel mee? Wat viel er tegen? Als ik persoonlijk mag worden: hoe oud c.q. jong ben? Ben je alleen gegaan of heb je een gezinnetje? Twee jaar geleden ben ik ook deze kant op gegaan (voor een half jaar); toen nog niet met het idee te emigreren maar om een tijdje mee te draaien en zodoende het land en de mensen beter te leren kennen dan die 1 of 2 weekjes vakantie. Toen ik dit voorjaar besloot terug te gaan waren bankrekening en National Insurance nummer dus al geregeld. Verder kende ik deze regio ook al, en had ik hier ook nog wat kennissen wonen. Ik moet heeeeel lang denken over de vraag wat tegenvalt ! Ik gebruik de fiets voor woon-/werkverkeer en vind de wegen niet geweldig: veel gaten en onregelmatigheden en er ligt best veel glas. Andere dingen die minder soepel lopen kun je in NL ook tegenkomen: er is in m'n auto ingebroken en ik word helemaal stapelgek van BT (telefoon) - alles wat maar mis kan gaan gáát ook mis. Maar dat zegt dus niet iets specifiek iets over Schotland. Ik ben 36 en heb geen partner en/of kinderen. Handig omdat je met niemand rekening hoeft te houden, maar: je moet ook alle beslissingen zelf nemen !
Maar hoe kom je in
op een Engelandforum? Als je via
www.schotland.startpagina.nl naar het forum cq. prikbord wil, kom je op die van 'Engeland' uit...?

Opgezet door iemand die meent dat Groot-Brittannië en Engeland synoniem zijn ? Heb er een tijdje terug nog een
discussie gehad met iemand (een Nederlandse, woonachtig in Engeland) die het onderscheid Engeland/Schotland/Wales/Noord-Ierland en UK maar onzin leek te vinden

.
Tot de volgende keer !