Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
25 Mei 2012, 18:44

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Mededelingen  |  Welkom en dienstmededelingen  |  Topic: Even voorstellen
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Even voorstellen  (gelezen 1135 keer)
mmoos
Gast
« Gepost op: 31 Okt 2006, 20:19 »

Omdat ik nog lang niet uitgekeken ben in Schotland, even kort voorstellen. Ik kom hier waarschijnlijk vast vaker terug!

Mijn naam is jasper, kom uit NH en ben nu 2x in ons favoriete land geweest. Borders en Highland nu bezocht, dat smaakt naar meer.

Had al een bericht achter gelaten als korte reiservaring afgelopen zomer.

Ik hou het forum in de gaten voor meer ideeen etc. voor de volgende (helaas niet veel voorkomende) vakanties...

Meteen ook eerste vraag. Dover - Inverness, te doen in een dag per auto? Huh

greetz

jasper (mmoos = ega)
Hans
Schotland fan

Slainte!

« Antwoord #1 Gepost op: 31 Okt 2006, 20:59 »

Welkom!

Meteen ook eerste vraag. Dover - Inverness, te doen in een dag per auto? Huh

Nou, wij doen dat in elk geval niet, het is met 3x een half uur pauze, toch in het gunstigste geval al gauw 10,5 uur rijden (plm. 1000 km). En dan moet je geen drukte hebben bij Londen, Birmingham of Manchester, dan ben je zo een uur of meer, langer onderweg. En dan moet je eerst ook nog eens naar Calais rijden. En denk er aan, voorbij Glasgow geen snelwegen meer!

Zeker omdat wij naar een self-catering gaan, willen we daar graag om ong. 4 uur 's middags zijn, ivm met de nodige boodschappen, dus doen we dat in 2 dagen. En bovendien, de reis is ook een beetje vakantie, doe je het in 2 dagen, dan kun je nog eens "weg van de snelweg".
Afgelopen jaar hebben we overnacht in Travelodge Motels, eenvoudig maar verzorgd. Ontbijt haal je bij het naastgelegen tankstation of winkeltje en je betaalt soms maar 15 Pond per kamer (tot 4 personen).

PS. Je woont in NH, dus ligt DFDS vanuit IJmuiden meer op de route, toch? Dan red je het wel in 1 dag.

Wilma
Schotland fan

« Antwoord #2 Gepost op: 31 Okt 2006, 21:05 »

Ook welkom van mij.
jeetje, Dover Inverness. En ik zit al te denken of Glen Coe- Newcastle te doen is in een dag haha.

Hans
Schotland fan

Slainte!

« Antwoord #3 Gepost op: 31 Okt 2006, 21:08 »

Makkie, 4,5 uur met een stop op de grens met Engeland, net ten zuiden van Jedburgh.

Wilma
Schotland fan

« Antwoord #4 Gepost op: 31 Okt 2006, 21:22 »

Is dat echt zo? als ik de route planner erop los laat, is het bijna 500 km rijden. en ik weet dat het eerste stuk daar bij Glen Coe absoluut niet opschiet.
Welke weg hebben jullie gereden?
Vooral snelweg dan?

Wilma
Schotland fan

« Antwoord #5 Gepost op: 31 Okt 2006, 21:28 »

Is Carlisle richting Glasgow niet sneller dan?

Hans
Schotland fan

Slainte!

« Antwoord #6 Gepost op: 31 Okt 2006, 21:34 »

Bij mij 365 Km.
Via A82, A85 naar Stirling en dan de M9 naar edinburgh. Vandaar de A68 via Jedburgh en dan via de A696 naar Newcastle.

Hans
Schotland fan

Slainte!

« Antwoord #7 Gepost op: 31 Okt 2006, 21:35 »

De snelste route geeft mijn routeplanner via de A1 langs de kust (386 km)

Wilma
Schotland fan

« Antwoord #8 Gepost op: 31 Okt 2006, 21:55 »

Nou ja, dat zoeken we nog wel uit. bedankt

Hans
Schotland fan

Slainte!

« Antwoord #9 Gepost op: 01 Nov 2006, 08:55 »

Is Carlisle richting Glasgow niet sneller dan?

Tja, mijn TomTom vindt dit ook, maar ik vind zelf de route via Jedburgh het mooist.
Via Carlisle heb je meer snelweg, dus vandaar die voorkeur denk ik, maar wel meer kilometers.

Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Mededelingen  |  Welkom en dienstmededelingen  |  Topic: Even voorstellen
Ga naar: