Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
25 Mei 2012, 18:43

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Mededelingen  |  Welkom en dienstmededelingen  |  Topic: Hello there
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Hello there  (gelezen 1452 keer)
jawe64
Gast
« Gepost op: 30 Okt 2006, 19:43 »

Dag beste mensen.? wave

Ik ben geloof ik, het nieuwste lid op dit forum. Ik ben Jack, 42 jaar en woon in het zonnige zuiden (haha)? laughing7 Limburg dus.
Ik heb nog niet alle onderwerpen op dit forum gelezen, maar ik heb me meteen met het grootste enthiousiasme aangemeld. Mijn nicht is in 2002 verhuisd vanuit Portsmouth England verhuisd naar Pitlochry Scotland.? Ik ben nu zo'n 4 keer in Schotland geweest en bij het eerste bezoek wist ik: "IK BEN THUIS"? :yes. Twee weken geleden ben ik met mijn vriendin nog een weekje geweest, geweldig gewoon. Mijn vriendin begrijpt nu ook het "schotland-gevoel". Voor de prijs voor het vliegen hoefden we het echt niet te laten: 2 personen retour Charlerois - Glasgow voor 75 pleuro's.
Alleen met de trein van Glasgow naar Pitlochry was best wel prijzig (44 pond).

Nou mensen, als jullie wat willen vragen of zeggen...... ga je gang!
Ik zal hoogwaarschijnlijk jullie vaak genoeg wat gaan vragen haha. Met name "emigreren" vind ik een heeeeel interessant woord. hello2

See you
Jack

Teije
Administrator
*

« Antwoord #1 Gepost op: 30 Okt 2006, 20:40 »

Hoi Jack, welkom op het forum en hopelijk heb je er net zoveel plezier van als de rest van ons.
We zijn benieuwd of jij ??n van de volgende forummers gaat worden die vertrekt...  sad1 Het wordt zo nog vol in Schotland!
Marien
Schotland fan

« Antwoord #2 Gepost op: 30 Okt 2006, 20:54 »

Er wonen straks alleen maar Nederlanders daar!  laughing7 Maar welkom hier!

DE FOTO'S EN HET VERSLAG VAN ONZE VAKANTIE VAN 2008 STAAN ONLINE!!!
http://W
gerdamartijn
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 30 Okt 2006, 21:01 »

Welkom Jack,volgens mij is dit forum iets te goed in info verstrekking Lachen Veel leden gaan emigreren gek hoor? Hypocriet? Stiekum willen we allemaal wel daar? bagpiper naartoe?
Wilma
Schotland fan

« Antwoord #4 Gepost op: 30 Okt 2006, 21:16 »

Welkom Jack hier op het forum.
heb je serieuze plannen om te emigreren?

Sas.
Administrator
*

Viva Glasvegas!

« Antwoord #5 Gepost op: 30 Okt 2006, 22:56 »

Welkom tussen de Schotland-gekken Jack  wave
Keen
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: 30 Okt 2006, 23:40 »

Welkom Jack  wave
jawe64
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: 31 Okt 2006, 08:20 »

Hee schotland-fans.? hello2
Dank voor jullie reaties. Voel me al meteen op mijn plekkie. Vind het onwijs gaaf dat ik niet de enigste ben die helemaal verliefd op schotland is haha. M.b.t. emigreren. Ja, het is zeker serieus. Mijn doel is over zo'n 8 a 10 jaar daar te gaan wonen. Dat lijkt misschien ver weg, maar je moet een droom hebben. Ik vind dat er niets mis is met dromen.... maar ik probeer ze wel te realiseren. Mijn mooiste droom is al uitgekomen, dat is mijn relatie met mijn vriendin (Nicole). Lang gezocht naar de "ware", maar uiteindelijk hebben we elkaar gevonden! Waarom pas over 10 jaar emigreren? Nou, in de eerste plaats vind ik dat je erna toe moet leven, goed voorbereid en ingelicht. Daarbij hebben we samen 6 kinderen. Mijn 2 meiden en Nicole 1 jongen en 3 meiden, waarvan de oudste dame al op zichzelf woont. De jongste is 12 jaar en ALS we emigreren vind ik het prettig dat ze hun eigen beslissingen nemen. Dus, het is nog ver weg, maar we leven er naar toe. Qua werk is het uiteraard ook niet makkelijk om iets te vinden in Schotland. Maar daar maak ik me helemaal niet druk om. Na?ef? Misschien....
Mijn nicht heeft altijd in Engeland gewoond (ze is engels, praat dus ook geen nederlands). Ze wilde altijd al naar Schotland en in 2002 is ze gewoon gegaan. Eerst woonde ze in Enochdhu, dat was echt in the middle of nowhere, maar wel heel mooi. Er stond 8 cottages op een rij en that's it. Doordat het huisje waar ze in woonde zo bouwvallig was, is ze 2 jaar terug verhuist naar Pitlochry.
Nou, ik kan nog uren doorgaan, maar aangezien ik op mijn werk zit, zal ik toch ook iets moeten presteren hahaha.
Nogmaals, bedankt voor jullie warm onthaal en tot schrijfs.

Jack
? ?
McErnootje
Schotland fan

Je zit niet vast waar je zit tenzij je dit besluit

« Antwoord #8 Gepost op: 31 Okt 2006, 16:06 »

welkom bij de emigreer club, waarvan wij er ook een paar zijn (volgend jaar als alles soepel verloopt)
jawe64
Gast
« Antwoord #9 Gepost op: 31 Okt 2006, 23:03 »

Hoi Rapaljefans? wave

Echt volgend jaar al? Hoelang hebben jullie erover gedaan om de droom daadwerkelijk om te zetten in realiteit? Hoeveel voorbereiding hebben jullie genomen? Huis kopen of huren? Werk? Kids? Wat laten jullie achter? Mag ik vragen hoe oud (jong) jullie zijn? Wat voor werk doen jullie nu? Pfff zoveel vragen. Vandaar mijn doel over 10 jaar pas. Na zo'n tijd weet ik wel waar ik aan toe ben, mede van hulp van dit forum uiteraard haha.? notworthy
Jullie zullen op dit forum wel veel Schotland-fans tegenkomen die willen emigreren.... hebben jullie ook statistieken hoeveel er daadwerkelijk de grote stap nemen?? dontknow

Jack? happy10
McErnootje
Schotland fan

« Antwoord #10 Gepost op: 01 Nov 2006, 08:08 »

wij houden er van dingen drastisch aan te pakken, sinds 10 jaar komen we al in engeland en zijn voornamelijk verliefd geworden op noord wales. begin dit jaar hebben we voor ons zelf besloten uit dit land te willen vertrekken en naar de overkant te varen. daar we schotland nog niet hadden bezocht hebben we dit jaar in september bij mirjam en bert geslapen. voor ons was het echt thuiskomen. de keuze wales of schotland was snel gemaakt. wij zijn zelf begin 30, hebben geen kinderen maar wel zes katten? (die gaan mee) en hebben normaal werk als magazijn medewerker en administratief medewerkster. tevens hebben wij een eigen bedrijf ernaast clottedcream.nl welke we ook gaan verkopen. we zijn ons dus sinds september aan het voorbereiden, veel hulp al gehad via dit forum en we hebben de mazzel dat we in eerste instantie een huisje mogen huren van andere forummers. vanuit daar ga ik werk zoeken en gaan we kijken om een huis te bouwen of te kopen. en wat laten we achter......een klein overbevolkt land met een handje vol naaste familie die er nog aan moeten wennen. voor ons dus ook een stap in het diepe maar we volgen ons gevoel. we houden het forum op de hoogte van de ontwikkelingen.   hello2
jawe64
Gast
« Antwoord #11 Gepost op: 01 Nov 2006, 10:32 »

Goh jullie pakken het inderdaad drastisch aan? icon_salut.
Scheelt natuurlijk een hoop als je geen kids hebt. Al zie ik dat in de toekomst ook niet echt als een probleem. Tegenwoordig heb je msn, skype en weet ik wat. Dus als je wil kun je elkaar elke dag "zien". Straks wonen onze kids op zichzelf en je bent eigenlijk zo in Schotland, toch?
Zoals ik al geschreven had, woont mijn nicht in Pitlochry, daar zouden wij eventueel ook een tijdje kunnen verblijven, maar het is een klein appartementje, dat zou uitsluitend dienen voor een hele korte periode.
Denk je dat je makkelijk werk kunt vinden? Is het makkelijker voor hoge functies of lage? Ik bedoel, is het makkelijker werk te vinden met een hoger opleidingsniveau of net niet? Ik zelf heb een baan in de administratieve richting bij een gemeente. Ondanks dat ik al 21 jaar de status "ambtenaar"draag, is dat niet aan mijn salaris te zien. Ik heb zo'n ? 2.300,- bruto per maand. Mijn vriendin zit in de bijstand, voorheen heeft ze in de w.a.o. gezeten als gevolg van een whiplash. Qua werk is ze dus heel beperkt. Wat we graag zouden willen is met (probleem)jongeren werken. Een soort workshops opzetten. Dit wellicht combineren met het actieve buitengebeuren in Schotland, dat lijkt me wel wat. Daarbij is mijn droom om een eigen praktijk te beginnen als tja, hoe moet ik dat zeggen, als paragnost, magnetiseur. Ik geef er geen naam aan want voor mij is het vanzelfsprekend en ik wil echt niet in hetzelfde hokje terechtkomen waar andere "paranormale" bijhoren. Dat wereldje bestaat voornamelijk uit jaloezie en hebzucht. Daar hoor ik dus absoluut niet bij? Hypocriet. Geen naamplaatje op mijn borst hoor. Nu weet ik dat je in Schotland ook diverse papieren moet hebben om een praktijk te beginnen, maar daar wordt aan gewerkt.
Vind het super dat jullie ook je gevoel volgen!?? Klappen?
McErnootje
Schotland fan

« Antwoord #12 Gepost op: 01 Nov 2006, 10:59 »

praat eens met mirjam en bert, die zitten ook in de branche van verzorging en thuispraktijken etc.
achim
Gast
« Antwoord #13 Gepost op: 12 Nov 2006, 18:15 »

leuk dat je vriendin er ook zo over denkt
mijn vriendin woond daar

op 17 feb verhuis ik naar dundee
daar ik nu in grancanaria woon , en er groot verschil is in het weer
lees ik graag deze verhaaltjes top

groetjes achim
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Mededelingen  |  Welkom en dienstmededelingen  |  Topic: Hello there
Ga naar: