Goh jullie pakken het inderdaad drastisch aan?

.
Scheelt natuurlijk een hoop als je geen kids hebt. Al zie ik dat in de toekomst ook niet echt als een probleem. Tegenwoordig heb je msn, skype en weet ik wat. Dus als je wil kun je elkaar elke dag "zien". Straks wonen onze kids op zichzelf en je bent eigenlijk zo in Schotland, toch?
Zoals ik al geschreven had, woont mijn nicht in Pitlochry, daar zouden wij eventueel ook een tijdje kunnen verblijven, maar het is een klein appartementje, dat zou uitsluitend dienen voor een hele korte periode.
Denk je dat je makkelijk werk kunt vinden? Is het makkelijker voor hoge functies of lage? Ik bedoel, is het makkelijker werk te vinden met een hoger opleidingsniveau of net niet? Ik zelf heb een baan in de administratieve richting bij een gemeente. Ondanks dat ik al 21 jaar de status "ambtenaar"draag, is dat niet aan mijn salaris te zien. Ik heb zo'n ? 2.300,- bruto per maand. Mijn vriendin zit in de bijstand, voorheen heeft ze in de w.a.o. gezeten als gevolg van een whiplash. Qua werk is ze dus heel beperkt. Wat we graag zouden willen is met (probleem)jongeren werken. Een soort workshops opzetten. Dit wellicht combineren met het actieve buitengebeuren in Schotland, dat lijkt me wel wat. Daarbij is mijn droom om een eigen praktijk te beginnen als tja, hoe moet ik dat zeggen, als paragnost, magnetiseur. Ik geef er geen naam aan want voor mij is het vanzelfsprekend en ik wil echt niet in hetzelfde hokje terechtkomen waar andere "paranormale" bijhoren. Dat wereldje bestaat voornamelijk uit jaloezie en hebzucht. Daar hoor ik dus absoluut niet bij?

. Geen naamplaatje op mijn borst hoor. Nu weet ik dat je in Schotland ook diverse papieren moet hebben om een praktijk te beginnen, maar daar wordt aan gewerkt.
Vind het super dat jullie ook je gevoel volgen!??

?