Auteur Topic: Betalen cottage Edinburgh  (gelezen 23918 keer)

Offline Wittebeer

• Schotland fan
  • Het gras bij de buren is altijd groener
Re:Betalen cottage Edinburgh
« Reactie #25 Gepost op: 26 jun 2013, 21:02 »
denk pinnen
Als je geen "originele" creditcard (zie een paar posten terug) hebt denk ik ook pinnen. Ik ga ervan uit dat je echt cash moet hebben.

Ik heb ook mijn afrekeningen even nagekeken maar uiteindelijk zijn de verschillen peanuts, cijfers achter de komma.

Nou weet ik helaas even niet bij welke automaten het was, maar er werd een paar keer door de ATM de vraag gesteld of afgeschreven moest worden in euro of pond. Als ik de tekst van mijn afschrijving lees (om na te gaan waar dat nu was) was uiteindelijk afschrijving in ponden iets goedkoper.

ING en ABN maakten elkaar ook vrijwel niets, ABN rekende 2.25 (stond er tenminste bij) en bij de ING stond niks maar de afschrijving was nagenoeg hetzelfde. Bij opname 200 pond rond dezelfde tijd.

Offline Wilma

• Schotland fan
« Reactie #26 Gepost op: 27 jun 2013, 08:58 »
Heb vandaag mijn afrekening gezien ivm mijn voorschot van 150 ponden. De bank heeft mijn rek. gedebiteerd met 179 euro + kosten van 31,46 euro !
Ik heb dus betaald via mijn bank (IBAN en BIC) en ze hebben me precies goed in het zak gezet

KOSTEN TE UWEN LASTE:                                           
correspondentkosten                   18,15 EUR                 
betalingsprovisie                      9,68 EUR                 
behandelingsprovisie                   3,63 EUR
--> een totaal van 31,46 euro op een bedrag van 179 euro !

Is dit normaal? :icon_scratch:

Heb je misschien met bankcheque betaald? Die zijn namelijk erg hoog in kosten. Ik betaal nooit meer dan € 5,00 per overboeking. Dat bedrag kan ik ook heel helder zien als ik een overboeking doe. Ik ben bij de ING, maar kan mij niet voorstellen dat het veel duurder is bij een andere bank. Het beste is 'gewoon' een overschrijving doen alsof je een rekening in Nederland betaalt en dan nu dus internationaal, heb je wel de IBAN en BIC nodig van de buitenlandse rekening. Ik kies inderdaad voor gedeelde kosten, maar heb nooit gehoord dat de andere partij minder geld kreeg. Ook kiezen voor de valuta van het land. Evt. aanbieden de extra kosten (zal hoogstens een paar euro zijn) te betalen bij het rest bedrag!

Offline morse

• Schotland fan
« Reactie #27 Gepost op: 27 jun 2013, 12:58 »
Heb je misschien met bankcheque betaald? Die zijn namelijk erg hoog in kosten. Ik betaal nooit meer dan € 5,00 per overboeking. Dat bedrag kan ik ook heel helder zien als ik een overboeking doe. Ik ben bij de ING, maar kan mij niet voorstellen dat het veel duurder is bij een andere bank. Het beste is 'gewoon' een overschrijving doen alsof je een rekening in Nederland betaalt en dan nu dus internationaal, heb je wel de IBAN en BIC nodig van de buitenlandse rekening. Ik kies inderdaad voor gedeelde kosten, maar heb nooit gehoord dat de andere partij minder geld kreeg. Ook kiezen voor de valuta van het land. Evt. aanbieden de extra kosten (zal hoogstens een paar euro zijn) te betalen bij het rest bedrag!

Ik had toch gezegd dat ik via IBAN en BIC betaald hebt, ttz de bank heeft dit voor mij gedaan want ik kan via thuisbankieren niet overschrijven in vreemde valuta bij KBC bank.
Ik weet dat banken gangsters zijn maar dat ze meer dan 30 euro aanrekenen voor kosten??? Weet ge wat de bankbediende zei toen ik het IBAN nr gaf? "GB dat is toch Engeland en niet Schotland. Klopt je IBAN nr wel?" Ik heb wijselijk gezwegen  ??? Hij wist me zelfs niet te zeggen hoeveel kosten er gingen bijkomen. Ik zei 5 euro, 50 euro?? Hij wist het niet.
Wat als ik volgende keer 300 ponden moet betalen of 50 ponden voorschot, gaan ze dan ook 30 euro aanrekenen?  :verward
Kan je bij Rabobank overschrijven in vreemde valuta?

Offline Sas.

• Administrator
  • *
  • life in the slow lane
« Reactie #28 Gepost op: 27 jun 2013, 13:44 »
Wij hebben altijd in 2  of 3 aparte emails, of via de telefoon (NSA kan meeluisteren  :tongue3:), ons credit card nummer doorgegeven.
Ik denk dat dat het minste gedoe met zich meebrengt. Een beetje vertrouwen, zeker als de andere partij een geregistreerde B&B/hotel/organisatie is, hebben mensen tegenwoordig toch nog wel?
Overigens is onze credit card al een keer geblokkeerd door de Rabobank omdat we binnen 10 minuten iets van een Amerikaanse en Zweedse website besteld hebben, dus die houden gekke en opmerkelijke transacties bijzonder goed in de gaten!

Even nagekeken maar pinnen in het buitenland was voor ons gratis (Rabobank met totaalpakket). Denk dat dat ook de makkelijkste en minst omslachtige manier is om aan je ponden te komen.

Offline lesja

• Schotland fan
« Reactie #29 Gepost op: 27 jun 2013, 16:15 »

Kan je bij Rabobank overschrijven in vreemde valuta?

KBC dus dus een belgische bank en hoe het daar dus werkt geen idee
maar heb net eens even gekeken bij Rabobank en daar kun je gewoon
met IBAN overmaken in ponden kosten geen idee omdat ik niets over te
maken heb.

Offline morse

• Schotland fan
« Reactie #30 Gepost op: 27 jun 2013, 22:52 »
Bedankt!
Ik ga eens informeren bij Rabo of ik daar een rek. kan openen. Denk dat dit gratis is.

Offline Sas.

• Administrator
  • *
  • life in the slow lane
« Reactie #31 Gepost op: 19 okt 2013, 16:49 »
Ik heb van de week voor het eerst internationaal betaald bij de Rabobank, en volgens mijn digitale afschrift betaal ik alleen de 100 pond. Optie shared costs stond aan.. Lijkt me stug dat er geen extra kosten aan verbonden zijn, maar dat zien we wel aan het einde van de maand  :icon_scratch:

Offline Hans

• Schotland fan
  • Slainte!
« Reactie #32 Gepost op: 19 okt 2013, 21:26 »
Cost Shared betekend dat jij niks hoeft te betalen, maar de tegenpartij misschien wel. Maar dat is afhankelijk van hun bank.
Heb je in Ponden betaald? Volgens mij kan je bij de Rabobank via Internetbankieren alleen in Euros betalen.

Offline Sas.

• Administrator
  • *
  • life in the slow lane
« Reactie #33 Gepost op: 19 okt 2013, 22:08 »
Ik kon in ponden betalen, via Rabobank internetbankieren. Er was een heel lijstje vreemde valuta om uit te kiezen.

Offline Hans

• Schotland fan
  • Slainte!
« Reactie #34 Gepost op: 20 okt 2013, 20:26 »
Dan hebben ze dat veranderd. Maar het is dan ook al weer een jaar of 3 geleden dat ik internationaal betaald heb. Afgelopen jaren heb ik alleen met Creditcard of Paypal betaald.

Offline Sas.

• Administrator
  • *
  • life in the slow lane
« Reactie #35 Gepost op: 22 okt 2013, 17:13 »
Blijkbaar zijn de kosten voor zender en/of ontvanger 2 pond, of er zit een wisselkoerskabouter bij de Rabo, want ik kreeg vandaag onderstaande gemaild:

Good news – I have received your deposit which has been credited at £98.00, I will adjust your balance accordingly in due course.

Offline Sas.

• Administrator
  • *
  • life in the slow lane
« Reactie #36 Gepost op: 26 okt 2013, 17:15 »
En nog maar een aanvulling: bij de Rabobank kun je dus met internetbankieren alleen met shared costs overmaken naar de UK. Als ik zelf voor alle kosten wilde kiezen - moest nog een aanbetaling overboeken en wilde het dit keer op de pond precies overmaken - kreeg ik de melding dat het voor dit land alleen mogelijk is om met shared costs te werken. Ik heb deze keer maar 2 pond extra overgemaakt in de hoop dat het nu wel goed overkomt, want ik vind het een beetje knullig anders..

Heb gister nog even nagevraagd bij de Rabobank, maar de kosten voor betalingen worden elk kwartaal geïnd. Ben benieuwd hoe duur het wordt - op internetfora zie ik bedragen van 13 tot 21 euro, op de site van de Rabo kan ik het niet zo snel vinden - en de mevrouw achter de balie wist het ook niet (over knullig gesproken)   :dontknow:

Offline Hermie

• Schotland fan
« Reactie #37 Gepost op: 26 okt 2013, 18:21 »
En nog maar een aanvulling: bij de Rabobank kun je dus met internetbankieren alleen met shared costs overmaken naar de UK.

Heb gister nog even nagevraagd bij de Rabobank, maar de kosten voor betalingen worden elk kwartaal geïnd. Ben benieuwd hoe duur het wordt - op internetfora zie ik bedragen van 13 tot 21 euro, op de site van de Rabo kan ik het niet zo snel vinden - en de mevrouw achter de balie wist het ook niet   :dontknow:

Klopt dat je voor de EU  alleen met shared kosten kunt overmaken. De kosten van OUR zouden namelijk veel hoger uitkomen dan de kosten die de begunstigde in het buitenland moet betalen. (MinImaal Eur 7, 50).

De kosten voor een wereldbetaling naar Schotland zijn al jaren Eur 10, 00, en die worden inderdaad per kwartaal afgerekend. Staat allemaal op de site van Rabobank , dus een beetje jammer dat de mevrouw achter de balie dat niet weet.
In the distance day was dawning, comes to me the early morning
Something tells me that I’m going home.....