Auteur Topic: Schotland met pubers  (gelezen 12584 keer)

Offline Marieke

• Schotland fan
Schotland met pubers
« Gepost op: 10 mei 2013, 20:16 »
Na een zeer kostbaar 5 daags reisje naar Portugal ( vanwege een bruiloft) durf ik voorzichtig te denken aan Schotland 2014...

Maar onze kinderen zijn dan (bijna) 13-14- (bijna) 15, en na de afgelopen dagen in de stad Porto met hen doorgebracht hebbende, denk ik dat ik hen wel wat moet kunnen bieden.
Vorig jaar zijn we naar Fort William en Newtonmore geweest waar genoeg te ondernemen was, en eindigden we in Glasgow voor wat cultuur waar ze zich nog vermaakten.

Hebben jullie nog goede ideeen? Ik houd zelf erg van bergen en kliffen, en een tocht waarbij we wellicht dolfijnen of als het zou kunnen puffins (we kunnen niet eerder dan half juli) zouden kunnen zien zou bijvoorbeeld gaaf zijn. Ik ben 6 jaar terug een week op Skye en een week in de Trossachs geweest, toen met de auto, maar volgend jaar zal het waarschijnlijk net zoals vorig jaar weer een reis met openbaar vervoer worden... ik moet dus rekening houden met bereikbaarheid...

Offline Light

• Schotland fan
Re:Schotland met pubers
« Reactie #1 Gepost op: 11 mei 2013, 01:22 »
Wat denk je van een tochtje (per boot ter plekke) in het Falkirk Wheel? Dat zullen er niet veel in hun klas ook hebben gedaan...
Rondrit (guided tour) met een dubbeldekker door Edinburgh (oortjes in verschillende talen, ben even vergeten of er ook Nederlands bij zat), in en uitstappen waar ze willen... en daaraan gekoppeld ondergronds voor de spooktour?
Met een stijve opblaasbare boot vanaf North-Berwick (Seabird Centre) op bezoek bij vogels...
Mountain biken (diverse locaties, even googlen)
Clifftop Discovery (in een 'Jeep') rond St. Abb's Head (bij Coldingham, ten zuiden van Edinburgh) Ted Wise kan je -met zijn 4wheeldrive- ophalen op de plek waar je verblijft, als 't in de buurt is. Veel vogels, de hoogste kliffen van de UK, geologisch interessante locaties, 'mijn' Lighthouse op een adembenemende plek..., steen-, brons- en ijzertijdnederzettingen, bijzondere flora... Tea and shortbreads along the way op een plek die je niet verwacht (Je kunt zelf aangeven waar jullie interesses liggen en hij bouwt daar een trip omheen. En nog betaalbaar ook!)
Met een boot met glasbodem langs de oostkust vanaf Coldingham/St. Abb's, met zicht op de smokkelaarsgrotten... Mariene biologie en historie gecombineerd...

Ik opper maar 's iets...  :dontknow:
Elke dag is een kans er (weer) iets moois van te maken

Offline Marieke

• Schotland fan
« Reactie #2 Gepost op: 11 mei 2013, 10:51 »
Dat klinkt allemaal goed Light! Ik denk dat ik mijn kinderen met dat soort dingen heel blij kan maken... Die 4-weel drive klinkt interessant, maar zou hij 5 personen mee kunnen nemen? Het is niet direct het gebied waar ik aan dacht, zijn jullie er geweest? Heb je een link voor die glasbodemboot? Ik kon er niet zo snel iets van vinden, als je geen link hebt ga ik uitgebreider zoeken... Ik ga 'ns kijken naar dat gebied... :aye

Offline Light

• Schotland fan
« Reactie #3 Gepost op: 12 mei 2013, 23:17 »
Ja, wij zijn er vorig jaar ruim een week geweest en Mathilde is er 'letterlijk' voor gevallen! We sluiten onze 2013-tour (vertrek over 9 1/2 dag!!!) daar ook weer af eind juni.

Qua Clifftop Discovery: ik denk niet dat het een probleem zal zijn, die 5 personen, maar http://www.clifftopdiscovery.co.uk/
Why don't you contact Ted Wise... (warm greetings from the two Dutch ladies who were staying with Emma in May last year, Badger-freaks)

De glasbodemboot:
http://www.stabbsdiving.com/pathfinder.html
(en doe Dawn -de echtgenote van Paul O'Callaghan- de groeten van de Ladies from the Netherlands who spotted the special bird of prey in May 2012 and met her at Oblo...)
Het huren van Paul's boot kost £ 20,= per persoon voor 2 uur, maar ik weet niet of hij wellicht een discount geeft voor 5 personen waaronder kinderen... Neem contact op, zou ik zeggen.
Voor ons is dit een van de weinige opties om aan boord te komen met onze beperkingen... Wij gaan 't dit jaar dus zeker proberen, als de weersmurfen/weergoden ons goedgezind zijn  :hypocriet
Elke dag is een kans er (weer) iets moois van te maken