Schotland forum
Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
25 Mei 2012, 18:30
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:
Geavanceerd zoeken
Schotland forum
|
Reizen in Schotland
|
Reizen door Schotland met de eigen auto
| Topic:
Veerboot van Mallaig naar Skye
Pagina's: [
1
]
Omlaag
« vorige
volgende »
Auteur
Topic: Veerboot van Mallaig naar Skye (gelezen 4283 keer)
Castle
Schotland fan
«
Gepost op:
12 Jul 2006, 16:37 »
Heeft iemand informatie betreffende de veerboot van Mallaig naar Skye.
ik ben een reis aan het plannen en wil graag weten wanneer deze veerboot gaat, of je moet reserveren,wat zo'n overtocht kost en
of de auto gewoon meekan enz..
alle info is welkom
gerdamartijn
Gast
Re: Veerboot van Mallaig naar Skye
«
Antwoord #1 Gepost op:
12 Jul 2006, 17:43 »
Hoy castle,misschien heb je hier wat aan?
http://www.calmac.co.uk/summer-skye-timetable.html
Teije
Administrator
«
Antwoord #2 Gepost op:
12 Jul 2006, 20:16 »
Buiten het hoogseizoen kun je vrijwel altijd mee. Er kunnen redelijk wat auto's op de ferry, dus misschien valt het in het hoogseizoen ook wel mee.
Volgens ons kun je de ferry nog niet reserveren.
Wilma
Schotland fan
«
Antwoord #3 Gepost op:
12 Jul 2006, 20:31 »
toen wij de road to the Isles reden, stond er aan het begin van de weg, hoe laat de boot vertrok en of er nog plaats was geloof ik.
Normaal kan je de weg binnen een uur rijden, maar onze buren weet ik nog wel, hebben toen ruim een half uur op een passing place gestaan en de boot dus gemist.......
Maar hij is idd supergroot! Had dat niet verwacht, en toen alles er al op stond, en wij dachten dan ie vol was, konden er nog een paar campers (laatkomers) en vrachtwagens mee
groetjes wilma
http://members.home.nl/ldehaan/
www.kukeluuku.nl
Castle
Schotland fan
«
Antwoord #4 Gepost op:
15 Jul 2006, 00:11 »
Bedankt voor de info. we hebben datum geprikt en zijn druk aan het plannen
Jurgen en Elena
Gast
«
Antwoord #5 Gepost op:
15 Jul 2006, 11:01 »
Hoi!
De Armadale - Mallaig ferry kan je wel boeken hoor. Wij boekten hem een paar weken geleden voor 2 augustus, via
http://www.aferry.nl
.
Ik geloof dat de overtocht zo'n half uurtje is. Let wel: voor passagiers met vervoer (auto, motor, ...) moet je volgens mij minstens een uur voor vertrek aanwezig zijn.
Groetjes,
Jurgen
lucsa
Schotland fan
«
Antwoord #6 Gepost op:
16 Jul 2006, 23:31 »
volgens hun site voertuigen 30min en voetgangers 10min voor tijd.
Tot ergens onderweg
Groetjes
Sabien & Luc
[img]http://lu
Jurgen en Elena
Gast
«
Antwoord #7 Gepost op:
17 Jul 2006, 20:58 »
Citaat van: lucsa op 16 Jul 2006, 23:31
volgens hun site voertuigen 30min en voetgangers 10min voor tijd.
Das raar
. Op mijn boekinsbevestiging staat namelijk dit:
--
traject 1 Armadale naar Mallaig
kaart
http://www.aferry.nl/Armadale-veerboot.htm
Inchecktijd is uiterlijk 30 minuten voor vertrek voor voetpassagiers, en 60 minuten voor vertrek voor alle overige passagiers.
--
Ik dacht eerst dat dat dan misschien gewoon de standaard info van AFerry zelf is, maar op sommige van hun bevestigingen voor andere trajecten staan toch andere tijden...
Ik denk dat ik voor de zekerheid toch maar die 60 minuten in acht neem
Sas.
Administrator
Viva Glasvegas!
«
Antwoord #8 Gepost op:
17 Jul 2006, 21:12 »
Ik denk dat je de CalMac tijden wel aan kunt houden (je vaart tenslotte met CalMac).
Is het goedkoper om die vaarten met aferry te boeken, Jurgen en Elena? Aangezien je op de site van CalMac ook diezelfde afvaarten kunt boeken. Als je niet boekt van te voren, kun je onderweg bellen naar CalMac om te vragen naar beschikbaarheid.
Jurgen en Elena
Gast
«
Antwoord #9 Gepost op:
17 Jul 2006, 21:22 »
Citaat van: Sas. op 17 Jul 2006, 21:12
Ik denk dat je de CalMac tijden wel aan kunt houden (je vaart tenslotte met CalMac).
Is het goedkoper om die vaarten met aferry te boeken, Jurgen en Elena? Aangezien je op de site van CalMac ook diezelfde afvaarten kunt boeken. Als je niet boekt van te voren, kun je onderweg bellen naar CalMac om te vragen naar beschikbaarheid.
Zal volgens mij niet goedkoper zijn, aangezien AFerry waarschijnlijk gewoon een 'tussenorganisatie' is en er ook nog iets aan moet verdienen. Ik kon niet online bij Calmac boeken, omdat ik de Visa van mijn ma gebruik
en op hun site stond dat de eigenaar van de kaart ook de passagier moet zijn. Ik heb hen er nog over gemaild en dat is dus blijkbaar een echte 'regel'. Bij AFerry kon ik wel gewoon onder mijn naam boeken, met de Visa op naam van ma...
lucsa
Schotland fan
«
Antwoord #10 Gepost op:
19 Okt 2006, 08:04 »
Citaat van: Teije op 12 Jul 2006, 20:16
Buiten het hoogseizoen kun je vrijwel altijd mee. Er kunnen redelijk wat auto's op de ferry, dus misschien valt het in het hoogseizoen ook wel mee.
Volgens ons kun je de ferry nog niet reserveren.
In het hoogseizoen kan je niet altijd met de eerste overtocht mee. Wij waren daar (12 aug) rond 11u en konden pas mee omstreeks 14u.
Tot ergens onderweg
Groetjes
Sabien & Luc
[img]http://lu
kira
Gast
«
Antwoord #11 Gepost op:
05 Jan 2007, 15:35 »
Als je moet wachten voor de oversteek van Skye naar het vaste land moet je echt eens gaan snuffelen in het winkeltje dat daar zit, wij hebben daar vorig jaar bijna alle souveniertjes gekocht en zelf hadden we een pluchen Highlandcowtje en die gaat nooit meer van ons dashboard af!! Dat uurtje wachten vonden wij echt superleuk, even lekker gegeten en toen wat rondsnuffelen in dat winkeltje!!
Ook een leuke aanrader dus als je aankomt op Skye!
Castle
Schotland fan
«
Antwoord #12 Gepost op:
17 Mei 2007, 09:20 »
Onze trip was schitterend.
's Avonds in Mallaig was het moeilijk om een slaapplek te vinden en aangezien we op de
bonnefooi waren afgereisd, vreesden we een grote drukte bij de overtocht de volgende morgen.
Dus op tijd naar de Ferry...... We waren de 2e auto en daar bleef het bij!!!!
Nan
Gast
«
Antwoord #13 Gepost op:
17 Mei 2007, 21:15 »
Begrijp ik hieruit, Castle, dat indien we overnachten in Mallaig en de volgende ochtend vroeg aan de ferry staan, er mogelijk weinig problemen zijn? We willen 15 augustus over naar Skye. Of is het nu toch beter te boeken. Ik weet het nu niet meer.....
....
Freebird
Schotland fan
«
Antwoord #14 Gepost op:
18 Mei 2007, 09:12 »
Mallaig is een zeer klein plaatsje dat eigenlijk drijft op de veerpont. Als je in Augustus het risico niet wilt lopen dat je te lang moet wachten om van Mallaig naar Skye te kunnen en het risico loopt om ook geen overnachting te hebben, kun je overwegen om de tocht andersom te maken door over de brug naar Skye te rijden, en van daaruit naar Mallaig te ferryen.
Toto en ik hebben de overtocht Mallaig - Skye gemaakt medio juni 2005 en konden met de 1e overtocht mee met onze camper. Geen problemen ondervonden. Ik kan me ook niet herinneren dat er veel verkeer was op de single track naar Mallaig...
Laat dus in de 1e plaats het Nederlandse Verkeersspook varen en stel je erop in dat je echt niet met kuddes en filles tegelijk naar Mallaig rijdt. Ondanks het hoogseizoen medio Augustus, denk ik dat e.e.a. echt wel meevalt. En wat als je 1 veerboot moet wachten? Je bent in Schottië, joh! Lekker rustig aan, Nan.
Om toch even in Mallaig te kunnen loeren, bij deze nog een linkje; kun je ook eens een hotel of B&B ter plaatse kontakten om je zorgen wat weg te nemen...
Heel veel plezier!
http://www.scottishhighlandswebsite.co.uk/mallaig-c65.html
Nan
Gast
«
Antwoord #15 Gepost op:
07 Jun 2007, 16:36 »
Alles geregeld....hotel (al langer) om effe uit te rusten van de tocht van Edinburgh naar Mallaig en te genieten van een zon die - mogelijk - in de zee ondergaat en nu ook de ferry, lekker vroeg zodat we tijd hebben op Skye (want Mallaig biedt weinig - quote Freebird). Heerlijk, we krijgen echt zin
. Ik zie de berichten van de Schotland-gangers die nu vertrekken en genieten van het voorjaar
. Dat willen we ook nog eens doen - om toch eens die papagaaivogel te zien - wie weet, wat de toekomst brengt
.
skye
Schotland fan
«
Antwoord #16 Gepost op:
07 Jun 2007, 19:46 »
Wij gaan op 4 juli over van Mallaig naar Skye (joepie, vorig jaar mocht ik er alleen naar kijken, nu er weer heen!)
In Mallaig zit wel een fantastsiche boekenwinkel. Nou ja, winkel, het is meer een soort bouwkeet ofzo. Maar veel boeken, en leuke!!!!
Een paar jaar geleden er nog zeehonden zien zwemmen in de haven.
Ik weet niet welke papagaaivogels of je bedoelt, papegaaiduikers vermoed ik, maar die heb ik nog nooit gezien op Skye. Ik weet niet waar je nog meer heen gaat, misschien heb je elders meer kans. Ze zijn wel supergaaf!!!
skye
Nan
Gast
«
Antwoord #17 Gepost op:
12 Jun 2007, 20:57 »
Ik bedoel de Puffins. Die vind ik zo koddig
. Ik had begrepen dat ze in het voorjaar ook op Skye te zien zouden zijn? Bedankt voor de tip over de bookstore in Mallaig. Misschien kan ik er nog wat inkopen.
Freebird
Schotland fan
«
Antwoord #18 Gepost op:
25 Jun 2007, 20:16 »
Je wordt "doodgegooit" met korte of langere boottripjes voor Zeehonden, Puffins, Aalscholvers, Dolfijnen en gewoon de vergezichten vanaf zee naar het berglandschap. Totaal ander plaatje!
Overigens is Armadale wel een plaatsje dat in de afgelopen twee jaar een bijna mediteraan uiterlijk gekregen heeft, tot onze verbazing. We zijn er geweest en hebben ook het McDonalds kasteel bezocht tijdens een Clangathering. Absoluut fenomenaal mooie omgeving daar. De singletrack naar Lochalsh en andere berstemmingen op Skye is zeer goed te doen hoewel sommige delen mij wat hoogtevrees bezorgden maar ja, dan moeten we maar niet afwijken en halverwege naar het ottercentrum gaan. NIET MET CARAVAN PROBEREN. Er zit een gedeelte in dat zo stijl is dat ik deze op de terugweg naar boven slechts in de tweede versnelling kon. Ik rijd Volvo 4X4... Ik mag dan wel aan hoogtevrees lijden, ik heb camperchauffers de reuzel uit de broekspijpen zien lopen toen ze op de parkeerplaats, vlak voor de daling, besloten terug te keren. Wel spectaculair mooi en een bezoekje waard.
Overigens hebben Toto en ik niet veel otters gezien in de spiekhut. Er zijn verrekijkers voorradig maar neem je eigen kijkert mee. Handig als het druk is.
Voor de rest, genieten van de route, de crafts en de crofts. In Portree is een (nieuw?) winkeltje (Skye Batiks) Waar erg mooie batik kleding te koop is. Als je iets unieks zoekt...
Overigens heb ik op Skye de ontbrekende Wolfstone CD's kunnen kopen. Ik zit er nu van te genieten. Eerlijk gezegd hoor ik ze liever dan Runrig, hoewel ik van deze laatste ook bijna alle CD's heb. Schitterend maar Wolfstone heeft net dat beetje meer rock dat ik zo graag hoor in combinatie met Schotse originele instrumenten en muziekstukken.
Maar goed: Mallaig - Armadale is een erg mooie overtocht. Houdt camera paraat...
kc
Schotland fan
«
Antwoord #19 Gepost op:
26 Jun 2007, 00:14 »
In Portree is een (nieuw?) winkeltje (Skye Batiks) Waar erg mooie batik kleding te koop is. Als je iets unieks zoekt...
Jaaa ! Klopt ! Winkel was er al in 2003 : we hebben daar inderdaad mooie kussens gekocht voor in de caravan.
Klinkt stom, hé
zo enthousiast doen over 2 kussens, maar ik vind ze nog altijd prachtig
en telkens doen ze me denken aan Schotland
.
Koen
Ina
Schotland fan
«
Antwoord #20 Gepost op:
26 Jun 2007, 16:13 »
Citaat van: Freebird op 25 Jun 2007, 20:16
Overigens hebben Toto en ik niet veel otters gezien in de spiekhut.
Niet veel? of helemaal niet...?ik heb een flinke tijd doorgebracht in die hut maar alleen zeehondjes gezien. Het schijnt dat je voor otters 'smorgens hééél vroeg moet zijn, wil je een klein kansje maken.
Ik heb ze uiteindelijk in een soort opvangcentrum net boven Oban wel gezien, maar ja dat is eigenlijk net zoiets als hier in de dierentuin.
Yours Aye for Scotland
conny
Schotland fan
«
Antwoord #21 Gepost op:
21 Jul 2007, 18:46 »
Citaat van: Castle op 12 Jul 2006, 16:37
Heeft iemand informatie betreffende de veerboot van Mallaig naar Skye.
ik ben een reis aan het plannen en wil graag weten wanneer deze veerboot gaat, of je moet reserveren,wat zo'n overtocht kost en
of de auto gewoon meekan enz..
alle info is welkom
wij zijn vorig jaar geweest, de boot gaat een paar keer per dag, wij waren met 4 personen in een busje, en de kosten waren ongeveer 28,00 pond , voor een enkeltje want terug zijn we over de skyebrug gegaan,zeker de moeite waard,de overtocht duurt ongeveer 3 kwartier,wij zaten in het hoogseizoen,maar konden gelijk meevaren en hoefde dus niet te reserveren
Pagina's: [
1
]
Schotland forum
|
Reizen in Schotland
|
Reizen door Schotland met de eigen auto
| Topic:
« vorige
volgende »