Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
25 Mei 2012, 18:18

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Reizen door Schotland met de eigen auto  |  Topic: Koplampen afplakken in Engeland
Pagina's: 1 2 [3]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Koplampen afplakken in Engeland  (gelezen 46447 keer)
Hans
Schotland fan

Slainte!

« Antwoord #50 Gepost op: 16 Sep 2009, 22:00 »

Geldt toch ook voor Japanse, Koreaanse en Amerikaanse auto's?

Ik heb ooit de koplampen afgeplakt met zeer goede Ducktape en het heeft me daarna zeer veel moeite gekost om het er weer af te halen.
Simpel afplaktape is al voldoende.

Ik gebruik een zwarte Tesa-tape en de lijmresten zijn met een beetje nagellak remover zo weg.

Sonnie
Schotland fan

« Antwoord #51 Gepost op: 17 Sep 2009, 18:37 »

Overigens vinden Britten het wel vreemd dat je overdag met je dimlicht aan rijdt (behalve in regen of bos). Ze knipperen al gauw.

Dat viel mij ook op ja. Terwijl het op een sombere dag echt wel zeer handig is!!

Overigens heeft onze Volvo verstelbare lampen, alleen moet je daarvoor wel ergens via de motorkap er bij en dat konden we niet vinden. We hebben het dus maar gelaten in de wetenschap dat de kans dat wij als kampeerders in het donker nog op de weg zouden zitten aardig klein was. Wat dus klopte, want het is geen enkele keer gebeurd. Het werd daar sowieso al laat donker, tegen onze vakantie bedtijd pas  Wink

onze foto's en vakanties: www.sonnie-tieske.nl
Dirk
Schotland fan

« Antwoord #52 Gepost op: 18 Sep 2009, 17:14 »

Overigens vinden Britten het wel vreemd dat je overdag met je dimlicht aan rijdt (behalve in regen of bos). Ze knipperen al gauw.

Ik heb mijn lichten altijd aanstaan ( kunnen niet eens uit) en krijg nooit geen seintjes.
goud
Schotland fan

www.beanoak.com http://goudnieuws.blogsot.com

« Antwoord #53 Gepost op: 18 Sep 2009, 17:52 »

Ik heb mijn lichten altijd aanstaan ( kunnen niet eens uit) en krijg nooit geen seintjes.

Hier idem dito Piper Piper
Margolia
Sonnie
Schotland fan

« Antwoord #54 Gepost op: 18 Sep 2009, 19:19 »

Lukt bij ons ook niet nee  Wink

onze foto's en vakanties: www.sonnie-tieske.nl
Jessy
Schotland fan

« Antwoord #55 Gepost op: 27 Aug 2011, 14:24 »

Had graag geweten hoe ik de koplampen moet afplakken ,het is niet voor elke wagen gelijk heb ik begrepen maar hoe pak ik het  het beste aan dan ?

Gewoon bij Hallfords een set kopen ?
Of toch met zwarte tape afplakken ,maar hoe begin ik daar aan zonder voorbeeld ?
Wij rijden met een Seat Altea XL dus weet niet of de bestaande stickers op deze koplampen passen .

Kun je ze nog altijd op de boot ,of in Dover laten afplakken ?
Hans
Schotland fan

Slainte!

« Antwoord #56 Gepost op: 27 Aug 2011, 15:43 »

Ik zou het gewoon thuis al doen en niet op het laatste moment.
Ik doen het altijd met zwart type. Ik zet de auto voor een muur (bij voorkeur als het schemert) met de lichten aan, minstens 5 meter afstand).
Als je nu een deel van een koplamp afschermt (ongeveer 4x4 centimeter) en kijkt wat het effect is van de lichtstraal op de muur, dan heb je zo door welk deel je moet afplakken. Het gaat er dus om dat het deel van de lichtbundel dat naar rechts straalt (vanuit de auto gezien), wordt tegengehouden, maar dat je naar voren nog genoeg licht hebt.

(Met oudere autos was het makkelijker, daar zat vaak al een aanduiding op het koplampglas)

Hans
Schotland fan

Slainte!

« Antwoord #57 Gepost op: 27 Aug 2011, 15:43 »

Op de boot mag je tijdens de overtocht niet bij je auto, dus dat gaat niet lukken.

Jessy
Schotland fan

« Antwoord #58 Gepost op: 27 Aug 2011, 16:11 »

Bedankt ,dat proberen we dan  .Had er al over gelezen maar de berichten zijn van een aantal jaar geleden dus dacht ik vraag het nog eens opnieuw misschien is er al wat beters voor alle verschillende koplampen .
Struner
Schotland fan

« Antwoord #59 Gepost op: 27 Aug 2011, 19:13 »

[...]Had er al over gelezen maar de berichten zijn van een aantal jaar geleden dus dacht ik vraag het nog eens opnieuw misschien is er al wat beters voor alle verschillende koplampen .
Zie ook: afplakken koplampen

MVG,
---Peter.
Jessy
Schotland fan

« Antwoord #60 Gepost op: 27 Aug 2011, 19:39 »

Bedankt voor de info ,heb een kijkje genomen op de betreffende site .Weet nu hoe ze er uit zien die stickers .

peetje
Schotland fan

« Antwoord #61 Gepost op: 06 Sep 2011, 13:20 »

een vriendin van mij is pas uit Schotland terug en zij zei wij hebben op de boot niks gehoord over lampen afplakken, zijn ook nooit aangehouden.
 Ooit ook naar Engeland geweest zei ze en toen ook niks afgeplakt.
Jessy
Schotland fan

« Antwoord #62 Gepost op: 06 Sep 2011, 13:56 »

We zijn dit jaar ook al naar Engeland geweest ,maar toen was het langen van de dagen bezig  .
Nu korten de dagen vroeg ,dus we gaan toch een setje kopen bij Hallfords .
Pagina's: 1 2 [3]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Reizen door Schotland met de eigen auto  |  Topic: Koplampen afplakken in Engeland
Ga naar: