Schotland forum
Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
25 Mei 2012, 18:11
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:
Geavanceerd zoeken
Schotland forum
|
Reizen in Schotland
|
Wandelen en fietsen in Schotland
| Topic:
wandeltrekvakantie
Pagina's: [
1
]
Omlaag
« vorige
volgende »
Auteur
Topic: wandeltrekvakantie (gelezen 2556 keer)
jefke
Gast
wandeltrekvakantie
«
Gepost op:
13 Okt 2006, 09:56 »
Hallo,
ik wil volgend jaar een wandeltrekvakantie gaan houden in de highlands, medio Juli/augustus. Wat voor weer is het daar dan? En is dit aan te raden om het in de highlands te doen, we willen dus niets reserveren want dan zit jer ergens aan vast, maar per overnachting kijken waar we devolgende dag naar toe gaan, bellen of er ruimte is en dat ze weten dat we eraan komen (voor eventuele hulp). Is dit op deze maier aan te raden?
Ik hoor het wel!
Jefke
gerdamartijn
Gast
Re: wandeltrekvakantie
«
Antwoord #1 Gepost op:
13 Okt 2006, 12:04 »
Hallo en welkom op onze site.We kunnen je natuurlijk altijd helpen met tips en voorpret.Ik vind op de bonnefooi(zonder bespreken vooraf) op wandelvacantie gaan zelf lastig.Stel je voor dat je ergens uitgewandeld aankomt en er is geen slaapplek.! Zal je toch naar het volgende dorp moeten.En ja hoe ga je je verplaatsen,is er openbaar vervoer etc.Het is veel makkelijker om een wandeltraject te gaan lopen .Dat zijn dan wel vaste slaapplekken,met vaste afstanden.(west highlandway,Rob Roy trek etc)Wandelen in het wilde weg.......
ik weet het niet. Hier in ieder geval 2 sites met info over wandel en trektochten
http://www.buitensport-schotland.nl?
http://www.undiscoveredscotland.co.uk/
egberto
Schotland fan
«
Antwoord #2 Gepost op:
13 Okt 2006, 15:38 »
In Schotland is een samenwerkinsgverband van onafhankelijke hostels :
http://www.hostel-scotland.co.uk/
EgbertO
Motorrijden doe je alleen en alleen met mooi weer
Sas.
Administrator
Viva Glasvegas!
«
Antwoord #3 Gepost op:
13 Okt 2006, 21:15 »
Citaat van: jefke op 13 Okt 2006, 09:56
Wat voor weer is het daar dan?
Tja, ik denk dat niemand dat van te voren kan voorspellen. Ga uit van keiharde regen EN erg zonnig, dan zit je zo ongeveer wel goed
m.a.w. het weer in Schotland is eigenlijk niet beter te voorspellen dan: ga uit van 4 seizoenen in 1 dag...
In juli/augustus zit je midden in het drukste seizoen, en Gerda heeft een goed punt: met wandelen, vooral in zo'n afgelegen gebied, ben je niet zomaar even in het volgende dorp als er ergens geen accommodatie meer is. Maar als je de ochtend van te voren belt, kun je natuurlijk per dag bepalen waar je naartoe gaat (en eventueel ook hoe, als er op wandelafstand niets beschikbaar is, moet je toch met het openbaar vervoer/taxi/lift)
jefke
Gast
«
Antwoord #4 Gepost op:
14 Okt 2006, 19:39 »
@gerda
Ik voel me gelijk welkom hier
Als je een vaste route loopt kun je toch ook het probleem hebben dat het hotel (of wathever) vol zit, of betekend dit dat je alles al gereserveerd hebt?
Ik heb nog nooit gewandeld in schotland, maar als het zo is als in noorwegen dan ben ik bang dat er regelmatig geen plek is om te slapen...
gerdamartijn
Gast
«
Antwoord #5 Gepost op:
15 Okt 2006, 22:34 »
Nee,wat ik bedoelde is dat met een vaste(of zelf van te voren geplande) route de lokaties niet te ver uit elkaar moeten liggen. Voor Ned. is 20 km lopen op een dag? ?
terwijl 20 km in Schotland?
kan zijn.Je zou een bepaald gebied kunnen nemen en dan vast 1 of een paar plaatsen vooraf reserveren.Gewoon niet te lange tussenstukken in km? tussen 2 stops nemen.En zeker stellen dat er in een gebied openbaar vervoer is(of dat de B&B bereid is je op te pikken als je niet meer verder kunt.Klinkt erg regelig,maar ik weet niet hoe het in Noorwegen is,maar in Schotland zijn er veel heel onbewoonde gebieden waar echt geen bus ofzo langskomt. En ja Als je de West Highland way neemt is het gewoon gesneden koek,de route ligt redelijk vast.Maar ook dan is het beter om vooraf te reserveren?
? Heb je een auto ter beschikking,ja dan ligt het gewoon makkelijker.(maar dan zijn het weer geen trektochten?)
jefke
Gast
«
Antwoord #6 Gepost op:
08 Nov 2006, 21:15 »
Ik heb geen auto tot beschikking maar wil met de boot naar hull (va R'dam) dan omhoog via (dit gedeelte met ov) centerbury (ik zal het wel enorm verkeerd schrijven maar goed) de bergen in. Ik denk dat ik eens moet beginnen met een kaart op te zoeken afstanden meten (15 km hemelsbreed, is dat over het algemeen te doen?) welke route ik (globaal) wil volgen en dan kijken of er hotels/b&b/? zijn, vervolgens contact opnemen met de vraag of eventueel ophalen erbij is (zo niet, dan op zeker spelen en ander hotel, mits mogelijk). Zouden jullie het zo doen, of hebben jullie verbeteringen?
PS ik heb een tijdje niet meer gereageerd, maar dat kwam door de L.....
jefke
Gast
«
Antwoord #7 Gepost op:
09 Nov 2006, 15:31 »
hmmm...toch maareens kijken voor een iets hogere aankomst, hull/edinburgh ligt nagal ver uit elkaar...
gerdamartijn
Gast
«
Antwoord #8 Gepost op:
09 Nov 2006, 16:56 »
Ja goed dat je daar achter komt
Je kan met de boot,maar als je geen auto hebt(en de prijs geen probleem is?
) kan je inderdaad beter Glasgow of Edinburgh vliegen.Wil je meteen naar boven(richting Loch Ness met OV) en hou je niet van mooie oude steden...Vlieg dan op Glasgow joh,ben je in 1 uur op weg in Schotland?
Hoef je ook niet door het buurland?
Freebird
Schotland fan
«
Antwoord #9 Gepost op:
09 Nov 2006, 17:13 »
Hoi Jefke,
Je vraagt of een afstand van 15 kilometer hemelsbreed te doen is. Ik weet niet hoe fervent wandelaar je bent maar ken je de vierdaagse bij Nijmegen? Ik heb ze daar vorig jaar bij bosjes zien zieltogen, ook al na tien kilometer. Als je een goede vierdaagse loper bent is dat inderdaad wel te doen... in Nederland. Als je hier in de problemen mocht komen hoef je maar je hand op te steken en er is altijd wel iemand di eje ziet.
In Schotland kun je nog steeds verdwalen en ook verdwijnen. Jaarlijks worden er naar vermiste wandelaars gezocht die in de bergen gingen wandelen en nooit meer terugkwamen.
Bereid je tocht dus goed voor.
Misschein heb je er iets aan om contact op te nemen met de Ramblers Association (
http://www.ramblers.org.uk/
) for nauwkeuriger informatie over routes. Er zijn genoeg routes die in een, twee of zelf drie weken te doen zijn. Langs zo'n route liggen voldoende campings en logeergelegenheden van hooiberg tot B&B "for your convenience"...
In Nijmegen is een kaartenwinkel (Stap voor Stap) waar zeer gedetaileerde wandelkaarten van gebieden over de hele wereld te koop zijn, dus ook over Schotland. Vergis je niet in de ruigte van dat land. Het kent niet echt hooggebergte maar wel het grillige klimaat!
Goed voorbereiden, dus! Dan ga je een heel mooie vakantie tegemoet!?
Sas.
Administrator
Viva Glasvegas!
«
Antwoord #10 Gepost op:
09 Nov 2006, 17:33 »
Citaat van: jefke op 08 Nov 2006, 21:15
15 km hemelsbreed, is dat over het algemeen te doen?
Tja, dat ligt eraan. Loop je over vlakke, egale paden 15 kilometer of ga je op een overgroeid of niet bestaand pad berg-op-berg-af 15 kilometer? Ik ga mee met Freebird, zoek eens rond op internet naar reisverslagen en routes, een goede voorbereiding is zeker het halve werk (en vaak ook heel leuk)!
gerdamartijn
Gast
«
Antwoord #11 Gepost op:
16 Feb 2007, 17:49 »
Mischien al bekend,maar surfde deze reisorg,die doet in vrijheid/blijheid wandelen.
Verzorgen wandelroute,accomodatie met ontbijt
en bagage service.
Kent iemand deze org?
Zag dat ze de
whw
inleuke hapjes hadden geknipt
contours.co.uk
Mirjam
Schotland fan
«
Antwoord #12 Gepost op:
16 Feb 2007, 18:37 »
Citaat van: jefke op 14 Okt 2006, 19:39
Als je een vaste route loopt kun je toch ook het probleem hebben dat het hotel (of wathever) vol zit, of betekend dit dat je alles al gereserveerd hebt?
Ik heb nog nooit gewandeld in schotland, maar als het zo is als in noorwegen dan ben ik bang dat er regelmatig geen plek is om te slapen...
De volgende link is eveneens voor een trektocht op maat:
http://www.highland-tours.co.uk/
In juli en augustus (m.u.v. begin juli) is de kans klein dat je op de ochtend zelf nog een B&B beschikbaar vindt voor de avond; via Highland Tours kun je zelf aangeven welk traject je wil lopen, waarna er overnachtingen en evt. vervoer van bagage voor je geregeld wordt.
Sukses met de voorbereidingen!
Mirjam
Miro
Gast
«
Antwoord #13 Gepost op:
31 Mrt 2007, 15:08 »
Dit is ongeveer ook het plan dat ik had voor deze zomer. Ons plan was om in elk geval ook een kleine tent mee te nemen voor het geval er geen plek meer is. Hierdoor kun je ook stoppen als je moe bent ed. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Overigens zijn we wel van plan om ons goed voor te bereiden in Nederland qua wandelen en verder even op gedetailleerde kaarten aan te geven waar dorpjes met winkels ed zijn, zodat we niet konijnen hoeven te jagen oid. Verder gaan we ook niet 'offroad', maar volgen we de WHW en GGW.
Pagina's: [
1
]
Schotland forum
|
Reizen in Schotland
|
Wandelen en fietsen in Schotland
| Topic:
wandeltrekvakantie
« vorige
volgende »