Zoals Sas al schreef : neem iets meer tijd voor de Orkneys.? Op 1 dag heb je alleen de oversteek naar Mainland gedaan en terug.? Waarschijnlijk blijf je hangen in de havenstad... en that's it.? Dan heb je de Orkneys in het enkelvoud gedaan?
Volgend jaar verblijf ik waarschijnlijk een tiental dagen op de eilandengroep : wat fietsen, (korte)wandelingen en autoritten. Op 5 of 6 eilanden, met een "bootpas" (moet nog uitpuzzelen wat de prijs ongeveer zal zijn?

)
Trek voor Skye ook een aantal dagen uit (3 ? 5) afhankelijk van de uitstappen en bezoeken die je wil doen.
De oostkust heeft zijn eigen charmes, de noordkust (Inverness- Petershead) heeft een aantal verrassende vissersdorpjes.
In 1999 was ik ongeveer dezelfde route van plan (met uitzondering van de Orkneys) : halverwege heb ik het reisschema aangepast en ten zuiden van de lijn Inverness-Ullapool gebleven.? Skye maar voor 1/3 "gedaan", Stirling niet geweest en amper 2 dagen in Edinburgh.? Aberdeen met een boog rond gereden, Inverness een 1/2 dag (weggelopen wegens teveel regen).? Totaal 3 weken met H-T naar Hull.
Maar er zijn inderdaad touroperators die zo'n tour van Schotland op 1 week doen...

Koen