Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
25 Mei 2012, 18:09

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Mededelingen  |  Welkom en dienstmededelingen  |  Topic: Ook nieuw...
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Ook nieuw...  (gelezen 1066 keer)
Arjanne
Gast
« Gepost op: 01 Okt 2006, 09:37 »

Ik zie dat iedereen zich keurig even voorstelt, dus doe ik dat ook maar. Ik ben Arjanne en kom uit Groningen. Vorig jaar ben ik voor het eerst (via een wandelvakantie) in Schotland geweest en ik ben helemaal verliefd geworden op Skye. Ik ben van plan ooit ook nog eens de andere eilanden te bezoeken. Rhum was ook geweldig met Kinlochcastle. Heel bijzonder. Dit jaar heb ik gewandeld in Kent - en niets negatiefs over Kent, het is daar ook mooi - er gaat niets boven Schotland (en Groningen? tongue3) !
Foto's van mijn vakanties zijn te zien op http://www.oudzuidhorn.nl/gallery

Groetjes,
Arjanne
Lies
Schotland fan

« Antwoord #1 Gepost op: 01 Okt 2006, 09:44 »

Hoi Arjanne,

leuk dat je je ook even komt voorstellen hier, heb natuurlijk ook even je foto's bekeken,
mooi gedaan hoor, maar wat wil je in Schotland kun je bijna ook geen lelijke foto's maken h? Kilt

Arjanne
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 01 Okt 2006, 09:58 »

In Schotland kan je inderdaad geen lelijke foto's maken. Valt me echt op dat de foto's van Schotland zoveel sprekender zijn van kleur enzo dan die van Kent.
Doe de groeten aan Teije  icon_thumleft
Sas.
Administrator
*

Viva Glasvegas!

« Antwoord #3 Gepost op: 01 Okt 2006, 10:37 »

Welkom op het forum  wave
Verslavend he, die Schotse eilanden  laughing7
skye
Schotland fan

« Antwoord #4 Gepost op: 01 Okt 2006, 13:30 »

Hai Arjanne

Ook van mij welkom hier. Ik ben hier zelf ook nog niet zo lang, maar je zit hier wel goed hoor. Ben zelf ex-Groningse. Vanwege de liefde ( en het feit dat er in het westen meer banen waren dan in Groningen) verhuisd naar het westen  van het land. Maar Groningen zit nog steeds in mijn hart hoor! Wij zijn alletwee Schotland-gek, elkaar ontmoet tijdens een Sindbad rondreis in SChotland (jaja, waar een groepsreis niet tot kan leiden!) en twee jaar geleden getrouwd in Edinburgh. En aan mijn nickname kan je wel zien welk deel van SChotland mijn favoriete plekje is, Skye. Heb jij ook een groepsreis met busje gemaakt van Sindbad, of iets anders? Het zag er namelijk anders uit dan de reis die ik gemaakt heb.

groeten, Skye

Arjanne
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: 01 Okt 2006, 17:50 »

@ Skye,
Met de wandelvakantie van Sindbad waren we vorig jaar de eerste groep die die reis deed. De Western Highlands en Skye. Ik zag in de routebeschrijving van dit jaar dat de reis alweer wat aangepast is. Een dag vrij op Skye (hadden wij zelf al gedaan door een wandeling over te slaan) zit er nu bij geloof ik. Dat vond ik trouwens wel jammer van die reis. Het was vooral wandelen en weinig 'cultuur' (behalve dan de pubs waar we 's avonds aten  icon_thumright)
We hadden geen Sindbadbusje, maar werden vanaf het vliegveld in Glasgow opgehaald door twee minibusjes van een taxibedrijf dat ons de eerste dagen in Glencoe en omgeving ook wegbracht en ophaalde. Toen gingen we met het openbaar vervoer (bus) naar Skye. Daar kregen we een 'pas' (gewoon A4-tje) waarmee we gratis met de bus op Skye konden reisen. Vandaar dat we ook een dagje naar Dunvegan konden. Van Portree op Skye toen weer met het openbaarvervoer naar Mallaig, en van Mallaig met de trein (ja, ook over de 'Harry Potter brug') weer naar Glasgow.
Welke reis van Sindbad hadden jullie?

Arjanne
skye
Schotland fan

« Antwoord #6 Gepost op: 01 Okt 2006, 18:52 »

Hai Arjanne
Ik zal eens gaan kijken in de Sindbadgids, het is erg veranderd zie ik. ik heb de reis twee keer gedaan, in 1993 en in 1997. Beide keren gingen we met de boot. In 92 van Europoort naar Hull en in 97 van Dover naar Calais. De eerste dag was verschillend, maar was beide keren in het grensgebied. Daarna gingen we met twee busjes, twee reisleiders en 16 mensen op pad door Schotland. Meestal overal twee nachten staan. Eerst naar Arran. Daar heb ik de eerste keer een kustwandeling gedaan, de tweede keer de Goatfell op. Vervolgens naar Fort William. Beide keren volgens een andere route, eerste keer via Oban, tweede keer via Glencoe en de Hidden Valley. Beide keren de Ben Nevis op geweest, eerste keer heel goed weer en en fantastisch uitzicht, tweede keer was dat een stuk minder. Toen naar Skye. Daar stonden we op de camping bij Glenbrittle, erg mooi gelegen. Zowel de Cuillins in geweest als een tocht over het eiland (o.a. Quiraing, Dunvegan Castle). Toen richting Cannich, in de buurt van Glen Affric. Beide keren ook in Blair Atholl op de camping gestaan. En natuurlijk ook naar Edinburgh. Beide vakanties zijn me goed bevallen, ook omdat we beide keren een leuke groep hadden, da's zeker erg belangrijk. Ik ben met Sindbad ook nog naar Cornwall geweest, de 10 daagse reis, was ook erg leuk, zelfs na Schotland gezien te hebben, en naar Corsica, ook de moeite waard.

Skye

Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Mededelingen  |  Welkom en dienstmededelingen  |  Topic: Ook nieuw...
Ga naar: