Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
25 Mei 2012, 13:23

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Overige onderwerpen over Schotland  |  Overige onderwerpen  |  Topic: Scottish Food
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Scottish Food  (gelezen 2441 keer)
Andrea
Schotland fan

« Gepost op: 20 Sep 2006, 12:05 »

Ik print net m'n boodschappen lijstje voor de Nederlandse supermarkt uit( ik ga morgen) en vroeg me af of jullie ook levensmiddelen uit Schotland meenemen naar Nederland. Of is er iets wat je altijd hier gaat eten ( of drinken) ?
Ik ben benieuwd !
Sas.
Administrator
*

Viva Glasvegas!

« Antwoord #1 Gepost op: 20 Sep 2006, 12:23 »

Irn Bru en cider  Whisky Gelukkig hebben we hier in Nederland een paar erg goede importwinkels waar dat ook te verkrijgen is  icon_thumleft
gerdamartijn
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 20 Sep 2006, 17:23 »

Black pudding is zoooo tongue3 heerlijk,veel lekkerder dan ?nze bloedworst Vooral als ontbijtje? hello2
kc
Schotland fan

« Antwoord #3 Gepost op: 20 Sep 2006, 19:51 »

Fudge in allerlei smaken, kaas en bruine bonen in glas of blik.? Klinkt eigenlijk "Brittish", maar als je het ??n of ander opeet, komen er toch herinneringen boven.

Koen
Wilma
Schotland fan

« Antwoord #4 Gepost op: 21 Sep 2006, 05:55 »

Ik neem altijd thee mee!
Heerlijk, vooral de scottisch blend.
Drink nu nog steeds dagelijks mijn kopje thee, en de verpakking is ook altijd zo mooi, gebruik ik voor allerlei frutseltjes etc.

Keen
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: 21 Sep 2006, 19:57 »

Whisky natuurlijk  Whisky en dan liefst Glenfiddich voor de hubbie, voor de dochters scones en Clotted Cream/butter en haggis. 
Marien
Schotland fan

« Antwoord #6 Gepost op: 21 Sep 2006, 21:38 »

Afgelopen vakantie werd mij Angelcake aangeraden, dus die hadden we meegenomen. En hij was heeeeeeeeerlijk!!

DE FOTO'S EN HET VERSLAG VAN ONZE VAKANTIE VAN 2008 STAAN ONLINE!!!
http://W
Ina
Schotland fan

« Antwoord #7 Gepost op: 23 Sep 2006, 10:38 »

Wij nemen niets mee maar eten daar vaak zalm en de kant en klare indiase maaltijden (vooral van M&S), lekker makkelijk zo even in de oven en niet te vergelijken met die van hier.

Yours Aye for Scotland
Andrea
Schotland fan

« Antwoord #8 Gepost op: 28 Sep 2006, 21:33 »

Keen,

Kan je Glenfiddich niet goedkoper in Nederland drinken, of smaakt het hier ( in Schotland)  lekkerder ?

Marien,

Ik ga ook eens opzoek naar Angelcake, nog nooit van gehoord !

Ina,

Heb je weleens Wild Salmon geproefd,  dus zo vers uit de rivier, mmmmmmm !
Ina
Schotland fan

« Antwoord #9 Gepost op: 30 Sep 2006, 07:39 »

Ina,

Heb je weleens Wild Salmon geproefd, dus zo vers uit de rivier, mmmmmmm !

Nee, klinkt goed maar moet je ze dan zelf vangen?? Verward

Yours Aye for Scotland
Keen
Gast
« Antwoord #10 Gepost op: 30 Sep 2006, 14:51 »

Geen idee of het goedkoper is in Nederland, op de boot scheelt het in ieder geval toch in prijs laughing7 Maar we gaan dan ook voor de typische dingen van Glenfiddich: de mosterd, de jam, de t-shirt en de verzamelobjecten.
De zalm is in Schotland erg lekker, maar oppassen bij het zelf vangen: het is namelijk niet toegestaan om de gevangen zalm mee te nemen zeiden ze ons. Als je betrapt wordt ben je alles kwijt van je visspullen en krijg je er een ferme boete bovenop.
Andrea
Schotland fan

« Antwoord #11 Gepost op: 01 Okt 2006, 21:38 »

Ha, ha Ina,

Nee hoor, al heb ik ze wel eens zien "springen" in de Tay. Maar als je dit eens op de kaart ziet staan in een restaurant moet je echt proberen, deze Wild Salmon wordt dus niet gekweekt.
Andrea
Schotland fan

« Antwoord #12 Gepost op: 01 Okt 2006, 21:41 »

Keen,

Mijn ervaring is dat alle Schotse whisky in Nederland goedkoper is dan in Schotland zelf, ongelofelijke he ? Maar er schijnt hier ( in Schotland dus) veel belasting op te zitten.
Ina
Schotland fan

« Antwoord #13 Gepost op: 02 Okt 2006, 07:53 »

Ha, ha Ina,

Nee hoor, al heb ik ze wel eens zien "springen" in de Tay. Maar als je dit eens op de kaart ziet staan in een restaurant moet je echt proberen, deze Wild Salmon wordt dus niet gekweekt.

Ok, staat genoteerd voor volgend jaar! tongue3

Yours Aye for Scotland
Hans
Schotland fan

Slainte!

« Antwoord #14 Gepost op: 02 Okt 2006, 09:19 »

Keen,

Mijn ervaring is dat alle Schotse whisky in Nederland goedkoper is dan in Schotland zelf, ongelofelijke he ? Maar er schijnt hier ( in Schotland dus) veel belasting op te zitten.
Wat nog erger is, in Frankrijk is het gemiddeld nog 10 euro per fles goedkoper dan in Nederland (als je het in de grote supermarche's koopt).

Keen
Gast
« Antwoord #15 Gepost op: 02 Okt 2006, 13:45 »

Verdorie, moet ik dan naar Frankrijk voor Schotse whisky??? tongue3
gerdamartijn
Gast
« Antwoord #16 Gepost op: 02 Okt 2006, 16:50 »

Nou,dan betaalde ik liever 10 euro extra? laughing8
Fransen? nono
Keen
Gast
« Antwoord #17 Gepost op: 06 Okt 2006, 12:36 »

Idem hier Gerda  laughing7 En nog liever haal ik ze in Schotland zelf  laughing7
Ina
Schotland fan

« Antwoord #18 Gepost op: 06 Okt 2006, 16:46 »

..en niet te vergeten de schotse frambozen (met slagroom) tongue3

Yours Aye for Scotland
orion94nl
Gast
« Antwoord #19 Gepost op: 07 Okt 2006, 09:36 »

T.a.v. Wiskey: als je deze koopt in het winkeltje wat bij de whiskey stokerij behoord (dus niet in de stad of bij slijterij), dan zijn ze veel goedkoper dan je ze in Nederland zou kunnen kopen. Bovendien is de inhoud van de fles groter dan in Nederland.

In ieder geval: zo was dit bij de stokerij van GlenMorangie nabij Dornoch.

gr.
MJ
Keen
Gast
« Antwoord #20 Gepost op: 08 Okt 2006, 19:34 »

Wij vonden ze goedkoper in de Tesco  laughing7 scheelde soms echt wel rond de 5 pond of meer.
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Overige onderwerpen over Schotland  |  Overige onderwerpen  |  Topic: Scottish Food
Ga naar: