Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
25 Mei 2012, 13:23

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Leven in Schotland  |  Emigreren naar Schotland  |  Topic: emigratieplannen
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: emigratieplannen  (gelezen 1705 keer)
rockstage
Gast
« Gepost op: 20 Sep 2006, 10:31 »

Hallo,

Ik heb altijd al een onnatuurlijke hang gehad naar schotland en sinds 7 jaar kom ik er 2 a 3 keer per jaar.
Met name de scottish borders.

Ik heb nu plannen om daar een bedrijf te gaan beginnen en er zijn al aardig wat vorderingen.
Over 2,5 week krijg ik een rondleiding door een pand wat ik op het oog heb en een gesprek met de council over het bestemmingsplan etc.

Als alles in dit tempo doorgaat dan ben ik tussen nu en 1 jaar weg uit nederland en woon ik dus eindelijk in mijn geliefde schotland.

Teije
Administrator
*

« Antwoord #1 Gepost op: 20 Sep 2006, 12:30 »

Te gek Rochstage! Alleen hebben we straks meer forummers in Schotland wonen dan in Nederland... Hoiudt ons op de hoogte.
gerdamartijn
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 20 Sep 2006, 19:29 »

Maar dan hebben we wel heeel veel hele goedkope logeeradressen? laughing7 Als er daar meer dan hier zitten.Hoeft? niet perse een B&B mag ook een logeerkamer? Kilt
McErnootje
Schotland fan

Je zit niet vast waar je zit tenzij je dit besluit

« Antwoord #3 Gepost op: 20 Sep 2006, 21:01 »

welkom, mag ik vragen wat voor bedrijf het is?
ook wij willen hier weg, iets voor ons zelf beginnen maar de eerste start daar lijkt me lastig met alle bankzaken, hypotheek etc.
Marien
Schotland fan

« Antwoord #4 Gepost op: 20 Sep 2006, 22:23 »

Hallo,

Ik heb altijd al een onnatuurlijke hang gehad naar schotland en sinds 7 jaar kom ik er 2 a 3 keer per jaar.

Wat nou onnatuurlijk, vreselijk natuurlijk zou ik zeggen!  laughing7

DE FOTO'S EN HET VERSLAG VAN ONZE VAKANTIE VAN 2008 STAAN ONLINE!!!
http://W
Teije
Administrator
*

« Antwoord #5 Gepost op: 20 Sep 2006, 22:42 »

Ik ben vooral heel erg benieuwd naar je hang naar de Scottish Borders. We zijn het gebied en paar keer door gereden (verplicht vanuit Newcastle) maar op de 1 of andere manier begint Schotland voor ons toch eigenlijk een beetje bij Dumfries en Galloway en Ayrshire in het westen en in het noorden boven de Edinburgh-Glasgow lijn.
Wel willen we de Borders nog eens beter gaan bekijken, maar tot nu toe hebben we er misschien wel heel verkeerde vooroordelen over waardoor het er nooit van gekomen is. Dat er veel cultureels te zien is (kastelen, abdijen, ru?nes etc) weten we, maar we rijden er eigenlijk steeds maar een beetje aan voorbij.

Saskia heeft ons al aardig wat bijgebracht over Glasgow, een stad die we in eerste instantie ook niet echt mochten, misschien kun jij iets overbrengen over de Borders! (Onze kaart is in dat gebied nogal leeg, dus alle tips zijn welkom!)
Wilma
Schotland fan

« Antwoord #6 Gepost op: 21 Sep 2006, 05:53 »

Hallo,

Ik heb nu plannen om daar een bedrijf te gaan beginnen en er zijn al aardig wat vorderingen.
Over 2,5 week krijg ik een rondleiding door een pand wat ik op het oog heb en een gesprek met de council over het bestemmingsplan etc.

Als alles in dit tempo doorgaat dan ben ik tussen nu en 1 jaar weg uit nederland en woon ik dus eindelijk in mijn geliefde schotland.

Dat klinkt echt super hoor!
Heel spannend allemaal!
Ben ook zeer benieuwd naar de plannen en afloop ervan!

rockstage
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: 22 Sep 2006, 10:57 »

Hallo allemaal,

Het zijn zaken in de muziekbusiness & het uitgaansleven.

Ja en wat moet ik zeggen over de borders?
Buiten het feit dat de natuur schitterend is en er heel veel historie ligt.
Zo had je de battle by flodden, de schrijver van ivanhoe komt er vandaan, robert the bruce kwam er veel (selkirk) en veel historische anere veldslagen tussen de engelsen en schotten zijn er uitgevochten
Ik denk dat het een gedeelte van schotland is waar de grond het meest bloed heeft gezien .
Verder veel kastelen, waarvan er een aantal bewoont zijn door geesten, heel veel ruines.
Het volk is supervriendelijk en relaxed.
Doordat de borders uit vele kleine stadjes/dorpjes bestaat met veel trotse inwoners leer je veel meer over de historie, dan dat je zou leren in de grote steden als edinburgh en glasgow.

Verder zou je eens moeten gaan in het eerste volle weekend van juni naar Hawick.
Daar viert men dan de commonriding.
Dat is een jaarlijks terugkerend evenement dat viert dat de jongeren en vrouwen van hawick wraak hadden genomen op de engelse die het jaar daarvoor alle mannen van boven de 12 hadden afgeslacht.
zijn in de nacht ernaartoe geslopen en hebben ze allemaal vermoord en de vlag werd meegenomen en daar reden ze triomfantelijk mee door de borders.

Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Leven in Schotland  |  Emigreren naar Schotland  |  Topic: emigratieplannen
Ga naar: