Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
25 Mei 2012, 13:09

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Wandelen en fietsen in Schotland  |  Topic: wandeltochten
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: wandeltochten  (gelezen 2602 keer)
nelleke
Gast
« Gepost op: 13 Sep 2006, 09:48 »

zijn de wandelroutes in schotland ook met wegwijzers (paaltjes, kleurtjes).
wij zijn niet zulke helden in het wandelen maar vinden het altijd leuk om een wandelroute te volgen, niet te lang en steil

groetjes nelleke
Hans
Schotland fan

Slainte!

« Antwoord #1 Gepost op: 13 Sep 2006, 15:40 »

Op diverse plaatsen zijn idd "paaltjes" routes te vinden. Bij de lokale VVV (Tourist Office) hebben ze meestal wel meer informatie. En meestal zijn die routes ook niet te lang, max 1,5 uur. Steil kan ik je niet garanderen, in Schotland zijn nu eenmaal meer heuvels dan in ons landje.
Maar als je een Munro wilt lopen, dan is het allemaal wat avontuurlijker. Een goede kaart is dan wel nodig. Die wij dit jaar gedaan hebben, was in het begin bewegwijzerd, maar later was het gewoon het meest belopen pad volgen.

gerdamartijn
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 13 Sep 2006, 16:32 »

Het is best wel handig om ook een boekje van de wandelingen te hebben (met kaartje),zodat je een beetje weet waar je loopt
nelleke
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 04 Okt 2006, 15:31 »

weet iemand een goed boekje met niet al te lange wandelingen??
nelleke
Hans
Schotland fan

Slainte!

« Antwoord #4 Gepost op: 04 Okt 2006, 15:52 »

dontknow
maar misschien is deze site een beginpunt?

gerdamartijn
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: 04 Okt 2006, 16:54 »

Ik heb gemerkt dat je op de plaats van bestemming toch de meest uitgebreide gebiedsgerichte boekjes kunt kopen.Al met al heb ik niet echt veel aan de thuis gedownloade kilo papier gehad. Hier heb je een voorbeeld van een bij de VVV gekocht boekje
kc
Schotland fan

« Antwoord #6 Gepost op: 05 Jan 2007, 11:26 »

De kortingcheques van Visa waren geldig tot 31 december. Per 25 € kreeg je 5 € korting.
Dus heb ik me laten gaan in de boekenwinkel tongue3
De aankopen telden als Kerstgeschenk laughing7

De Michelin wegenkaart editie 2007 met ringband (vind ik erg handig zo'n systeem).  Mijn huidige/vorige wegenkaart dateert van half jaren tachtig...
Een wandelgids van Delta waarin 7 wandelingen staan voor Sutherland en Caithness.? Dat is de streek waar we toch een tijd zullen doorbrengen.  Blijkbaar heeft FJR Freak (Frans) daar een aantal van gedaan (zie Wandelen en Fietsen).
Een "algemeen" boek van Dominicus, geschreven door Frans T. Stoks.  Duidelijk, redelijk volledig en op een gestructureerde manier weergegeven informatie over verschillende streken.
Samen met een boek "The Highlands" van Joanna Close-Brooks (archeologe), dat ik gekocht heb in Schotland, geeft het wel een volledig beeld van de streek.

Uiteraard zal ik op tijd nog een aantal detailkaarten van Ordnance Survey Landranger kopen  icon_smile.

Koen

Scotland-lovers
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: 25 Sep 2007, 20:41 »

Toch nog een site met wandel- en fietsroutes gevonden:

http://www.theaa.com/travel/regionalsearch/regional_search_index.jsp

Je kunt daarop bijvoorbeeld in een regio alle tochten laten opsommen. Dan krijg je eerst per tocht de algemene gegevens (lengte, duur, moeilijkheidsgraad etc.)

Zodra je een route aanklikt, krijg je een keurig ingetekend kaartje te zien samen met een beknopte beschrijving (evt. met foto's). Helaas worden daarvoor geen GPS-routes bij gegeven, maar daar zul je zelf dan iets meer werk voor moeten doen....
McLeo
Schotland Moderader

visiting Scotland since 1978, FOL 93701

« Antwoord #8 Gepost op: 26 Sep 2007, 15:49 »

weet iemand een goed boekje met niet al te lange wandelingen??
nelleke

Misschien is dit wat:

The AA 100 best walks in Scotland
isbn 0 7495 4051 6
http://www.amazon.co.uk/100-Walks-Scotland/dp/0749536217/ref=pd_sim_b_3/203-0482061-9825552?ie=UTF8&qid=1190817783&sr=1-13

Ik heb 't ooit gekocht in Glasgow bij Waterstones er staan wandelingen in van 2 tot 10 mijl met kaartjes en een indicatie van moeilijkheidsgraad.

Voor de lange wafstanden is een mooi overzicht op de Undiscovered Scotland website
http://www.undiscoveredscotland.co.uk/walking.html

Leo

Wij rijden rond in een VW T4 Exclusive camper.
Scotland-lovers
Gast
« Antwoord #9 Gepost op: 25 Okt 2007, 14:25 »

Even een reactie op het verslag van Liesbeth betreffende de Lost Valley:

Wat betreft de wandeling naar Lost Valley:  wij zijn dit jaar begonnen met bergwandelen en hebben onder andere ook deze tocht door de Lost Valey gedaan. Omdat het weer al voor de Valley omsloeg, hebben we na het bereiken van de Valley de route terug gevolgd in plaats van een rondje door de Three Sisters.

Omdat je de Lost Valley niet hebt gevonden vraag ik mij af met welke kaart je op stap gaat. Gebruik je ook een GPS bij het wandelen?

Dit jaar zijn we voorzichtig begonnen: Lost Valley, Ben Vrackie, Ben Cleugh en nog wat kleinere. We gebruiken de Ordnance Survey 1:50000 kaarten. Daar staan ook vaak de parkeerplaatsen op vermeld waar je de startplaats hebt. Op de laptop de route op kaart intekenen en via een kabeltje de Garmin GPS inblazen. Lopen maar!

Even een link naar het kaartje: http://www.walkhighlands.co.uk/fortwilliam/map2_11.shtml

Je kunt trouwens ook van internet kant en klare routes voor de GPS downloaden in het formaat GPX
Ik ben er achter gekomen, dat de routes van Walk Highlands een foutje bevatten, waardoor Garmin ze niet kan binnenhalen. Ik heb de admin Paul hiervan op de hoogte gesteld en tevens de fout gevonden. Hij zal ervoor zorgen dat de routes met de tijd worden aangepast. En deed het leuke nieuwtje dat er nog ongeveer 150 routes zullen bijkomen.

Ik heb de Garmin ook de hele vakantie door een tracklog laten maken, zodat je achteraf kunt zien waar je bent geweest (of waar je van de route bent afgeweken!).
T4
Schotland fan

The power of the Kilt

« Antwoord #10 Gepost op: 15 Nov 2007, 19:15 »

Ik kwam deze ook nog tegen
http://www.buitensport-schotland.nl/
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Wandelen en fietsen in Schotland  |  Topic: wandeltochten
Ga naar: