Even een reactie op het verslag van Liesbeth betreffende de Lost Valley:
Wat betreft de wandeling naar Lost Valley: wij zijn dit jaar begonnen met bergwandelen en hebben onder andere ook deze tocht door de Lost Valey gedaan. Omdat het weer al voor de Valley omsloeg, hebben we na het bereiken van de Valley de route terug gevolgd in plaats van een rondje door de Three Sisters.
Omdat je de Lost Valley niet hebt gevonden vraag ik mij af met welke kaart je op stap gaat. Gebruik je ook een GPS bij het wandelen?
Dit jaar zijn we voorzichtig begonnen: Lost Valley, Ben Vrackie, Ben Cleugh en nog wat kleinere. We gebruiken de Ordnance Survey 1:50000 kaarten. Daar staan ook vaak de parkeerplaatsen op vermeld waar je de startplaats hebt. Op de laptop de route op kaart intekenen en via een kabeltje de Garmin GPS inblazen. Lopen maar!
Even een link naar het kaartje:
http://www.walkhighlands.co.uk/fortwilliam/map2_11.shtmlJe kunt trouwens ook van internet kant en klare routes voor de GPS downloaden in het formaat GPX
Ik ben er achter gekomen, dat de routes van Walk Highlands een foutje bevatten, waardoor Garmin ze niet kan binnenhalen. Ik heb de admin Paul hiervan op de hoogte gesteld en tevens de fout gevonden. Hij zal ervoor zorgen dat de routes met de tijd worden aangepast. En deed het leuke nieuwtje dat er nog ongeveer 150 routes zullen bijkomen.
Ik heb de Garmin ook de hele vakantie door een tracklog laten maken, zodat je achteraf kunt zien waar je bent geweest (of waar je van de route bent afgeweken!).