Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
25 Mei 2012, 12:59

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Mededelingen  |  Welkom en dienstmededelingen  |  Topic: voor het eerst!!
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: voor het eerst!!  (gelezen 766 keer)
ronald/jeannette
Gast
« Gepost op: 30 Aug 2006, 19:44 »

voor het eerst naar schotland
? Gepost op: Vandaag om 20:40:46 ?   

--------------------------------------------------------------------------------
 Hallo Schotland fans!!

Wij (Jeannette en ik, Ronald) willen in oktober een weekje naar Schotland.

Is voor ons volslagen nieuw, ondanks dat ik in de jaren 70 twee keer naar Engeland ben geweest.

Toen werd ik al getrokken door het land, landschap de mensen, de natuur etc.

Schotland is gezien de natuur de rust, de mensen etc., nu een grote wens van ons.

Het liefst gaan we op de ?bonnefooi? (avontuurlijk; maar zo leer je naar onze mening het land en de mensen het beste kennen)

Ik ben zelf niet zo?n vlieger, maar Jeannette had toch nog eens de wens om met het vliegtuig te gaan.

Het liefst gaan we met de trein heen, daar een auto huren en met het vliegtuig terug.

Over de boot en vliegtuig vindt ik op de site wel info, maar weten jullie iets meer over vervoer per trein vanuit Nederland naar Schotland?

We willen graag, alleen al gezien de kosten, maar zeker ook voor het onbekende en in contact komen met de bewoners, ter plekke gebruik maken van bed and breakfast.
Op deze site staan links naar diverse sites met info over deze ?B and B?s?.

En ik moet zeggen dat is vaak kwijlen geblazen, als je al die mooie oude panden, kasteeltjes, boerderijen etc. ziet.

Het liefst willen we een goede B en B gids, die tegen vier uur s?middags op schoot van de bijrijder wordt gelegd, waarna we gewoon aan de hand van gegevens in die gids op zoek gaan naar een B en B ter plekke.

Hebben jullie suggesties over een goede B en B gids, mag uiteraard ook in het Engels, als we maar zoveel mogelijk adressen hebben.

En een laptop meenemen voor info zien we niet zitten, vandaar het ouderwetse boekwerk op schoot.

Als jullie nog goede/ leuke sites weten waar mensen schrijven over het bezoeken van Schotland en B en B?s, houden we ons ook aanbevolen.

Hoe meer tips hoe beter.

Graag willen we ook weten, wat voor dingen we zeker niet moeten missen als we er zijn, en dan hebben we het niet alleen over toeristische, massale zaken, maar natuurschoon, kastelen, landschappen etc.

Alvast ontzettend bedankt en vr. groeten,

Jeannette en Ronald Pleij,   Alphen a/d Rijn

Jan Wandelaar
Schotland fan

« Antwoord #1 Gepost op: 30 Aug 2006, 20:27 »

Hoi Jeanette en Ronald,

Goede en verstandige keuze om naar Schotland te gaan! laughing7

Het is goed mogelijk om met de trein naar Schotland te gaan.
Ik ben 3 keer met de trein naar Schotland geweest.

De eerste 2x vanaf Hull en toen verder Schotland in en vorig jaar zomer voor een weekje vanaf Harwich.
Je kunt je reis goed plannen met de website www.nationalrail.co.uk.
Vanaf Harwich is het wel een lange zit naar Edinburgh maar ik vond het de moeite waard.
Komt waarschijnlijk ook omdat ik het heerlijk vind om te treinen!

Jullie zouden bijvoorbeeld met de trein naar Fort William kunnen gaan en daar een auto huren.
Dan kom je, vind ik, langs een van de mooiste stukken spoor van Schotland; Rannoch Moor.
Echt ongelooflijk mooi daar!
Houd er wel rekening mee dat er soms maar 2 keer op een dag een trein gaat in het Hoge Noorden.
Eigen ervaring heeft geleerd dat vijf uur wachten erg lang is! Shocked laughing8

Veel plezier vast met jullie voorbereidingen!

Jan
Ina
Schotland fan

« Antwoord #2 Gepost op: 31 Aug 2006, 17:37 »

Hallo Ronald en Jeannette,

zie PM voor de veranderingen aan jullie berichten

Veel vragen, maar veel antwoorden zijn hier op het forum al te vinden.
Heb je al gekeken op
http://www.reisverhaleneuropa.nl/bezienswaardigheden/moetjezien.htm
van ons forum lid Wim?
Ik weet niets over een B&B gids, ik weet wel dat je in iedere plaats met een Tourist Info een plaatselijke lijst kunt krijgen.
Ja wat mag je niet missen..?? een paar voorbeelden; The Gairngorm Mountains, en iets daarboven (noordoost) veel kastelen, Skye en dan vooral het zuidelijke deel, en eigenlijk het hele noordwesten is ontzettend mooi alles boven de lijn Inverness / Mallaig (hier zal niet iedereen het mee eens zijn nono),? echt te veel om op te noemen!

Yours Aye for Scotland
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Mededelingen  |  Welkom en dienstmededelingen  |  Topic: voor het eerst!!
Ga naar: