Auteur Topic: Loch Maree en omgeving  (gelezen 4528 keer)

Offline aurian

• Schotland fan
Loch Maree en omgeving
« Gepost op: 07 mrt 2012, 18:03 »
Hallo Allemaal!

Heb net mijn Schotland informatie weer opgeduikeld en bekeken wat we kunnen gaan doen en al hebben gedaan.
En nu ben ik weer druk op internet en de boekjes aan het zoeken naar info.
Maar soms kan ik toch niet echt de info vinden die ik zoek!!

Ik zou graag wat meer informatie willen over de omgeving bij Loch Maree, bijv. een leuke wandeling of een uitzichtpunt,leuke dorpjes etc.
Heb al wel een wandeling gevonden maar die is te lang (6 uren lopen), we maken er een dagtocht van met de auto.
Heeft iemand nog leuke tips voor mij?
Vind het altijd erg leuk om de ervaringen van andere forumgebruikers te lezen!!!

Liefs Aurain

Offline Struner

• Schotland fan
Re:Loch Maree en omgeving
« Reactie #1 Gepost op: 08 mrt 2012, 09:06 »
Moi Aurian,

Langere wandelingen/tochten daar zijn heel mooi. Ik heb daar heel wat voetstappen liggen. Rondje Liathach, bij voorbeeld en dan ook nog even op en neer naar Coire Mhic Fhearchair  (spelling naar herinnering  ;) ) - mag je niet missen. Maar vooral over de toppen.
Maar ik geloof dat er nu ook ook een Beinn Eighe Nature Trail is, begint bij een picknickplaats langs Loch Maree zo'n vier km vanaf Kinlochewe.
En, vooral niet te vergeten: Inverewe Gardens!

MVG,
---Peter.

Offline aurian

• Schotland fan
« Reactie #2 Gepost op: 08 mrt 2012, 20:37 »
Hoi Peter!

Bedankt voor je reactie!
Zal eens kijken of ik op internet nog wat informatie kan vinden over die wandelingen!
Altijd leuk om te lezen hoe anderen een bepaald gebied ervaren.  :aye
De Inverewe Gardens hebben we in een eerdere vakantie al eens bezocht, en dat was idd zeker de moeite waard!!!  :icon_thumleft:

Groetjes
Aurian

Offline Michel

• Schotland fan
« Reactie #3 Gepost op: 17 apr 2012, 10:47 »
Goedemorgen,

ik ben helaas nog niet aan Loch Maree geweest maar ik weet wel een paar dingen. Wat Struner voor mij al vertelde: in het enorm grote natuurreservaat van Beinn Eighe
dat hier niet ver vandaan is kun je sowieso prima wandelen. Er gaan namelijk vier verschillende wandelroutes door dit reservaat. Het reservaat is namelijk 48 vierkante kilometer groot, vandaar.
Dat moet dus in ieder geval een goede mogelijkheid zijn.

Midden in Loch Maree liggen nog het reservaat van the Loch Maree Islands maar voor zover ik weet zijn er langs deze oevers geen wandelroutes. Al weet ik dat niet zeker. Een eindje verder landinwaarts komt nog de meerdaagse wandelroute the Cape Wrath Trail voorbij maar dat zijn uiteraard geen wandelingen waarbij je weer bij het beginpunt eindigt.

Veel plezier,

Michel

Offline aurian

• Schotland fan
« Reactie #4 Gepost op: 17 apr 2012, 20:59 »
Hallo Michel,

Bedankt!
Zag op internet ook nog staan dat er in de buurt van Kinlochewe een visitor centre zit, kunnen we daar ook mooi nog wat info weg halen als we gaan wandelen.

Groetjes Aurian