Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
25 Mei 2012, 12:51

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Wandelen en fietsen in Schotland  |  Topic: welke wandeling mag ik niet missen/
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: welke wandeling mag ik niet missen/  (gelezen 427 keer)
gerdien
Schotland fan

« Gepost op: 01 Feb 2012, 11:12 »

heeft iemand nog tips voor mooie wandelingen?

Wij trekken rond,3 weken, en de route gaat ong. langs Roy Bridge (Fort William en Ardnamurchan),het hoge noorden ,langs west kust en dan Skye .
Kom altijd tijd te kort.Dit wordt de 13e keer en kan er niet genoeg van krijgen.

Wandelingen Glen Coe gedaan en Glen Nevis waterval. Erg mooi en zo iets zoeken wij qua lengte,moelijkheids graad. Er gaan nl. ook 2 kids en een hond mee.
Alle tips welkom!!
EllenC
Schotland fan

« Antwoord #1 Gepost op: 01 Feb 2012, 13:59 »

op Ardnamurchan zou ik zeker de Singing Sands doen en die naar Smirisary by Glen Uig.

gerdien
Schotland fan

« Antwoord #2 Gepost op: 01 Feb 2012, 14:11 »

Bedankt.
Ik heb ze allebei,via walkhighlands, uitgeprint!!
Er staan er zoveel op,maar iemand die ervaring heeft weet wel welke de moeite waard zijn...
trom
Schotland fan

« Antwoord #3 Gepost op: 01 Feb 2012, 14:32 »

Bijgaande foto's geven een aardige indruk van de Lost Valley wandeling nabij Glencoe:

http://www.schotlandforum.nl/index.php/topic,6157.0.html

De link naar de walkhighlandpage staat ergens in de topic
Wilma
Schotland fan

« Antwoord #4 Gepost op: 01 Feb 2012, 16:21 »

Bij Glenfinnan kan je de wandeling naar de harry potter brug doen! Erg leuk. Lost valley is ook erg leuk. Op skye old man of storr en the quiraing is ook erg leuk. Hier staan ook nog wat tips: http://buitensport-schotland.nl/links/index.php?cat=gebieden

gerdien
Schotland fan

« Antwoord #5 Gepost op: 01 Feb 2012, 17:09 »

Lost valley en Glenfinnan hebben we als eens eerder gedaan...
Jurriaan
Schotland fan

« Antwoord #6 Gepost op: 01 Feb 2012, 18:24 »

Op Skye zou ik de Quiraing wandeling aanraaden. erg mooi met zeer mooie uitzichten zijn verschillende routes van te vinden.

Groeten,

Jurriaan
gerdien
Schotland fan

« Antwoord #7 Gepost op: 02 Feb 2012, 06:49 »

Bedankt voor de mooie tips!!
Michel
Schotland fan

« Antwoord #8 Gepost op: 03 Feb 2012, 15:01 »

Dit deel van Schotland is inderdaad fantastisch, ik snap dat je er vaak heen wilt. Ik heb me wel in het gebied verdiept maar ben niet overal geweest.
Ik ben wel op Skye geweest en dat is fantastisch. Het is al eerder vermeld maar de wandeling in /op de Quirang (op the Isle of Skye) is een aanrader. Skye kun je zelfs bereiken met de auto..
De Quirang ligt in het noorden in Trotternish. Daar vlakbij kun je ook nog naar the Storr. Dat is een berg vlakbij de plaats Portree. Je kunt behalve op en af ook een route lopen. Misschien ook een
idee is wandelen in Glen Brittle. Dat is in het westen van het eiland. Je rijdt naar Carbostmore en slaat af naar Glen Brittle. Daar kun je bijvoorbeeld langs de 'fairly pools' wandelen. Dat zijn watervallen. In de drogere perioden zullen die minder spectaculair zijn maar de omgeving is sowieso prachtig.

Je gaat ook naar Fort William las ik. Ik vindt persoonlijk de laatste etappes van the West Highland Way ook heel mooi. Het nadeel echter, als je met de auto gaat, is dat je van punt A naar B loopt en dan met openbaar vervoer weer terug moet om je auto op te halen. Dat hoeft echter geen probleem te zijn bij de etappe tussen 'Bridge of Orchy' en het 'Kingshouse Hotel'. Dat is wel een uur of 5 wandelen maar dan kom je wel door geweldig bergachtig gebied heen zonder dat je enorm veel hoogtemeters hoeft te overbruggen. In het Kingshouse hotel zit een speciale 'walkersbar' waar je de hele dag kunt eten (ook warm) en drinken. Vlakbij het hotel is een bushalte en die bus rijdt ook weer langs 'Bridge of Orchy'. Dat is een vrij kort ritje. Dus als je het een beetje goed plant en de bustijden van te voren in de gaten houdt kun je zonder probleem wandelen en je auto weer ophalen.

Veel succes,

Michel,
www.groot-brittannie-liefhebbers.nl

Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Wandelen en fietsen in Schotland  |  Topic: welke wandeling mag ik niet missen/
Ga naar: