Dit deel van Schotland is inderdaad fantastisch, ik snap dat je er vaak heen wilt. Ik heb me wel in het gebied verdiept maar ben niet overal geweest.
Ik ben wel op Skye geweest en dat is fantastisch. Het is al eerder vermeld maar de wandeling in /op de Quirang (op the Isle of Skye) is een aanrader. Skye kun je zelfs bereiken met de auto..
De Quirang ligt in het noorden in Trotternish. Daar vlakbij kun je ook nog naar the Storr. Dat is een berg vlakbij de plaats Portree. Je kunt behalve op en af ook een route lopen. Misschien ook een
idee is wandelen in Glen Brittle. Dat is in het westen van het eiland. Je rijdt naar Carbostmore en slaat af naar Glen Brittle. Daar kun je bijvoorbeeld langs de 'fairly pools' wandelen. Dat zijn watervallen. In de drogere perioden zullen die minder spectaculair zijn maar de omgeving is sowieso prachtig.
Je gaat ook naar Fort William las ik. Ik vindt persoonlijk de laatste etappes van the West Highland Way ook heel mooi. Het nadeel echter, als je met de auto gaat, is dat je van punt A naar B loopt en dan met openbaar vervoer weer terug moet om je auto op te halen. Dat hoeft echter geen probleem te zijn bij de etappe tussen 'Bridge of Orchy' en het 'Kingshouse Hotel'. Dat is wel een uur of 5 wandelen maar dan kom je wel door geweldig bergachtig gebied heen zonder dat je enorm veel hoogtemeters hoeft te overbruggen. In het Kingshouse hotel zit een speciale 'walkersbar' waar je de hele dag kunt eten (ook warm) en drinken. Vlakbij het hotel is een bushalte en die bus rijdt ook weer langs 'Bridge of Orchy'. Dat is een vrij kort ritje. Dus als je het een beetje goed plant en de bustijden van te voren in de gaten houdt kun je zonder probleem wandelen en je auto weer ophalen.
Veel succes,
Michel,
www.groot-brittannie-liefhebbers.nl