Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
25 Mei 2012, 12:45

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Mededelingen  |  Welkom en dienstmededelingen  |  Topic: Ook wij stellen ons even voor...
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Ook wij stellen ons even voor...  (gelezen 486 keer)
Bart
Schotland fan

« Gepost op: 31 Jan 2012, 18:42 »

Hallo allemaal,

na al enkele keren hier wat gelezen te hebben op het forum hebben we ons maar eens aangemeld.
Esther en ik (Bart) zijn deze zomer van plan voor het eerst 2 weken samen naar Schotland af te reizen.
De boot (vanuit IJmuiden) is al geboekt (vanwege werk helaas wel midden in het hoogseizoen in juli), onze rondreis verder nog niet. Wel hebben we globaal al een rondje in gedachten welke we willen afleggen.
Via de Trossachs, Fort William, Skye, Loch Ness en Aviemore naar Edinburgh, overal ongeveer een nachtje of 2 of 3.
Normaal gezien zijn we echte kampeerders in ons tentje, maar met het Schotse weer in ons achterhoofd zijn we nu maar op zoek naar niet al te prijzige overnachtingen met een dak op.
Bij het zoeken hiernaar kwamen we ook de houten wigwamhuisjes tegen. (Heeft hier iemand ervaring mee?) Maar ook de goedkopere B&B en hotels zijn een optie, we willen eigenlijk een beetje van alles wat... Op het forum hopen wij dan ook nog wat leuke suggesties te vinden, zowel qua accomodaties als 'things to do'. We hebben nog genoeg te lezen!

Groeten,
Bart

Bute
Schotland fan

« Antwoord #1 Gepost op: 31 Jan 2012, 19:00 »

Hoi Bart & Esther, welkom op het forum.

Ik heb zelf ooit in de buurt van Blair Drummond een paar nachten in zo'n wigwam gezeten, best te doen, maar je kan er echt alleen in slapen.  Gezamelijke keuken was beschikbaar om te koken en eten.  Was voor ons ideeal, maar als jezelf toch een tent heb is dat denk ik net zo makkelijk.
Waarom neem je tent niet gewoon mee, niks van te voren boeken, en als het slecht weer is kan je alsnog een B&B opzoeken.  Heeft een nicht van mij vorig jaar Augustus ook gedaan..................uiteindelijk van de 2 weken maar 1 nacht in B&B geslapen!

Succes met de planning en fijne vakantie!!
Andrea
Schotland fan

« Antwoord #2 Gepost op: 31 Jan 2012, 20:40 »

De wigwam ( hut/ pod) waar wij eens verbleven ( in ons pre-caravan tijdperk) was echt wel groter, het is voor 4 personen, dus als je met zijn 2-en bent, kun je als het nodig is ook goed binnen zitten. We hebben echt heerlijk de hele avond op het "balcon"  laughing8 gezeten.

Ken je deze websites ? http://www.wigwamholidays.com/ en  http://www.thepod.info/
Maar de tip om de tent sowieso mee te nemen onderschrijf ik van harte, denk ook aan (klap)stoelen, ook lekker voor onderweg  sunny
skye
Schotland fan

« Antwoord #3 Gepost op: 31 Jan 2012, 20:45 »

welkom op het forum Bart en Esther. Wij kamperen ook altijd, en ja, soms heb je regen en dat is iets minder, maar vaak genoeg ook goed weer. We hebben sinds een paar jaar een ieets grotere tent, waar je ook in kunt staan en ruimte genog om te zitten, dat is dan wel prettiger als ons oude kleine tentje. Die wigwams waar je het over hebt ken ik zelf niet. Je kan ook doen wat Bute zegt, tent meenemen en als het slecht weer is iets anders zoeken.
Ik dnek dat jullie voor de tijd die je hebt wel een realistisch rondje hebt uitgezocht. Lijkt behoorlijk veel op wat wij vorig jaar hebben gedaan, ook in twee weken, Trossachs, Skye en Aviemore.
wat vinden julie leuk om te doen, zien, kastelen, natuur, dieren?
Wij gaan vaak naar teh Cairngorms, vlakbij Aviemore, in Glenmore, zit het cairngorm reindeer centre waar je rendieren kan zien en voeren, erg leuk Je kan ze ook adopteren, ik heb er momenteel drie ( de eerste drie zijn inmiddels overleden). Bij Loch Garten heb je de ospreys, visarenden, die je via de RSPB ook kan bezoeken, ook erg leuk om te doen, mede door het hele enthousiaste personeel daar. Verder wandelmpgelijkheden genoeg ook. Vanuit fort William kan je ook aardig wat kanten op, richting mallaig langs de spoorlijn met de beroemde viaduct van Glenfinnan is een mooi traject. de Trosschas zijn wij vorig jaar ook weer geweest, erg mooie natuur daar ook. en natuurlijk Skye, ja, ik heet hier niet voor niets zo, mijn favoriete eiland. Erg divers qua natuur, de fantastische Cuillins, van verschillende kanten kun je daar mooi wandelen, vanuit sligahcan of vanuit Glenbrittle. Vanuit Elgol kan je met een bootje erheen varen. Bovenin Skye heb je  de Quiraing, ook heel apart, of ga naar the old man of Storr, of naar de vuurtoren bij Niest point. En dan nog the Coral beaches, vorig jaar voor het eerst gezien hoewel ik  al verschillende keren op skye was geweest, ook erg mooi.
Edinburgh is ook een hele mooie stad, ik ben er in december nog een paar dagen geweest. voor ons is het sowieso een bijzondere plaats, want wij zijn er getrouwd.

genoeg te doen en zien dus overal. als je verder nog vragen hebt dan horen we het wel.
Veel voorpret alvast, groeten, skye

Jessy
Schotland fan

« Antwoord #4 Gepost op: 31 Jan 2012, 21:57 »

Hoi Bart en Esther welkom op het forum ! Veel plezier met het plannen van jullie reis spannend !!
Bart
Schotland fan

« Antwoord #5 Gepost op: 02 Feb 2012, 11:19 »

Bedankt voor de reacties en tips; leuk!!

we twijfelen inderdaad nog Bute over het al dan niet van te voren regelen van slaapplekken. Is een beetje de voor- en nadelen tegen elkaar afwegen. We zullen er nog eens een nachtje over slapen....
Ik geloof dat we zeker wel naar de rendieren gaan Skye, nadat Esther dit gelezen had was ze meteen verkocht en hebben we de site al eens bekeken....

Bedankt Andrea voor de websites, de ene kende ik al, de ander nog niet. In hetzelfde genre kwam ik ook nog deze (volgens mij vrij nieuwe) 'microlodges' tegen:
http://www.visionarymedia.co.uk/Locations.html

Verder vinden we van alles wel leuk; beetje wandelen, rondrijden, kastelen bezoeken, leuke dorpjes bezoeken enzovoort. Het is voor ons dan ook echt een 'kennismakingsrondje' in Schotland.
Verder willen we indien het uitkomt ergens de Highland games bezoeken, maar dat moet wel in onze route passen. Allemaal erg leuk om uit te zoeken!
EllenC
Schotland fan

« Antwoord #6 Gepost op: 02 Feb 2012, 12:22 »

wij hebben van de zomer de microlodges van Tayvallich bekeken, ze zien er mooi en ruim uit en lijkt me heerlijk als je een keertje geen zin hebt om je tent op te zetten.
De eigenaar zei dat de meeste mensen op de bonne fooi komen en kijken of er 1 vrij is. Zeker als je overal maar een paar nachtjes wilt blijven is dit een goede oplossing.
In de zomer worden caravans en huisjes meestal voor een volle week verhuurd want dat zijn de weken waarvan we weten dat we ze toch wel vol krijgen.

MacJos
Cryptorator

« Antwoord #7 Gepost op: 08 Feb 2012, 15:07 »

Op Skye is Greshornish in het noorden wel een aanrader als je op die wigwammetjes mikt: http://www.skyecamp.com/
Mooie uitvalsbasis voor het noordelijk deel vanSkye.

Wat aan te raden is voor als je aan de westkant van Schotland kampeert zijn die netjes die je tegen de midges over je hoofd kunt dragen. Bij windstil en warm-vochtig weer zijn die krengetjes nogal hardnekkig. Zeker als je de haringen de grond in of uit wilt manouvreren en je dus even wat langer op één plek zit. Ziet er niet uit maar scheelt een boel krabben  Aye

Ingrid
Administrator
*

« Antwoord #8 Gepost op: 08 Feb 2012, 18:42 »

Welkom hier, icon_sunny icon_thumleft
Leuke plannen hebben jullie Wink

Groetjes Ingrid
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Mededelingen  |  Welkom en dienstmededelingen  |  Topic: Ook wij stellen ons even voor...
Ga naar: