Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
25 Mei 2012, 12:45

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Reizen door Schotland met de eigen auto  |  Topic: Treshnish Isles ,vertrekken vanuit Oban om op Lunga te raken ?
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Treshnish Isles ,vertrekken vanuit Oban om op Lunga te raken ?  (gelezen 728 keer)
Jessy
Schotland fan

« Gepost op: 31 Jan 2012, 14:28 »

Hoi iedereen ,

We willen twee weken naar Schotland eind mei zo ongeveer ,We gaan voor het eerst en het aanbod is véééél te groot !!! . bagpiper
Eerste week ;

Hadden we graag Oban ,Mull ,Iona bezocht .
De ferry ook op voorhand boeken eventueel ?

Hebben jullie tips om  te voorkomen dat er te veel gepland wordt  op één dag ? Zoals Mull en Iona of Iona en Staffa niet op één dag te doen maar beter op verschillende dagen ?

Verder had ik in gedachten Falkirk Wheel in NewCastle , Fort William waar we de Jacobite trein willen nemen naar Mallaig , misschien de volgende week Skye als dat lukt tenminste in die tijdspanne of omgekeerd ?.  Zouden we  met twee centrale plaatsen om een huisje te huren goed zijn of denk je drie verschillende plaatsen om te verblijven ?

We willen wel een beetje genieten en niet te veel uren in de wagen doorbrengen per dag ,moeilijk in te schatten als je nog geen reistijd kunt inschatten .

Iedere tip is  zeer welkom ,het voorbereidende werk is al voor de helft een geslaagde vakantie  Aye  
Spannend !! wave
Ardblair
Schotland fan

Highland Hospitality at its very best!

« Antwoord #1 Gepost op: 31 Jan 2012, 15:36 »

Hoi,

Wij hebben een B&B in Fort William en wij merken dat de Jacobite weer heel erg in trek is. Wij raden je dus aan om z.s.m. te reserveren. http://www.westcoastrailways.co.uk/

succes met het plannen van jullie vakantie.

p.s. Het Wheel staat in Falkirk, niet in Newcastle.

groetjes,

Conny & Rene
Fort William
www.ardblair.nl
MacJos
Cryptorator

« Antwoord #2 Gepost op: 31 Jan 2012, 15:40 »

Klik hier voor de lokatie van het Falkirk wheel: http://g.co/maps/bxyxj
Moet zeggen dat ie mij wat tegenviel. In die zin dat ik er nu geen tijd meer voor vrij zou maken. Maar da's persoonlijk natuurlijk.

Màiri
Schotland fan

« Antwoord #3 Gepost op: 31 Jan 2012, 19:34 »

Hoi Jessy,

Super, gaat het toch gebeuren! Smiley En wat een superkeuze. Ik ben met mijn familie een keer 2 weken naar Mull geweest. Het was natuurlijk schitterend. Ik raad je het volgende aan: Neem een hele dag de tijd voor Iona. Het is een mooi eiland om te wandelen, en natuurlijk de Abbey te zien! Je bent daar wel even mee zoet. Neem dan vervolgens een andere volle dag de tijd voor Staffa, Dutchman's Cap, e.d. Die eilandentocht zou ik zeker met zo'n klein bootje maken. Veel avontuurlijker en bovendien heb je ruim te kans om de kliffen aan land te beklimmen en pal naast de papagaaiduikers te gaan zitten. ^_^ De rest van de dagen zou ik op Mull doorbrengen, want er valt genoeg te zien. Er zijn twee hele mooie kastelen die je kunt bezoeken. Eentje is wat jonger, maar heeft schitterende tuinen. De ander is ouder en woester en wordt omringd door het water. Dan heb je nog overal standing stones! Deze kun je onderweg bezoeken tijdens een scenic route. Deze is absoluut aan te raden; hij voert je langs steile kliffen, door prachtig natuurgebied met schitterende uitzichten. Verder kun je Tobermory bezoeken; een schattig havenplaatsje met de beroemde gekleurde huisjes.
Wij zaten overigens in een heel oude en superschattige houten cottage. We hadden uitzicht op de baai en hebben vanuit ons huiskamerraam een hele school dolfijnen zien springen! hello2 Ik zal eens voor je zoeken of ik de cottage nog ergens terug kan vinden online. Smiley

Jessy
Schotland fan

« Antwoord #4 Gepost op: 31 Jan 2012, 21:51 »

Hoi Mairi ,

leuk dat de keus bevalt is niet zo eenvoudig voor iedereen weer anders . Ik ben inmiddels wel nieuwsgierig  tongue3

Fijn  dat ik weet dat  voor Staffa ,Iona elk een dag neem .Dit zijn zo'n beetje moeilijk in te schatten zaken .
Ik print al de tips uit ,maak er een beetje handleiding van . De cottage waar je het over hebt  zou ook  nog een leuke aanvulling zijn ,ik had je verslag daar eerder eens over gelezen of toch toen je het iemand anders meedeelde van die dolfijnen dat je uit je raam zag dat herinner  ik me nog .
Dus zou je ons een plezier doen met het adres  Aye

@ Ardblair ,dank je voor de tip, prachtige B&B hebben jullie !

@MacJos , ik heb dat soms ook dat ik ergens iets bekijk en zo'n gevoel heb achteraf van " had er meer van verwacht " Maar ik denk dat er nog zaken anders gepland zullen worden ,beetje heen en weer schuiven met dingen . We zullen ook nog wel hier en daar blijven hangen en gewoon genieten ,ben ik zeker van .
MacJos
Cryptorator

« Antwoord #5 Gepost op: 01 Feb 2012, 16:20 »

Genieten ga je hoe dan ook. Ben ik van overtuigd!

Jurriaan
Schotland fan

« Antwoord #6 Gepost op: 01 Feb 2012, 18:17 »

Hoi Jessy,

Ik begrijp uit het persoonlijke bericht wat jij me hebt verstuurd dat je mijn verhaal over Skye hebt gelezen. Maar ik weet niet wat je allemaal wilt zien op Skye.  Ik ga ervan uit dat je de volgende vier wilt zien Quiraing, Elgol, Fairy Pools en de Fairy Glenn.

Vanaf Mull naar Skye is geen makkelijke trip en gaat via Fort William. Van af fort william zijn er twee routes naar Skye een via de brug en dat is de route als je de elgin fairy will. De andere gaat via Malaig waarmee je met de fairy naar Armadale gaat.

Als je met de fairy bij Elgin gaat ga je vanaf daar door naar Broadford in Broadford is de turnoff naar Elgol. Je zal over dezelfde weg terug moeten. Dan via Broadford naar Sligachan daar kan je kiezen richting de talisker brouwerij en waar de fairy pools in de buurt liggen. of naar Portree van waar uit je lan doorrijden naar de fairy glenn en de Quiraing. Als je erg hard door rijd kan je het in een dag doen maar ik zou het alles behalve aanraaden. Ik zou zeggen nee twee a drie daagen ervoor.

Eerste dag rijd naar broadford ga naar elgol doe het boattripje en dan ergens in de buurt daarvan verblijven voor een nacht. Tweede dag rijd naar Talisker en de Fairy Glenn. Je kan dan mischien ook de coral beaches en Neist Point bezoeken en dan overnachten in Portree. (got a B&B there ;-)). Op de derde dag dan naar het noorden en dan Fairy Glenn en de Quiraing en dan weer het eiland af.

Het eiland is niet zo heel erg groot maar afstanden zijn toch nogal behoorlijk vooral omdat de weg alle kanten opgaat en met veel bochten en omhoog en omlaag gaat moet je ervan uitgaan dat alles langer duurt dan je denkt.

Als er nog meer vraagen zijn stel ze ;-)
Jessy
Schotland fan

« Antwoord #7 Gepost op: 01 Feb 2012, 21:53 »

Dag  Juriaan ,

heel erg bedankt voor de info ,de vier punten die je aanraadt  had  ik  ontdekt in een bericht  bij "Schotland met de auto " .Had je nog ergens anders een verhaal over Skye dan ?
Soms vind ik de juiste topics niet terug .Ik zoek zoveel mogelijk informatie op  ,maar het is veel  laughing8
Ik wil nog wat bij  Skye haar reisverslagen lezen ,ben nog even zoet denk ik  Undecided 

Dat omhoog en omlaag rijden ben ik niet zo'n held in moet ik zeggen,dus ik neem wel mijn tijd  icon_pale
We moeten de routes nog allemaal bekijken er kan nog van alles  .

Als we de reis gepland hebben laat ik het zeker weten het is nog even afwachten op de juiste data van vertrek .Ik  begrijp dat je B&B in Portree ligt ?
Jessy
Schotland fan

« Antwoord #8 Gepost op: 01 Feb 2012, 22:03 »

Genieten ga je hoe dan ook. Ben ik van overtuigd!

Het is eigenlijk voor ons huwelijksverjaardag dat we deze reis gekozen hebben zilveren jubileum !Of een groot feest of Schotland . Feestje wordt dan wat  bescheidener kleinere groep  ,ik breng een fles whisky mee dan heb ik al de pousse cafe  laughing8 laughing8
EllenC
Schotland fan

« Antwoord #9 Gepost op: 01 Feb 2012, 23:12 »

gelijk heb je om voor een grotere reis te kiezen i.p.v. groot feest voor familie , daar hebben jullie zelf veel meer aan.
( wij kozen voor Australie- Nw Zeeland i.p.v. feest)

je kunt trouwens ook van Mull naar Ardnamurchan gaan= Tobermory- Kilchoan ferry dan pik je gelijk een stuk Ardnamurchan mee ( of je er dan nog weg wil is de vraag ) en dan vanaf hier naar Mallaig  ferry naar Armadale.  Als je in Armadale van de ferry komt is er een pracht winkel links called Ragamuffin, zou ik zeker een kijkje nemen . 't Is wel duur maar leuke kleren. !

Jessy
Schotland fan

« Antwoord #10 Gepost op: 01 Feb 2012, 23:30 »

Ellen , Australie -Nieuw Zeeland prachtige  reis die jullie gemaakt hebben . We hebben een oom wonen van mijn man zijn kant in Nieuw-Zeeland op Papakura ,hij is er naar gemigreerd toen hij een jonge man was , met een Maori dame getrouwd . We zijn er nog nooit geweest ,hij komt wel om de twee a drie jaar naar ons toe . Maar het is een enorme  lange vliegreis,als je gaat moet je er al wat ruime  tijd kunnen verblijven .

Heel erg bedankt voor de tip ! Ik ga het ook eens bekijken  Aye Klinkt ook leuk !
EllenC
Schotland fan

« Antwoord #11 Gepost op: 02 Feb 2012, 12:41 »

ja wij zijn ook 3 maanden geweest en het kriebelt om weer te gaan.  we wachten nog op dat ship with money  icon_sunny

Jessy
Schotland fan

« Antwoord #12 Gepost op: 02 Feb 2012, 23:22 »

ja wij zijn ook 3 maanden geweest en het kriebelt om weer te gaan.  we wachten nog op dat ship with money  icon_sunny

Wie niet EllenC  laughing8 ik hoef er niet te kunnen in zwemmen ,maar pootje baden zou voldoende zijn  Wink
Jessy
Schotland fan

« Antwoord #13 Gepost op: 24 Mrt 2012, 17:20 »

Intussen is het nog niet vast wat de tweede bestemming wordt ,er is te veel om te kiezen  Undecided

Wanneer ik de site van Loch Lomond and the national park doorneem zie ik dat je ook gebruik kunt maken van de water-bus . Lijkt me ook leuk om op verkenning te gaan . Maar de time tabels en opstapplaatsen zie ik niet ,nu heb ik al een mail gestuurd met de vraag of ze dit kunnen doorsturen .

Iemand ervaring met deze water bussen ,lijkt me heel erg aangewezen om een groot stuk te verkennen uit te stappen en een wandeling te maken of ergens een maaltijd te nemen .  icon_sunny
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Reizen door Schotland met de eigen auto  |  Topic: Treshnish Isles ,vertrekken vanuit Oban om op Lunga te raken ?
Ga naar: