Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
25 Mei 2012, 12:43

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Reizen naar Schotland  |  Reizen naar Schotland met de boot  |  Topic: Iemand ervaring met lastminute bootreis in augustus?
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Iemand ervaring met lastminute bootreis in augustus?  (gelezen 614 keer)
marleenrietveld
Schotland fan

« Gepost op: 29 Jan 2012, 21:37 »

Hallo,

Ik heb via dit forum al wat mooie tips gekregen voor vakantiehuisjes. Wij weten nu nog niet zo goed of we in augustus (va 18 augustus) naar Schotland willen.
Mochten we hier net als vorige zomer heel veel regen hebben gehad, dan gaan we toch kiezen voor een zon bestemming voor 2 weken.
Maar als het weer hier in NL meevalt, dan gaan we naar Schotland.

Daarom willen we dus ook geen boot boeken en ons dus zo al vastleggen (Ijmuiden Newcastle).
Maar heeft iemand ervaring met het op het laatste moment boeken van de bootreis eind augustus?
Of zouden jullie dat echt afraden? (omdat bijv. de kosten dan heel hoog gaan worden).

Wij zijn erg benieuwd!

Groetjes Marleen
Ardblair
Schotland fan

Highland Hospitality at its very best!

« Antwoord #1 Gepost op: 29 Jan 2012, 21:51 »

hoi,

last minute augustus? afgelopen week stond er op dit forum een melding van iemand die op een bepaalde datum in augustus wilde, maar de boot was reeds vol.

ik zou het niet doen.

vrgr.
Conny & Rene
www.ardblair.nl
Andrea
Schotland fan

« Antwoord #2 Gepost op: 29 Jan 2012, 21:58 »

Mijn ervaring is dat als je een lastminute bootreis boekt je op overtocht.nl goedkoper uit bent dan bij DFDS zelf, maar een koopje zal het echt niet worden.

Misschien een optie om dan maar door de tunnel te gaan  icon_scratch
Màiri
Schotland fan

« Antwoord #3 Gepost op: 30 Jan 2012, 00:05 »

Mochten we hier net als vorige zomer heel veel regen hebben gehad, dan gaan we toch kiezen voor een zon bestemming voor 2 weken.
Maar als het weer hier in NL meevalt, dan gaan we naar Schotland.
icon_scratch Die vat ik niet... Naar Schotland wil je toch sowieso? Weer of geen weer?? hello2

Hans
Schotland fan

Slainte!

« Antwoord #4 Gepost op: 30 Jan 2012, 07:38 »

Geen ervaring met last-minute bootreis, maar wat meestal geen probleem oplevert, is met de Eurotunnel.  Nadeel is wel dat je veel meer kilometers moet maken.

Wilma
Schotland fan

« Antwoord #5 Gepost op: 30 Jan 2012, 09:10 »

We hebben vaak genoeg meegemaakt dat wij in Schotland fantastisch weer hadden en het in Nederland erg regende, dus daar kan je niet van uitgaan. Andersom ook trouwens! Wij daar 8 graden en de kinderen vertelden dat het rond de 25 gr. was!

Freerk08
Schotland fan

« Antwoord #6 Gepost op: 30 Jan 2012, 20:51 »

Tunnel??? kost te veel tijd van je dierbare vakantie die je in Schotland wilt doorbrengen. Lastminute ehhhh waarom wachten op het weer?? Niet doen dan blijf je aan de haven staan volgens mij want er zijn nu al weer vol geboekte data. En voor de prijs hoef je het niet te doen volgens mij dat zal niet zoveel uitmaken, mijn ervaring is dat het duurder is lastminute dan eerder boeken. En wat ik hier lees is het weer in NL zeker geen garantie voor het weer overseas.
Ardblair
Schotland fan

Highland Hospitality at its very best!

« Antwoord #7 Gepost op: 30 Jan 2012, 21:07 »

it's not the weather, it's the cloths you are wearing...
Andrea
Schotland fan

« Antwoord #8 Gepost op: 30 Jan 2012, 22:02 »

Nou Marleen, ik begrijp je wel hoor Aye.

Er wordt nu wel heel nonchalant over alle nattigheid gedaan, maar ik zou ook voor zon kiezen als je in augustus nog weinig straaltjes gezien hebt !!!! Niet voor niets zijn er statistisch gezien veel depressieve mensen in Schotland, wat geweten wordt aan te weinig zon/ weinig daglicht. Onlangs las ik een artikel over veel MS gevallen in noord Schotland en Orkneys, het gebrek aan vit D heeft daar ook een grote invloed op.
Persoonlijk kan ik er redelijk tegen, we zijn veel buiten in de weekenden, maar de lekkere warme zon mis ik toch wel hoor. Gelukkig kan ik dat een beetje oplossen door in de winter een weekje naar de zon te gaan, heeeel luxe, dat realiseer ik me heel goed  icon_thumleft

Als je het nog niet wist, maar ik woon (al 14 jaar) in Schotland  icon_sunny
Hans
Schotland fan

Slainte!

« Antwoord #9 Gepost op: 30 Jan 2012, 22:42 »

Tunnel??? kost te veel tijd van je dierbare vakantie die je in Schotland wilt doorbrengen.

Valt voor ons wel mee hoor.
Als je met DFDS gaat moet je voor 17 uur inchecken, dus dat betekent dat wij uiterlijk 15:00 uur moeten vertrekken, files enzo in acht nemende. Als we om 15:00 vertrekken zijn we om 19:00 in Calais en met een beetje geluk om 19:30 lokale tijd al aan de overkant. Dan rijden we tot 23:00 uur, slapen in een Travelodge (meestal in de omgeving van Birmingham) en zijn de volgende dag voor 10:00 al weer op weg.
Dan heb je nog 5 tot 6 uur nodig om naar Edinburgh te rijden.  Als je met de boot gaat, rijd je ook pas om 10:00 in Newcastle en heb je toch zeker 3 uurtjes nodig tot Edinburgh.
Dus ja, je rijdt veel meer kilometers, maar qua reistijd scheelt het niet zoveel. En bovendien, onze vakantie begint al in Folkstone.
Maar ik snap het wel, als je niet zo'n kilometervreter bent, dat je dan liever dichterbij aankomt (deden we vroeger ook, totdat we onze hond mee konden nemen. En die wil ik geen 15 uur autodek of kennel aandoen.)

Overigens, qua kosten zijn we ook goedkoper uit, ong. 240 Euro voor een retour tunnel en 2 extra tanks benzine.
Maar we rijden dan ook zonder caravan. Met caravan is het natuurlijk een heel ander verhaal, dan lukt het je nooit in de tijd die wij erover doen.

En dan nog even over de  sunny, na 14 jaar met vaak zon in Schotland, maar helaas in de laatste 2 jaar veel regen, hebben we vorig jaar toch maar besloten een ander deel van Europa te verkennen, Wallis in Zwitserland. Was erg lekker, 26 graden in het dal, dus onze zoon (pre-puber dus een mening erbij) kon lekker zwemmen met leeftijdsgenootjes op de camping en tijdens het wandelen in de hoger gelegen delen was het ongeveer 18 graden, ideaal.

Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Reizen naar Schotland  |  Reizen naar Schotland met de boot  |  Topic: Iemand ervaring met lastminute bootreis in augustus?
Ga naar: