Auteur Topic: 2 huisjes met baby  (gelezen 4395 keer)

Offline marleenrietveld

• Schotland fan
2 huisjes met baby
« Gepost op: 18 jan 2012, 21:03 »
Hallo,

Wij denken erover na om in augustus 2 weken naar Schotland te gaan, samen met ons dochtertje van 1.
Het wordt dan onze 1e keer in Schotland. Wij zijn gek op mooie natuur en schrikken ook niet van het feit dat je soms niet heel makkelijk boodschappen kunt doen of zo.
In Nieuw Zeeland hebben we daar ervaring in opgedaan  :D.

Waarschijnlijk pakken we de boot vanaf IJmuiden. We willen dan in 1x doorrijden naar onze 1e overnachtingslocatie voor een week.

Mijn vraag is nu: wie heeft er een aanrader voor 2 huisjes (de ene week in het ene huisje en de andere week in het andere huisje).
Het moet in 1 dag aan te rijden zijn vanaf de boot. Bij voorkeur in mooie natuur. En de 2 huisjes moeten allebei een ander deel van Schotland laten zien.

Voordat we papa en mama werden waren we gewend om van hot naar her te trekken, maar dat willen we nu niet doen ivm onze dochter.

Alvast bedankt voor de tips!

groetjes Marleen

Offline trom

• Schotland fan
Re:2 huisjes met baby
« Reactie #1 Gepost op: 18 jan 2012, 21:09 »
Hierbij een suggestie. Prachtig gelegen, prachtige omgeving.

http://www.lochend-chalets.com/

succes

Offline Màiri

• Schotland fan
« Reactie #2 Gepost op: 18 jan 2012, 23:57 »
Ik heb het nog niet eerder genoemd in dit forum, maar ik wil een bepaalde cottage heel sterk aanraden! De verhuurders zijn vrienden van ons. Wij hebben heel wat keren lang geleden bij hen een cottage gehuurd (toendertijd een andere cottage) en we hebben altijd contact met ze gehouden (afgelopen zomer nog een bezoekje gebracht). Het zijn superaardige mensen en de service is gewoonweg super. De cottage is gelegen op het erf naast de boerderij (die ook nog gerund wordt, dus er zijn ook veel dieren) en heeft een heel mooi uitzicht op het dal. Het bevindt zich bij Ballantrae; een schattig dorpje aan zee in South Ayrshire. Het strand is dus om de hoek en je kunt overal lekker wandelen. Er zijn genoeg leuke dingen te doen in de omgeving. Ik heb hier mijn eerste Schotland vakanties doorgebracht als kind en vond het werkelijk fantastisch. Het landschap is lieflijker, want het is in de Lowlands, maar wel ontzettend mooi, met een mooie kustlijn en grote kans op zeehonden.
De omgeving van de cottage is ook helemaal landelijk in de countryside en heel rustig.
Vanaf de boot in New Castle is het met de auto goed te doen in 1 dag om er te komen. Het is echt de moeite waard om er naartoe te gaan. Je zou eventueel daarna een week naar de Highlands kunnen gaan (ofzoiets), wat een groot verschil in landschap is vergeleken met South Ayrshire.
Het landgoed heet Auchenflower en dit is de website: http://www.auchenflower-cottages.co.uk/index.html

Offline Ruud Glenlivet

• Schotland fan
« Reactie #3 Gepost op: 19 jan 2012, 08:21 »
Hallo Marleen,
bij ons in de buurt:
http://www.eastercorrie.com/
Easter Corrie ligt in het Cairngorms National Park vlakbij het dorpje Tomnavoulin. Het wemelt daar van het wild en er zijn veel wandelroutes in de buurt. Zie ook http://www.glenlivetestate.co.uk/

Offline EllenC

• Schotland fan
« Reactie #4 Gepost op: 19 jan 2012, 15:59 »
als je zoveel van rust en natuur houdt kan ik je Ardnamurchan ook aanbevelen . Er is genoeg te zien en doen  in de nabije omgeving.
Misschien is een stacaravan ook een optie? ( zegt zij die die dingen verhuurt.)
Wij hebben er twee in Ardnamurchan . kinderbedje- kinderstoel en evt. een Nederlandse oppas aanwezig.  :sunny:
dichtsbijzijnde ( kleine) winkel is 5 minuten rijden bij ons vandaan , ook een hotel, bakkerij, take away, tearoom
het is zo'n 6 uur rijden vanaf Newcastle.

kijk maar eens op onze website hoe het er hier uit ziet.

Offline Hans

• Schotland fan
  • Slainte!
« Reactie #5 Gepost op: 19 jan 2012, 16:48 »
Als je 2 verschillende streken wilt bezoeken, dan kan je bijvoorbeeld kiezen voor 1 week Trossachs, bij de plaatsjes Callader en Crianlarich en de andere week noordelijker, bv in de buurt van Fort William of van Aviemore.

Overigens keuze genoeg uit geschikte huisjes, ken je bv www.cottages4you.co.uk/?  Daar hebben we altijd goede ervaringen mee gehad.