Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
25 Mei 2012, 12:01

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Overige onderwerpen over Schotland  |  Overige onderwerpen  |  Topic: hadrians wall ,waar het mooist ?
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: hadrians wall ,waar het mooist ?  (gelezen 726 keer)
foxy
Schotland fan

FOXY

« Gepost op: 07 Jan 2012, 15:09 »

eind mei steken wij over van new castle richting westkust ,we wilde een bezoek aan hadrians wall brengen , nu vragen wij ons af welk punt we dan het beste kunnen bezoeken ,

tips zijn welkom
Mac
Schotland fan

It's not what you buy, It's what you create.

« Antwoord #1 Gepost op: 08 Jan 2012, 14:37 »

Zie dat je op de B6318 komt, die loopt evenwijdig aan de Hadrians Wall .
Daar staan er genoeg aanwijzingen voor bezoekers centra, dat zijn ook vaak de mooiste plekken.
Ook kun je heel mooi langs de "muur" wandelen.
 bagpiper

foxy
Schotland fan

FOXY

« Antwoord #2 Gepost op: 09 Jan 2012, 22:12 »

deze weg is me bekent , zag deze aanwijzingen dan ook ,
echter wil ze niet allemaal bezoeken en hoopte dat men mij kon melden wat het mooiste punt is.
Màiri
Schotland fan

« Antwoord #3 Gepost op: 10 Jan 2012, 01:49 »

Toen ik voor de eerste keer naar Schotland ging (ik was 9 jaar), hebben we het museum bezocht van Hadrian's Wall. Dat was erg leuk en de moeite waard om even een kijkje te nemen. Maargoed, dat is dus al 16 jaar geleden en ik heb geen idee of het er nog is, waar het is, en hoe het er nu uitziet. Ik vrees dat ik je niet verder kan helpen.. Maar misschien kan ik het aan mijn ouders vragen.

Edit: Ik denk dat dit het is, al weet ik het niet zeker. If so, het is enorm uitgebreid nu, zo te zien! http://www.vindolanda.com/Roman-Vindolanda-Fort
Ik herinner me het als een mini-opgraving (dat nu natuurlijk vele malen groter is), met een winkeltje waar je Romeinse namaakmuntjes kon kopen (dat weet ik nog, omdat ik er eentje wilde laughing7).

Wilma
Schotland fan

« Antwoord #4 Gepost op: 10 Jan 2012, 13:48 »

Misschien heb je hier wat aan? http://www.oppad.nl/?bestemming=wandelen-hadrians-wall-engeland Even registreren en je krijgt wat info over dit pad!

Michel
Schotland fan

« Antwoord #5 Gepost op: 23 Feb 2012, 13:12 »

Hallo,

Hadrian's Wall is vooral mooi in het centrale gedeelte. Dat is in de buurt van Vindolanda Roman Fort, Syca More Gap en de plaats Haltwhistle. Dit zijn ook de hoogste delen van de muur waardoor je
ook prima uitzichten hebt. Dit deel van de muur staat ook nog eens in het Kielder Forest Park. nog net in de zuidelijke uitlopers daarvan. Je loopt niet door bos heen, helemaal niet zelfs, maar je ziet de bomen aan de noordzijde in de verte wel verschijnen. Uit de zuidzijde heb je mooie uitzichten over lager gelegen dorpen (in de verte). Het is een heel mooi landschap. Uiteraard
is het lopen vanwege de hoogtemeters en het aantal treden wel zwaarder maar het is meer dan de moeite waard.

Veel plezier,

Michel,
www.groot-brittannie-liefhebbers.nl

Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Overige onderwerpen over Schotland  |  Overige onderwerpen  |  Topic: hadrians wall ,waar het mooist ?
Ga naar: