Schotland forum
Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
25 Mei 2012, 11:59
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:
Geavanceerd zoeken
Schotland forum
|
Leven in Schotland
|
Emigreren naar Schotland
| Topic:
Discussie over de kachel
Pagina's:
1
[
2
]
3
Omlaag
« vorige
volgende »
Auteur
Topic: Discussie over de kachel (gelezen 2204 keer)
trom
Schotland fan
Re:Discussie over de kachel
«
Antwoord #25 Gepost op:
09 Jan 2012, 19:40 »
Pas maar op dat het met deze discussie niet de kant op gaat van de four Yorkshire Men
https://www.youtube.com/watch?v=FatHLHG2uGY&feature=related
Ferry
Schotland fan
«
Antwoord #26 Gepost op:
09 Jan 2012, 19:46 »
Citaat van: trom op 09 Jan 2012, 19:40
Pas maar op dat het met deze discussie niet de kant op gaat van de four Yorkshire Men
Errug leuk, ik had deze nog nooit gezien!
psychogoogje
Schotland fan
«
Antwoord #27 Gepost op:
09 Jan 2012, 20:22 »
Marije...?
Laat even weten of het inmiddels wat beter gaat of dat we de Nederlandse hulptroepen naar Edinburgh moeten sturen om je te redden!
Groetjes
Janna
Je weet pas of het leven hard is, als je je tanden erin zet! - Loesje
Bute
Schotland fan
«
Antwoord #28 Gepost op:
09 Jan 2012, 20:42 »
Citaat van: Ferry op 09 Jan 2012, 19:28
Je geeft ook tips aan Marije dus waarschijnlijk bedoel je het niet zo rot als ik het interpreteer.
Inderdaad niet rot gemeend, ik wilde alleen mijn zegje doen...................
Jessy
Schotland fan
«
Antwoord #29 Gepost op:
09 Jan 2012, 20:52 »
Citaat van: trom op 09 Jan 2012, 19:40
Super !! Ken er ook wel iemand die zo bezig is
Teije
Administrator
«
Antwoord #30 Gepost op:
10 Jan 2012, 08:32 »
Maar ondertussen horen we niets meer van Màiri zelf! Moeten we ons zorgen gaan maken of zou ze een lastminute vakantie in het zuiden hebben geboekt?
Wilma
Schotland fan
«
Antwoord #31 Gepost op:
10 Jan 2012, 09:15 »
Citaat van: Ferry op 09 Jan 2012, 19:28
Je geeft ook tips aan Marije dus waarschijnlijk bedoel je het niet zo rot als ik het interpreteer.
Dit vond ik ook niet zo"n aardige opmerking hoor, ik ken Bute al een paar jaar en ze kunnen geregeld niet van het eiland af ivm storm, slecht weer etc. of zit ze weer zonder stroom en daardoor dus ook geregeld een koud huis, omdat de verwarming het helemaal niet doet. Heb het zelf een keer meegemaakt toen wij daar op bezoek waren. Heel spannend of we wel van het eiland afkonden om op tijd onze ferry terug naar huis te halen. Iedereen schikt zich naar de situatie en ze heeft alleen maar wat feiten gedeeld.
groetjes wilma
http://members.home.nl/ldehaan/
www.kukeluuku.nl
Ferry
Schotland fan
«
Antwoord #32 Gepost op:
10 Jan 2012, 10:25 »
Citaat van: Wilma op 10 Jan 2012, 09:15
Dit vond ik ook niet zo"n aardige opmerking hoor, ik ken Bute al een paar jaar en ze kunnen geregeld niet van het eiland af ivm storm, slecht weer etc.
Dat is heel vervelend inderdaad. Ik ken Bute verder helemaal niet, dus om die reden maak ik ook mijn opmerking dat het waarschijnlijk niet zo rottig bedoeld is. Waarom dat niet aardig van me is ontgaat me eerlijk gezegd.
Als je in een een topic waarin iemand om hulp vraagt gaat zeggen dat het elders veel erger is, dan komt dat bij bij nogal 'niet aardig' over. Iedereen heeft zo zijn eigen besoignes, that's all I'm saying...
Bute
Schotland fan
«
Antwoord #33 Gepost op:
10 Jan 2012, 16:18 »
Dank je, Wilma!
Màiri
Schotland fan
«
Antwoord #34 Gepost op:
11 Jan 2012, 03:41 »
Sorry mensen, ik heb even een chaotische week achter de rug, met schema's opstellen, mijn zus die te logeren was en terug ging naar huis, afspraken met allerlei mensen en op de universiteit, en een klim op Arthurs Seat waarbij ik ook nog in gevaar ben geweest.
En ondertussen bleef dit topic volstromen (waar ik natuurlijk dankbaar voor ben!
). Dus ehm, het lukte me niet eerder te reageren, sorry daarvoor!
In ieder geval is het nu behoorlijk laat..
Dus ik zal morgen uitgebreid reageren op de inhoud. Maar ik wilde even laten weten dat ik alles heb gelezen en overwogen en dit topic zeker niet vergeten was. Ennehm... Ik zit nog steeds in Edinburgh. Al zou een reisje naar de zon altijd welkom zijn, haha.
Hans
Schotland fan
Slainte!
«
Antwoord #35 Gepost op:
11 Jan 2012, 08:06 »
Citaat van: Màiri op 11 Jan 2012, 03:41
..., en een klim op Arthurs Seat waarbij ik ook nog in gevaar ben geweest.
....
O ja? Vertel! We zijn dol op spannende verhalen.
Onze vakantie foto's en verhalen
McHenk
Schotland fan
Anno 2000
«
Antwoord #36 Gepost op:
11 Jan 2012, 11:44 »
Pfew, je bent er dus nog steeds Màiri
! Niet weggewaaid of bevroren...
!
Màiri
Schotland fan
«
Antwoord #37 Gepost op:
12 Jan 2012, 19:32 »
Allemaal bedankt voor de tips!
Ik heb hele lieve huisgenoten (op één na waarmee het wat minder klikt) en ik heb heel veel geluk gehad met de plek waar ik nu woon. Weinig studentenhuizen en studenten zijn zo schoon en vriendelijk voor elkaar. En ik woon in een mooi huis (al vind ik de hoge plafonds echt onzin, maarja, dat heb je met Victoriaanse panden). Ik zou niet kunnen verhuizen. Het zou sowieso teveel (mentale) energie kosten, gezien ik ook weer een drukke studieperiode tegemoet ga en dan een nieuwe flat zou moeten vinden, met risico op hetzelfde probleem (omdat dit probleem overal voorkomt in de UK) en dan ook nog verhuizen. Dat verhuizen zorgde er afgelopen semester voor dat ik nog niet mijn routine had gevonden en niet alles vlotjes verliep. Dus ik ben juist blij dat ik nu gesetteld ben en daar niet aan hoef te denken.
Maar een koud huis is niet fijn. Ik heb momenteel er niet echt meer last van, omdat het buiten momenteel een stuk warmer is dan afgelopen weken. Dat scheelt een hoop in mijn comfort, dus ik hoop dat het voorlopig zo blijft.
Het is niet zo dat mijn huisgenote (degene waar het niet echt mee klikt) aldoor de boiler ongevraagd uitdraait. Ze doet dat ook alleen in overleg (hoewel ze dan wel haar zin doordramt en heel strikt is in haar mening, dus het is meer een mededeling dan een vraag). Daarom zou ik zelf nooit zonder overleg de boiler langer aanzetten. Maar in de hal hebben we een radiator en ik kwam er een tijd geleden achter dat die uitgedraaid stond. Logisch dat het daar niet warm werd als de boiler aansprong! Dit is ook de plek waar de was droogt (aan zo'n handig hangrek dat je kunt ophijsen, dus dat droogt gelukkig heel snel, gezien de warmte naar boven stijgt). Dus ik dacht dat ze dat vergeten waren, en dus draaide ik hem open. Later kwam mijn huisgenote erachter en heeft hem weer dichtgedraaid. Terwijl het huis zoveel beter verwarmd was door de radiator in de hal, omdat de warmte kon circuleren naar de verschillende kamers. Het maakte echt een ongelooflijk verschil, terwijl de verwarming niet eens langer aanstond dan normaal ofzo. Gewoon een radiator extra open. Ik wil die radiator in de hal dus gewoon aan hebben en daarom heb ik hem weer open gedraaid. Nu is er een soort 'koude oorlog' gaande, waarbij zij de hal radiator aldoor uitdraait en ik hem aldoor open draai, zonder dit elkaar te zeggen.
We zouden het tafelgesprek houden als mijn andere huisgenote terug was uit Spanje, maar blijkbaar komt zij pas de 22ste weer terug, dus het is misschien verstandig het al wat eerder te bespreken. Ik zie het probleem voor hun niet als ik bereid ben om extra te betalen voor meer warmte in huis. En dat zou mij ook schelen in de kosten van mijn elektrische kacheltje. Een petroleumkacheltje in je kamer is wellicht goedkoper is dan een elektrische, maar die zijn wel veel gevaarlijker, dus dat riskeer ik liever niet.
Anyway, ik heb het warm en comfortabel met mijn kleine kacheltje. Mocht de discussie op niets uitlopen, dan betaal ik wel voor die kosten en los ik het op die manier op. Maar het zou gezonder en goedkoper zijn om gewoon de boiler wat langer aan te hebben per dag. Ik moet maar eens een geschikt moment zoeken om te praten met zijn allen.
Ik heb inmiddels in het account kunnen kijken van de energierekeningen, maar ik word er niks wijzer uit. Snap er helemaal niks van.
Dus dat zouden we denk ik samen moeten uitzoeken... We hebben ook geen termostaat waarmee we de temperatuur zouden kunnen zien, wat erg lastig is ook. De landlady betaalt voor die dingen en we zijn er zeker van dat het haar al snel teveel geld zou kosten om dit huis energiezuiniger te maken. We hebben een goede landlady, beter dan menig ander, maar ze houdt wel van geld. Volgens mij houden we de gasstanden niet bij. Ik heb ook geen flauw idee hoe dat moet, ik voel me een vreselijke leek hierin.
Het is zo geregeld dat 1 van mijn huisgenoten de betaler is van de energierekening. De account (online) staat op haar naam. We krijgen ieder kwartaal een rekening van de afgelopen 3 maanden energie. Maar omdat we studenten zijn, spreiden we liever de kosten uit over maandelijkste termijnen. Daarom betalen we iedere maand een bedrag (22 pond per persoon tot nu toe, maar de afgelopen wintermaand zit daar niet bij in, dus ik heb geen flauw idee in hoeverre de kosten omhoog zijn gegaan) en als dat teveel is uiteindelijk, of te weinig, dan wordt dat verschil berekend bij de volgende rekening, waardoor de rekening hoger of lager kan zijn daardoor.
Het probleem is dat we pas in Maart weer een nieuwe rekening krijgen van de wintermaanden. In Maart wordt het alweer een stuk warmer en zijn de problemen niet meer zodanig als nu het geval was/is/wordt. We kunnen het dus niet een maandje uitproberen, gezien we dan nog steeds niet weten wat het verschil is geweest. Ik hoop dat ik het zo duidelijk uitleg...
Ik kan ermee leven dat de verwarming het grootste deel van de middag uitstaat, omdat ik dan toch meestal niet thuis ben. Maar in de avond heb ik behoefte aan comfort. Dat is ook de periode dat ik achter mijn pc zit (dus stil zit) en studeer. Ik studeer soms in de bieb, maar daar kan ik me vaak slecht concentreren. Voor mij is de bieb geen fijne plek en werk dus liever gewoon thuis. Vooral 's avonds is dat fijner.
Ik ga dus een geschikt moment zoeken om het onderwerp opnieuw aan te kaarten (wat ik nog best lastig vind, gezien ik niet altijd ben opgeboxt tegen de scherpe tong van mijn huisgenote) en als oplossing aan te geven dat ik wil betalen voor extra comfort en dat zij dat niet hoeven te betalen. Ik heb dat al vaker aangegeven en ze wilden dat niet, maar deze keer wil ik er meer op aandringen, vooral nu ik van een andere huisgenote weet dat zij er geen probleem mee zou hebben en zei dat ze het rot vind dat ik me zo voel over deze situatie. Mocht het allemaal niet lukken, dan heb ik mijn (duurdere) kleine kacheltje en betaal ik daar voor...
Iets wat ik gewoon nooit zal begrijpen is waarom studenten een flat huren die ze in feite eigenlijk niet kunnen betalen. En daarmee druk leggen op hun huisgenoten, die daardoor in de kou moeten zitten. Dat vind ik toch een beetje raar.
Maarja, meer dan dat valt er niet aan te doen... Fleecedekens kom ik in om, hoor, die gebruik ik regelmatig. Maarja, een beetje meer warmte zou toch prettiger zijn.
Een vochtig koud huis is gewoon ongezond. Ik heb astmatische mensen in mijn familie. Ik ben zelf (nog) niet astmatisch, maar wel allergisch. Mijn zus heeft hier aldoor last van haar longen gehad toen ze te logeren was. Het was meteen over toen ze thuis kwam. Dat lijkt me toch niet goed.
In ieder geval bedankt voor de tips. Pfoei, het is toch weer een heel verhaal geworden.
Màiri
Schotland fan
«
Antwoord #38 Gepost op:
12 Jan 2012, 19:32 »
Citaat van: Hans op 11 Jan 2012, 08:06
O ja? Vertel! We zijn dol op spannende verhalen.
Lees maar in het pub topic.
Màiri
Schotland fan
«
Antwoord #39 Gepost op:
08 Mrt 2012, 15:37 »
Even een update over hoe het nu is, heb al een tijdje niks meer laten horen...
Mijn huisgenote die de koudste kamer heeft (ik noem haar maar even T), was het op gegeven moment ook helemaal zat en we hebben samen een brief geschreven naar de rest, met daarin het verzoek dat we wilden praten. Nou ja, diezelfde avond nog zijn we met zijn allen om de tafel gegaan om het te bespreken. Degene die het moeilijkst doet en altijd de kachel uitdraaide (ik noem haar maar even K) vertelde dat het bij haar niet alleen om de kosten ging, maar ook om waar ze in gelooft (als in milieubewust zijn) en dat ze vond dat we dat ook wel mochten respecteren. Nou ja, ik werd daar best boos om, want vanwege haar 'geloof', zaten wij dus in de kou.
Uiteindelijk zijn we tot een compromis gekomen, waarmee we allen konden leven: in de ochtend 1 uur, in de middag 1 uur, en in de avond 3 uur (avond verspreid over 2 keer anderhalf uur). Dit was mede doordat T het heel erg voor mij opgenomen heeft, waar ik erg blij mee was. Daarnaast werd besloten dat de verwarming in de hal toch uitging. T en ik stelden voor dat we meer voor de verwarming konden betalen, zodat zij die extra kosten niet zouden hebben die zij niet wilden.
Dus het is niet al te slecht geweest afgelopen tijd, maar ik heb wel veel mijn elektrische kacheltje aan gehad. Een aantal dagen na het gesprek kwam K naar me toe en zei dat ze niet al te aardig was geweest naar mij en dat ze haar excuses wilde aanbieden. Dat luchtte enorm op en maakte de sfeer meteen een stuk beter.
Nou ja, na een aantal weken gedroeg K zich weer hetzelfde als voorheen, en was de sfeer weer minder. Ik probeer het maar gewoon te negeren, want ze is nu eenmaal zoals ze is en daar kunnen we toch niks aan veranderen.
Deze maand zou de winterrekening binnenkomen, maar die hebben we helaas nog steeds niet gehad. Dus nu is de discussie over betaling opnieuw opgelaaid en een van de huisgenoten waar ik goed mee kan opschieten, maar op dat gebied niet al te snugger is (S), heeft nu allerlei voorstellen gedaan in een mail waarbij ik grote vraagtekens zet.
Iedereen is het erover eens dat V minder verwarmingskosten hoeft te betalen (of nauwelijks kosten), omdat ze een maand op reis is geweest en in haar kamer geen verwarming is. Ik zelf ben het er niet mee eens, omdat ik vind dat als je van tevoren een flat gaat huren, dan ook van tevoren weet dat je heating moet betalen en daar gaan je huisgenoten dan in feite toch ook vanuit. Al die uitzonderingen zijn belachelijk in mijn ogen, maar als ik hier ook nog over ga zeuren, dan denk ik niet dat het goed gaat komen. Dus ik ben er maar niet tegenin gegaan. Anyway, in die mail heeft S voorgesteld dat zij, K en T niet voor de verwarming overdag hoeven te betalen, omdat zij er vaak toch niet waren overdag (dat is niet helemaal waar, maargoed, zo ziet zij dat). De mail komt er in feite op neer (omdat ik aangegeven had bereid te zijn meer te betalen), dat ik het grootste deel van de rekening in mijn eentje betaal. Dan denk ik, hallo, zo zijn we toch niet getrouwd?? We wonen hier met zijn vijfen en ik vind dat iedereen zijn steentje bij moet dragen in de rekeningen, dat contract heeft iedereen getekend. Het is eigenlijk helemaal niet eerlijk hoe het gaat.
Maargoed... En nu vindt S het niet leuk dat ik niet het aantal uren van mijn elek. kacheltje heb opgeschreven elke dag. Maar ik heb dat echt niet bij kunnen houden aldoor.
Ik heb gezegd dat het ongeveer 3 uur per dag is (en mocht de rekening hoger zijn, dan kunnen we er 4 uur per dag van maken, want ik weet het niet precies) en dat was het ook ongeveer, want er zijn ook dagen geweest dat ik weg was en hem niet aan had staan. Ik zie echt niet het probleem, maar zij waarschijnlijk wel.
Anyway, zo staat het er dus voor momenteel. Ik ben best wel geïrriteerd en ik word er ook gewoon doodmoe van, dat geleuter over de verwarming. Als je een huis huurt, horen de energierekeningen erbij en houd je rekening met je huisgenoten, klaar. Je deelt de kosten gelijkwaardig, zo hoort het naar mijn mening te gaan, en niet anders. En niet dat gezeur van: "Maar zus was een week weg, en ik was die avond niet thuis, dus wij hoeven minder te betalen, bladiebladiebla..."
Jurriaan
Schotland fan
«
Antwoord #40 Gepost op:
08 Mrt 2012, 19:20 »
Je raakt in je laatste verhaal gelijk een van de grootste culturele verschillen tussen Nederlandse en Schotse mensen.
In Nederland zijn we veel meer geneigd als een groep saamen te werken terwijl de Britten juist heel erg induvidueel zijn.
In Nederland zie je dat heel erg in dat bijna elke bevolkings groep een vereniging heeft. (zelfs de junkies heeft de Junky bond) Hiero in Schotland moet iedereen zijn eigen boontjes doppen.
En ja dan krijg je dat soort situaties zoals jij beschrijft. Ik zou zeggen hou voet bij stuk anders gaan ze over je heen loopen. Zeg dat je jouw deel wil betaalen en wat extra voor je kacheltje. Kijk nog een keer goed naar die overeenkomst die je hebt getekend daar staat vaak in hoe energie rekeningen verdeeld worden neem dat als basis en ga dan niet al te ver dan van af zitten met al teveel uitzonderingen.
Bute
Schotland fan
«
Antwoord #41 Gepost op:
08 Mrt 2012, 19:33 »
Vervelend Mairi, ik dacht dat alles "uitgezocht" was, maar that didn't last long.................
Sterkte ermee!
Màiri
Schotland fan
«
Antwoord #42 Gepost op:
08 Mrt 2012, 20:16 »
Citaat van: Jurriaan op 08 Mrt 2012, 19:20
In Nederland zijn we veel meer geneigd als een groep saamen te werken terwijl de Britten juist heel erg induvidueel zijn.
Dat is grappig... Want alle huisgenoten die moeilijk doen, zijn juist niet Brits (K is Duits en S is Frans/Amerikaans).. Degene die achter me staat en voor me opkomt (T) is juist Engels. Dus dat gaat hier niet op...
T weet inmiddels van het gedoe en ze heeft meteen duidelijk gemaakt dat zij de berekeningen doet (waar ik heel blij mee ben) en dat ze niet elk uurtje gaat uitrekenen. S was vergeten dat T en ik hadden gezegd rond kerst dat wij meer voor de verwarming zouden betalen. En dat we nog wachten op de rekening en dat we tot die tijd sowieso toch niks kunnen beoordelen.
Dus in feite was de discussie (waar K en V overigens niet bij waren) snel gesloten en duidelijk gemaakt. Dat lucht voor mij wel op, al verwacht ik nog wel meer gedoe als de rekening er daadwerkelijk is.
S heeft overigens aangegeven dat ze niet meer wil betalen dan 22,50 pond (en dat is echt niks), terwijl dat in feite het bedrag is dat we voor de zomer/herfstmaanden betaalden en toen stond de kachel gewoon helemaal uit. Ik vind dat best wel unfair van haar, vooral aangezien ik weet dat ook zij dagen heeft gehad waarop ze het hartstikke koud had.
Bute
Schotland fan
«
Antwoord #43 Gepost op:
08 Mrt 2012, 21:09 »
Kijk nog een keer goed naar die overeenkomst die je hebt getekend daar staat vaak in hoe energie rekeningen verdeeld worden neem dat als basis en ga dan niet al te ver dan van af zitten met al teveel uitzonderingen.
Ik neem aan dat in je contract zal staan welk percentage je moet betalen, staat de rekening zelf niet op naam van de verhuurder? Dan zou ik er een copie van maken, jou gedeelte betalen, en dan kan de verhuurder jou verder niks aan doen!
Andrea
Schotland fan
«
Antwoord #44 Gepost op:
08 Mrt 2012, 22:12 »
In Nederland zie je dat heel erg in dat bijna elke bevolkings groep een vereniging heeft. (zelfs de junkies heeft de Junky bond) Hiero in Schotland moet iedereen zijn eigen boontjes doppen.
Een opmerking over het eerste: behalve als het om het betaling van een gezamenlijk rekening ( maaltijd) gaat: Going Dutch
En het tweede: Er zijn in de UK juist heel veel mensen bij een vakbond aangesloten, dus dat gaat niet helemaal op
Màiri
Schotland fan
«
Antwoord #45 Gepost op:
09 Mrt 2012, 00:14 »
Citaat van: Bute op 08 Mrt 2012, 21:09
Ik neem aan dat in je contract zal staan welk percentage je moet betalen, staat de rekening zelf niet op naam van de verhuurder? Dan zou ik er een copie van maken, jou gedeelte betalen, en dan kan de verhuurder jou verder niks aan doen!
De rekeningen staan op onze naam. Ik zou moeten nakijken wat er in het contract over staat...
Vanavond kwam T naar me toe en we hebben even goed gepraat. Ze zei dat ik me geen zorgen hoef te maken, gezien zij de rekeningen beheert en zij is het met mij eens. Ik denk ook wel dat het goed komt. Ik word alleen gewoon zo moe van iedere keer weer dat gezeur. Bij mijn volgende accommodatie zorg ik echt dat ik van tevoren weet hoe mijn huisgenoten denken over de kachel. Dat is een les die ik wel heb geleerd hier.
Over clubs gesproken... Op de universiteit barst het van de societies. Je kunt het zo gek niet bedenken, of er is wel een society voor (thee society, chocolade society, Harry Potter society, etc etc etc). Dat is toch wel even heel anders dan in Nederland. Mensen organiseren hier ook veel samen. Wat vooral opvalt is het vrijwilligen voor goede doelen. Mensen slaan vaak de handen ineens en bakken cakes en koekjes enzo, en verkopen die dan voor een goed doel. Ik heb juist het idee dat Schotten wel veel samenwerken. Maar misschien is er een verschil tussen de countryside en de stad?
Andrea
Schotland fan
«
Antwoord #46 Gepost op:
09 Mrt 2012, 10:46 »
Citaat van: Màiri op 09 Mrt 2012, 00:14
Mensen organiseren hier ook veel samen. Wat vooral opvalt is het vrijwilligen voor goede doelen. Mensen slaan vaak de handen ineens en bakken cakes en koekjes enzo, en verkopen die dan voor een goed doel. Ik heb juist het idee dat Schotten wel veel samenwerken.
Pfjazeg, ik mag volgende week een dag in mijn pyama naar het werk
En een dag in het "geel" en een dag koekjes kopen en een dag 3 uur naar een Boeddistische Chant "luisteren" en een dag een quiz maken. Allemaal voor hetzelfde "goede doel". Schots genoeg ?
Bute
Schotland fan
«
Antwoord #47 Gepost op:
09 Mrt 2012, 11:04 »
Citaat van: Andrea op 09 Mrt 2012, 10:46
Pfjazeg, ik mag volgende week een dag in mijn pyama naar het werk
"Mag" alleen als je betaald, neem ik aan?..............................
EllenC
Schotland fan
«
Antwoord #48 Gepost op:
09 Mrt 2012, 11:39 »
ook op het platteland aan committies geen gebrek om dingen hier te leiden , vaak is het grootste deel de " incomers" die erin zitten en een enkele van de geboren en getogen bevolking .Er zijn zoveel kleine clubjes die allemaal moeten proberen om grants en geld binnen te halen om te kunnen bestaan.
Jongste zoon klaagde er toen hij nog thuis woonde over dat als ik aan het bakken was het steeds voor de hall of de school of de medical centre of cancer research of noem maar op was en zij visten achter het net..
Over die verwarming- beetje kort door de bocht dat ze niet hoeven te betalen voor de verwarming overdag omdat ze er niet zijn. .doordat er overdag gestookt wordt blijft het huis juist makkelijker bij te verwarmen 's avonds en als er iemand besluit om een maandje weg te zijn is hun keus , maar dan gaan je vaste lasten nog wel door of hoeft ze de huur ook niet te betalen want ze was er toch niet??
Toen wij 3 maanden in Australie zaten gingen alle rekeningen ook gewoon door.
Nemen jullie de standen elke maand op zodat je aan kunt tonen dat er 's winters wel degelijk meer gestookt wordt en dat dan die £ 22.50 van een warme maand niet voldoende is. wat een onnozelheid zeg.
he Mairi, toen je zus er was heb je 2x van de warmte kunnen genieten dus dubbel betalen voor die week he.
Andrea wat zal je een bekijks krijgen in de trein.
Don't worry - be Happy
www.ardnamurchanholidays.co.uk
www.scrappanic.blogspot.com
Andrea
Schotland fan
«
Antwoord #49 Gepost op:
09 Mrt 2012, 11:56 »
Citaat van: Bute op 09 Mrt 2012, 11:04
"Mag" alleen als je betaald, neem ik aan?..............................
Het leuke is, dat er stond , dat als je niet je pyama aanhad je £1 moest betalen
Dus gemakkelijke keus, toch ?
Pagina's:
1
[
2
]
3
Schotland forum
|
Leven in Schotland
|
Emigreren naar Schotland