Goede middag mensen..
Ik zal mij eerst even voorstellen.
Mijn naam is: Cor en ik kom uit de bollenstreek,ben geboren in Haarlem en ben 38 lentes jong..

De reden dat ik me hier heb aangemeld is al een beetje op te maken uit de titel hierboven.
het zit namelijk zo dat ik op dit moment (weer) op een punt ben aangekomen dat ik weg wil uit Nederland.
Ik heb ruim 19 jaar als internationaal chauffeur gewerkt en zowat heel Europa gezien,en Engeland en dan voornamelijk schotland heeft altijd een aantrekkings- kracht op mij gehad.
Het afgelopen jaar ben ik ongeveer 6 keer voor me werk in schotland geweest en het jaar daarvoor op vakantie met de motor.
Nou vond ik dat zelf niet zo'n succes maar ik wilde graag nog een keer terug maar dan met de auto om van de natuur te genieten waarvan schotland een heleboel van heeft..
Nu wil het toeval dat ik sinds begin december zonder werk zit en dus wat meer de tijd heb om het en ander uit te zoeken op wereld wijde web. (zodoende kwam ik dit forum tegen)
Ik kijk een beetje om me heen er veranderd een hoop in europa en nederland,ik denk dat er voor chauffeurs zoals ik was/ben geen toekomst meer is.
Het moet allemaal goedkoper en ik ben simpelweg te duur,dus ben ik al sinds afgelopen jaar me aan het beraden om wat anders te gaan doen.. maar ja wat..?
Dus ik zit op internet te surfen naar banen en ander werk,mischien omscholen maar ga dat zelf maar eens betalen,is bijna niet te doen.
Tot dat ik een advertentie tegen kwam van manpower voor de vacature bij IBM,jullie wel bekend dacht ik..

Ik heb de afgelopen dagen volop aan het zoeken geweest naar info over deze vacature die nooit vervuld is lijkt wel.
Elk jaar zoeken ze wel mensen en zoals ik het gevolgd heb werken de meeste daar een jaar en gaan weer verder.
Nu kwam op het idee om me eigen aan te melden bij man power om hun als opstapje te gebruiken om in schotland te komen.
Hun regelen een heleboel zaken voor je waar jezelf mischien niet aan denkt en soms moeilijk zijn om zelf te gaan regelen,zeker als je nieuw in een land aankomt.
Nu heb ik wel begrepen dat je het niet voor het geld hoeft te doen omdat het niet veel oplevert per maand.
Nou wil ik daar niet rijk worden maar zoals ik al vermeld heb hierboven wil ik het als een opstapje gebruiken om sowieso in schotland te komen.
Als ik daar eenmaal ben kan ik verder zoeken naar een andere baan en evt woning,en dat gaat beter daar dan hier in nederland.
Volgens mij is forumlid eagleheart een medewerker van IBM in greenock?
Die zal ik ook eens een pbtje sturen en wat info vragen,ik heb al een paar op hyves gevonden maar die hebben nog niet gereageerd omdat oud en nieuw er tussen zat dus hopen dat ik daar ook wat info van krijg.
Zo dat is een hoop tekst ineen keer.. terwijl ik het eigenlijk kort wilde houden..

Dus bij deze weten jullie wat meer van mij.
Groetjes Cor.