Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
25 Mei 2012, 11:47

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Reizen door Schotland met de eigen auto  |  Topic: autorit
Pagina's: 1 [2]   Omlaag
Print
Auteur Topic: autorit  (gelezen 1909 keer)
Ardblair
Schotland fan

Highland Hospitality at its very best!

« Antwoord #25 Gepost op: 13 Jan 2012, 15:20 »

Hoi,

Op weg naar Genfinnan (Harry Potter viaduct) vanuit Fort William, is de Ben Nevis distilleerderij zeker een bezoek waard.
Jullie willen wel heel veel zien:)

vrgr.

Conny & Rene
www.ardblair.nl
potenza
Schotland fan

sgiamhachair

« Antwoord #26 Gepost op: 13 Jan 2012, 16:46 »

Lijkt mij ook veel in een zeer korte tijd.
En dan zoek je ook de (drukke ?)toeristen plekken op.
Maar dat is een persoonlijke keuze natuurlijk.
Ik zou het beperkter houden anders zit je de meeste tijd in de auto.
Maar goed iedereen beleefd Schotland op zijn/haar manier wave
ruudenkit
Schotland fan

« Antwoord #27 Gepost op: 14 Jan 2012, 21:42 »

nieuw programma:
16-5 aankomst vroeg Edinburgh, auto afhalen door naar Loch Ness en overnachten
17-7 via Eilean Donan naar Skye overnachting portree??
18-7 Skye in de namiddag vertrek naar Fort William
19-7 Fort William omgeving
20-7 Bezoek Stirling, aankomst Edinburg, auto inleveren
21-7 hele dag Edinburgh
22-7 savonds naar huis.

We willen mss veel zien in een korte periode maar zou het ook zonde vinden om iets te missen terwijl we er
relatief in de buurt zijn.
Marieke
Schotland fan

« Antwoord #28 Gepost op: 14 Jan 2012, 22:25 »

Ik zou geloof ik meer tijd inplannen voor Skye (heb zelf een hele week over Skye gedaan) of voor omgeving van Fort William en wat minder voor Edinburgh. Het rijden in Schotland is heel anders als hier (maar dat heb je vast al ergens op het forum gelezen) en vergis je niet in de afstanden. Ik weet niet hoe graag je Loch Ness wil bezoeken maar Loch Lomond ligt dichterbij en die omgeving doet volgens mij niet onder voor Loch Ness (al heb je er natuurlijk geen Nessie)
Ik kan me goed voorstellen dat je zoveel mogelijk wil zien in korte tijd maar je zult zien dat je op sommige plekken echt niet meer wegwilt Wink ...
Màiri
Schotland fan

« Antwoord #29 Gepost op: 17 Jan 2012, 02:51 »

Voor Skye heb je echt veeeel meer tijd nodig... En ik vind persoonlijk Loch Lomond mooier dan Loch Ness. Maarja, dat is natuurlijk persoonlijk.

Ruud Glenlivet
Schotland fan

« Antwoord #30 Gepost op: 17 Jan 2012, 10:08 »

Inderdaad Mairi, wij zijn in November een week naar Skye geweest, en we gaan waarschijnlijk in Maart weer, om de rest te zien! Aye

EllenC
Schotland fan

« Antwoord #31 Gepost op: 17 Jan 2012, 11:02 »

als je vanaf Skye de ferry naar Mallaig pakt en van daaruit naar Fort William rijdt , heb je toch the Road to the Isles inbegrepen (alleen andersom) en mis je Mallaig- Morar en Glenfinnan niet.

Wilma
Schotland fan

« Antwoord #32 Gepost op: 17 Jan 2012, 13:39 »

Voor Skye heb je echt veeeel meer tijd nodig... En ik vind persoonlijk Loch Lomond mooier dan Loch Ness. Maarja, dat is natuurlijk persoonlijk.

Ik vind dat persoonlijk ook! Ik probeer iedere keer toch wel in ieder geval in de buurt van Skye te zijn. Dit jaar zitten we in Barrisdale, een km of 10 vanaf Glenelg, dus we zullen geregeld de kleine ferry pakken naar Kylerhea. Dit vind ik ook de mooiste route. Die zou je kunnen combineren. Road to the Isles en de ferry vanaf Glenelg. Een kleine omweg vanaf Dornie, maar wel prachtige route. We zijn nog lang niet uitgekeken op Skye. Als je maar een week hebt, zou ik ook kiezen voor het gebied van Loch Lomond. Als je van wandelen houdt is de Ben Lomond erg mooi en redelijk makkelijk om te bewandelen. Vooral als je het treft met mooi weer, die uitzichten....En van Loch Ness vind ik de Oostkant het mooist om te rijden. Even een stop bij de waterval (Foyers) Maar ook ik vind het wel veel voor 1 week. Je ziet wel veel van de omgeving, maar de afstanden zijn veel langer dan in Nederland en daar vergis je je snel in.
Wij komen bijv. aan in Newcastle en rijden niet in 1 x door naar Barrisdale, ik vind het zelf nogal een eind en neem dan een b&b halverwege. Is veel relaxter reizen. geregeld een stop onderweg om te genieten van al dat moois.

ruudenkit
Schotland fan

« Antwoord #33 Gepost op: 22 Jan 2012, 17:35 »

bedankt voor alle tips/wijze raad.
Alle hotels liggen vast en vlucht is geboekt.
totaal 600 euri, dit valt me alleszins mee.
Ik ben eigenwijs persoon, maar wel met een goed zelfbeeld  Wink
anders zou ik dit niet zeggen. In ieder geval hebben de leden van het
forum mij ervan weerhouden om het gehele stuk met de auto te rijden.
Dank,dank, dank hiervoor (met name namens mijn vriendin.
Graag zou ik langer blijven, maar we kunnen helaas maar 1 week gaan
omdat we onze kindjes niet veel langer kunnen missen, we denken niet dat
we hun en onszelf een plezier doen door ze mee te nemen gezien hun leeftijd 1 en 3.
Ik wil veel kunnen zien/doen en dan kunnen we over een paar jaar altijd nog terugkomen
als de kinderen ouder zijn en dan gericht naar 1 plek en langer blijven.
Over de keuzes: Als ik aan schotland denk, vallen mij/ons 4 dingen in:
1) Lochness, hoe je het wend of keert toch op nummer 1 (de magie/geheimzinnigheid)
2) Braveheart, de schoonheid van de hooglanden en historie van de film die van wat ik hoor
op vele punten niet klopt.
3) Edinburgh de hoofdstad
4) Glasgow, maar hier ben ik al een keer gweest bij een voetbalwedstrijd en deze lijkt me toch
minder aantrekkelijk dan Edinburgh
Alleen de auto moeten we nog regelen, zag ergens een aanbieding voor 6 dagen 120 euro...maar da's iets voor een ander forum
Dit vind ik wel erg moeilijk omdat ik niet weet hoe het daar aan toe gaat bij bijv. autopech en je bvbent er toch volledig afhanhelijk
van , maar je wilt ook geen dief zijn van de eigen portemonnee.

Groetjes Ruud
Pagina's: 1 [2]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Reizen door Schotland met de eigen auto  |  Topic: autorit
Ga naar: