Hallo allen,
Ik ben bezig om voor komende zomer (juni) een tripje (van 2 weken) naar Schotland in elkaar te draaien. Tijdens deze vakantie ben ik vooral 'chauffeur en reisleider' aangezien ik zelf al diverse malen in Schotland ben geweest (en helemaal fan ben natuurlijk

) en ik de rest van het reisgezelschap heb overtuigd dat ze toch echt een keer mee naar Schotland moesten gaan. Nu wordt van mij natuurlijk verwacht dat ik de rest enigszins op sleeptouw neem. Ik heb daarom al een redelijke 'kapstok' voor de vakantie gemaakt. Aangezien ik ten opzichte van bepaalde plekken niet helemaal objectief ben vroeg ik me af of jullie denken dat ik nog plekken/gebieden vergeet die we absoluut wel moeten bezoeken. Het gaat er om dat de trip een goede eerste indruk geeft van de pracht van Schotland. Vooral de natuur heeft onze voorkeur. Verder zijn leuke dorpjes ook altijd welkom.
De eerste week overnachten we in de buurt van Glen Coe. Vanuit hier wil ik de volgende dagtochten maken:
- Ardnamurchan, Acharacle, Castle Tioram, Glenfinnan, Road to the Isles.
- A82/A87 naar Dornie en daar naar Eilean Donan, Plockton, Applecross (via Bealach na Bà), Shieldaig, en eventueel door naar Gairloch
- Glen Coe / Glen Etive
- De Trossachs
- Het gebied om Loch Quoich
- Oban / Loch Awe
De tweede week zitten we in Braemar in de Cairngorms. Dit gebied ken ik zelf helemaal niet dus dit is een beetje op goed geluk:
- Bezoek aan Culloden battlefield en een bezoek aan The Glenlivet distillery
- Naar Rannoch Moor (via Queen's View) en met de trein naar Currour/Tulloch
- 2 dagen in de Cairngorms, maar ik weet nog niet precies hoe, wat of waar.
- een dag naar Aberdeen
Het is niet de bedoeling dat we alleen maar in de auto zitten maar we willen ook een keer een wandeling maken. Ik heb er al een paar in gedachten maar daar moeten er nog een paar bij komen.
Ik ben benieuwd of jullie nog suggesties, aanvullingen of wijzigingen hebben!?