Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
25 Mei 2012, 11:31

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Mededelingen  |  Op reis  |  Topic: 2 weken Schotland in juni
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: 2 weken Schotland in juni  (gelezen 950 keer)
Aikara
Schotland fan

« Gepost op: 08 Dec 2011, 17:42 »

Hallo allen,

Ik ben bezig om voor komende zomer (juni) een tripje (van 2 weken) naar Schotland in elkaar te draaien. Tijdens deze vakantie ben ik vooral 'chauffeur en reisleider' aangezien ik zelf al diverse malen in Schotland ben geweest (en helemaal fan ben natuurlijk  bagpiper) en ik de rest van het reisgezelschap heb overtuigd dat ze toch echt een keer mee naar Schotland moesten gaan. Nu wordt van mij natuurlijk verwacht dat ik de rest enigszins op sleeptouw neem. Ik heb daarom al een redelijke 'kapstok' voor de vakantie gemaakt. Aangezien ik ten opzichte van bepaalde plekken niet helemaal objectief ben vroeg ik me af of jullie denken dat ik nog plekken/gebieden vergeet die we absoluut wel moeten bezoeken. Het gaat er om dat de trip een goede eerste indruk geeft van de pracht van Schotland. Vooral de natuur heeft onze voorkeur. Verder zijn leuke dorpjes ook altijd welkom.

De eerste week overnachten we in de buurt van Glen Coe. Vanuit hier wil ik de volgende dagtochten maken:
- Ardnamurchan, Acharacle, Castle Tioram, Glenfinnan, Road to the Isles.
- A82/A87 naar Dornie en daar naar Eilean Donan, Plockton, Applecross (via Bealach na Bà), Shieldaig, en eventueel door naar Gairloch
- Glen Coe / Glen Etive
- De Trossachs
- Het gebied om Loch Quoich
- Oban / Loch Awe

De tweede week zitten we in Braemar in de Cairngorms. Dit gebied ken ik zelf helemaal niet dus dit is een beetje op goed geluk:
- Bezoek aan Culloden battlefield en een bezoek aan The Glenlivet distillery
- Naar Rannoch Moor (via Queen's View) en met de trein naar Currour/Tulloch
- 2 dagen in de Cairngorms, maar ik weet nog niet precies hoe, wat of waar.
- een dag naar Aberdeen

Het is niet de bedoeling dat we alleen maar in de auto zitten maar we willen ook een keer een wandeling maken. Ik heb er al een paar in gedachten maar daar moeten er nog een paar bij komen.

Ik ben benieuwd of jullie nog suggesties, aanvullingen of wijzigingen hebben!?
Petra
Schotland fan

« Antwoord #1 Gepost op: 08 Dec 2011, 23:28 »

Hallo Aikara

Welkom op het forum.
Zou zelf Aberdeen schrappen,
omdat je dan voor één dag een hele ander kant op gaat.
Zou die dag ergens anders bij "plakken".

Andrea
Schotland fan

« Antwoord #2 Gepost op: 08 Dec 2011, 23:47 »

Zou zelf Aberdeen schrappen,
omdat je dan voor één dag een hele ander kant op gaat.

Petra, even goed lezen  tongue3

Aikara verblijft in Braemer, dus even een dag op-en-neer naar Aberdeen vind ik wel een goed idee  icon_thumleft
skye
Schotland fan

« Antwoord #3 Gepost op: 09 Dec 2011, 08:59 »

Cairngorm reindeer centre, kun je rendieren aaien en voeren, erg leuk altijd

Driekje
Schotland fan

« Antwoord #4 Gepost op: 09 Dec 2011, 13:31 »

Een heel mooie wandeling vanuit Braemar: Rijdt vanuit Braemar de Linn of Dee helemaal tot het eind, tot je niet meer verder kan. Dan een scherpe bocht naar rechts de brug over de Dee over en aan de andere kant weer terug (heel mooie tocht). Aan deze weg (weggetje) beginnen een aantal mooie wandelingen. Wij vinden de wandeling in de glen Lui en de glen Quoich erg mooi.
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Mededelingen  |  Op reis  |  Topic: 2 weken Schotland in juni
Ga naar: