Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
25 Mei 2012, 11:28

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Overige onderwerpen over Schotland  |  Overige onderwerpen  |  Topic: Hurricane Bawbag
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Hurricane Bawbag  (gelezen 912 keer)
Andrea
Schotland fan

« Gepost op: 08 Dec 2011, 16:42 »

Maar even een apart draadje openen: het is serieus hier, ik ben naar huis gestuurd  laughing7
Wergevers hebben het advies gevolgd niet tussen 2-9 te reizen, dus zitten manlief en ik gezellig samen op de bank   tongue3

Hier een impressie http://www.bbc.co.uk/news/uk-scotland-16079849     
Andrea
Schotland fan

« Antwoord #1 Gepost op: 08 Dec 2011, 16:52 »

Oeps, ik zie nu dat het fimpje ge-update is, het oorspronkelijke fimpje liet nog veeeel meeeer storm zien  Aye
Ruud Glenlivet
Schotland fan

« Antwoord #2 Gepost op: 08 Dec 2011, 17:36 »

Wij zijn even naar het strand bij Banff geweest. De golven werden gewoon terug geblazen. Wat een gezicht! Bij thuiskomst bleek een eeuwenoude lariks in het weiland achter ons te zijn omgevallen. Ook de broeikas van de buren heeft het weer (vierde keer in twee jaar) begeven.
Nu lekker bij de kachel blijven zitten met de gordijnen (en luiken) dicht. Ik vraag me af of er nog leven is op Ardnamurchan...

Andrea
Schotland fan

« Antwoord #3 Gepost op: 08 Dec 2011, 18:30 »

Ik vraag me af of er nog leven is op Ardnamurchan...

Misschien nog wel leven, maar geen stroom  laughing7
Dirk
Schotland fan

« Antwoord #4 Gepost op: 08 Dec 2011, 18:48 »

Niet echt erg dus dat je eerder naar huis mocht Andrea?

Mijn vrouw was naar huis gestuurd dus mijn baas had geen ander optie dan mij ook naar huis te laten gaan anders had ik nu nog onderweg geweest.
Heeft 2 en half uur geduurd voor we thuis waren. Normaal  50 minuten
Vanaf Newhouse naar Stirling via binnendoor wegen naar Stirling en dan via de A91 terug naar Limekilns.
Wind gaat goed te keer hier.  We kijken op de Forth uit en wind heeft vrij spel.
Heerlijk  Smiley
Ik mis het open haard vuurtje.

Ik hoop dat niemand de boot hoeft te nemen vandaag
Andrea
Schotland fan

« Antwoord #5 Gepost op: 08 Dec 2011, 20:12 »

Niet echt erg dus dat je eerder naar huis mocht Andrea?

Ha Dirk,
Het lijkt romantischer dan het is hoor, Geert werkt gewoon door van huis  laughing7 En het kost me vakantie-uren die ik liever een andere keer had gebruikt, maar ben wel blij dat in het licht naar huis kon rijden en er niet meer uit hoef. Ja lekker binnen met de kaarsjes aan. Groetjes !

Ingrid
Administrator
*

« Antwoord #6 Gepost op: 09 Dec 2011, 10:49 »

Ik hoorde het gisterenop de radio, sterkte daar in die storm, hopelijk hebben jullie snel weer stroom. icon_scratch

Groetjes Ingrid
Eagleheart
Schotland fan

« Antwoord #7 Gepost op: 09 Dec 2011, 12:52 »

Gisteren ook hier de storm meegemaakt. Al het openbaar vervoer lag stil en inderdaad werd aangeraden om thuis te blijven. De kustweg die ik moest nemen was afgesloten dus uiteindelijk de bergweg genomen. toch nog op werk gekomen en uiteindelijk vond ik de storm toch best meevallen. Wel begaf mijn schutting het bijna maar gelukkig is deze nog blijven staan.
Haras
Schotland fan

« Antwoord #8 Gepost op: 09 Dec 2011, 13:06 »

Uit het NOS-nieuws:

Nog veel Schotten zonder stroom
Update: vrijdag 9 dec 2011, 11:00

In Schotland zitten nog tienduizenden huishoudens zonder stroom na de zware storm van gisteren. Volgens de Schotse regering wordt er hard gewerkt om de stroomvoorziening te herstellen, maar dat kan nog het hele weekend duren.

Door de zware storm knapten veel elektriciteitsmasten. Er werden gisteren windstoten gemeten van 260 kilometer per uur. Het openbare leven in Schotland lag stil. Ook in Hull waren problemen, de ferry uit Rotterdam kon niet afmeren.

Vandaag zijn veel scholen en bedrijven weer opengegaan. Het openbaar vervoer ondervindt nog wel problemen, doordat er nog veel bomen op de weg liggen.
Haras
Schotland fan

« Antwoord #9 Gepost op: 09 Dec 2011, 13:14 »

Spectaculaire foto's:
http://www.bbc.co.uk/news/uk-scotland-16094360
Jazz
Schotland fan

« Antwoord #10 Gepost op: 09 Dec 2011, 13:42 »

Vond het 's ochtends nog wel meevallen, dus ben nog op de motor naar werk gegaan. 's Middags barstte het toch echt wel los en werd ik verplicht de motor achterlaten en met een collega mee naar huis in haar auto, haha  laughing7 Omgevallen bomen gezien, een andere collega werd onderweg in de auto geraakt door een vliegende houten deur  icon_scratch en overal verkeer vast door omgewaaide wagens etc. Het zeewater werd ook de straten in geblazen. Maar al met al viel het best mee Smiley

Life is a waste of time.. Time is a waste of life.. Get wasted all the time.. And you'll have the time of your life!
Andrea
Schotland fan

« Antwoord #11 Gepost op: 09 Dec 2011, 14:08 »

En vandaag: prachtige winterdag, mooie blauwe lucht, een zonnetje en zo nu en dan wat sneeuwvlokjes  icon_thumleft

Man en zoon zijn vertrokken naar de Cairngorms voor hun cursus "Winter Skills" en verheugen zich op de voorspelde blizzards, hebben toch nog maar even "long johns" aangeschaft  laughing8
Ruud Glenlivet
Schotland fan

« Antwoord #12 Gepost op: 10 Dec 2011, 16:56 »

... en juist als je van plan ben om wat actiever te worden op het forum gaat het licht uit. Dat was dus donderdag avond. Zal wel ergens een draadbreuk zijn denk je dan. Dat is wel te verwachten met zo'n storm. Dan meldt je het incident en wacht je gewoon tot het licht weer aan gaat. Totdat je ontdekt dat sommige buren nog wel het licht aan hebben. Dan ga je even buiten kijken en zie je dat een van je eigen sparren over de weg ligt en in z'n val de electriciteits leiding heeft meegenomen. We zijn zojuist - twee dagen later - weer aangesloten. Moeten we toch maar eens op zoek naar een generatortje.

Andrea
Schotland fan

« Antwoord #13 Gepost op: 10 Dec 2011, 17:35 »

Fijn dat je er weer bent wave
EllenC
Schotland fan

« Antwoord #14 Gepost op: 10 Dec 2011, 21:43 »

ook wij zijn weer terug in het moderne leven vanmiddag . Ardnamurchan kreeg er flink van langs . Tjonge jonge wat een natuurgeweld, dit was wel de ergste storm  in zo'n  20 +jaartjes
gelukkig weer stroom sinds vanmiddag na 2,5 dag word je die kaarsen toch wel zat.
wij hadden nog de mazzel dat we een houtkachel in de woonkamer hebben en loopt de Aga op kerosine. anderen waren volkomen afhankelijk van electriciteit en moesten elders opgevangen worden.
vanavond hadden we ook weer water dus loopt alles weer " normaal" zoals we gewend zijn. weg met die emmers en jerrycans
we kunnen de kaarsen voorraad weer aanvullen en nieuwe batterijen aanschaffen  icon_thumleft

McHenk
Schotland fan

Anno 2000

« Antwoord #15 Gepost op: 12 Dec 2011, 14:28 »

Ik had ook een (gedeeltelijke) vrije dag kunnen hebben, ware het niet dat ik al vrij was...   Angry Boe!!

We waren aan het winkelen voor Kerst en hebben er eerlijkgezegd niet veel van gemerkt.

Hopelijk heeft iedereen weer electriciteit?

Ruud Glenlivet
Schotland fan

« Antwoord #16 Gepost op: 12 Dec 2011, 16:10 »

Nou McHenk, dat zat dan even niet mee he crybaby2!

McHenk
Schotland fan

Anno 2000

« Antwoord #17 Gepost op: 13 Dec 2011, 14:25 »

Zeker niet!

Sommige van m'n collega's waren nog niet binnen of ze werden naar huis gestuurd... slechte timing... ben helemaal niet jaloers hoor  tongue3 !!

Màiri
Schotland fan

« Antwoord #18 Gepost op: 13 Dec 2011, 14:37 »

Het waait nu ook alweer aardig hard. Moest moeite doen om op mijn fiets te blijven zitten. icon_scratch

Bute
Schotland fan

« Antwoord #19 Gepost op: 13 Dec 2011, 22:38 »

Begint hier ook weer steeds erger te worden, de kaarsen en zaklampen liggen klaar...................

Omdat de veerboten heel vaak aan wal gelegen hebben de laatste paar dagen, zijn helaas de nieuwe voorraden kaarsen nog niet aangekomen op het eiland!  Gelukkig heb ik er altijd zat!! hello2
  (eigen winkeltje beginnen?  Cheesy)
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Overige onderwerpen over Schotland  |  Overige onderwerpen  |  Topic: Hurricane Bawbag
Ga naar: