Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
25 Mei 2012, 11:19

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Reizen door Schotland met openbaar vervoer  |  Topic: Trein vanaf Rannoch station
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Trein vanaf Rannoch station  (gelezen 766 keer)
Aikara
Schotland fan

« Gepost op: 07 Dec 2011, 13:50 »

Hoi,

Ik ben bezig om de vakantie voor komend jaar in elkaar te draaien (leve de voorpret!) en nu had ik bedacht dat het wel leuk zou zijn om met de trein van Rannoch station naar corrour station te reizen om van daar weer te voet terug te gaan naar Rannoch Station. Op basis van de site van Scotrail begrijp ik dat voor treinreizen vanaf Rannoch Station geen kaartjes gekocht hoeven te worden? Kan iemand dat bevestigen?
Struner
Schotland fan

« Antwoord #1 Gepost op: 07 Dec 2011, 14:08 »

Moi Aikara,

Is het niet zo dat je op Rannoch Station geen kaartje kunt kopen? Op Corrour trouwens ook niet, denk ik. Betalen bij de conducteur denk ik - maar hoe dat tegenwoordig werkt weet ik niet.
Dus maar hopen dat je mazzel hebt, 't duurt nog geen kwartier volgens mij  Wink

MVG,
---Peter.

[...] nu had ik bedacht dat het wel leuk zou zijn om met de trein van Rannoch station naar corrour station te reizen om van daar weer te voet terug te gaan naar Rannoch Station. Op basis van de site van Scotrail begrijp ik dat voor treinreizen vanaf Rannoch Station geen kaartjes gekocht hoeven te worden? Kan iemand dat bevestigen?
Jazz
Schotland fan

« Antwoord #2 Gepost op: 07 Dec 2011, 14:14 »

Wat Peter zegt; op Rannoch kun je geen treinkaartje kopen omdat er geen automaat of ticket office is. Je zult daarom je kaartje bij de treinconducteur moeten kopen. Waarschijnlijk bedoelen ze dat je geen toeslag hoeft te betalen bij de conducteur; als je reist vanaf een station waar je wel een kaartje kunt kopen betaal je namelijk extra als je het van de conducteur koopt. Dit is om zwartrijders tegen te gaan  Cheesy

De conducteur heeft een ticketding om zijn nek hangen en je kunt contant, maar meestal ook met bank of credit card betalen. Weet niet zeker of buitenlandse bankkaarten geaccepteerd worden, maar credit cards wel. Je vraagt gewoon om een single (enkel) of return (retour) naar je destination!

Life is a waste of time.. Time is a waste of life.. Get wasted all the time.. And you'll have the time of your life!
EllenC
Schotland fan

« Antwoord #3 Gepost op: 07 Dec 2011, 14:57 »

dat zou wel leuk zijn maar ik vrees dat dit niet het geval is .het kost £ 2.90  maar weet niet of de prijzen nog omhoog gaan voor die tijd.

wel een mooie route trouwens - ik geniet altijd als ik met de trein van Ft. william naar Rannoch ga.

Andrea
Schotland fan

« Antwoord #4 Gepost op: 07 Dec 2011, 15:25 »

Waarschijnlijk bedoelen ze dat je geen toeslag hoeft te betalen bij de conducteur; als je reist vanaf een station waar je wel een kaartje kunt kopen betaal je namelijk extra als je het van de conducteur koopt. Dit is om zwartrijders tegen te gaan  Cheesy

Ik heb nog NOOIT bij de conducteur extra betaald, volgens mij kennen ze dat hier niet hoor ! Ik koop nooit een kaartje aan het loket en als de conducteur niet langs geweest is en je hoeft niet door een poortje heb je geluk gehad  laughing7

Oeps ik bedoel met het locale treintje rondom Glasgow. Op  langere reizen natuurlijk wel, komt de conducteur aaaaaltijd langs, maar moet je echt extra betalen Jazz ? Ik weet wel dat je op CS Glasgow soms de trein niet in komt zonder kaartje  nono
Bute
Schotland fan

« Antwoord #5 Gepost op: 07 Dec 2011, 18:03 »

Nou Andrea, dan heb je geluk gehad.  Als je instapt bij een station waar je wel een kaartje zou hebben kunnen kopen (maar dus niet gedaan hebt)  kost het je in de trein inderdaad extra! 
Soms kan je in Glasgow Central ook het perron niet AF zonder geldig kaartje...................
Andrea
Schotland fan

« Antwoord #6 Gepost op: 07 Dec 2011, 18:23 »

Nou Andrea, dan heb je geluk gehad.  Als je instapt bij een station waar je wel een kaartje zou hebben kunnen kopen (maar dus niet gedaan hebt)  kost het je in de trein inderdaad extra! 
Soms kan je in Glasgow Central ook het perron niet AF zonder geldig kaartje...................

Als ik in de trein van Bearsden richting stad een kaartje koop heb ik nog NOOIT extra betaald, geloof me maar dat zou ik echt wel weten tongue3 .
Bearsden heeft een ticketloket en je kan er zelfs kaartjes uit een automaat halen, modern he ? Hihi, ik moet er altijd 1 station voor CS af  laughing7
Roald
Schotland fan

« Antwoord #7 Gepost op: 08 Dec 2011, 01:12 »

Of op weg naar Rannoch Station even bij het station van Pitlochry aan en daar je kaartjes kopen. Wel moet je dan geloof ik dag en tijd opgeven, maar met maar anderhalve of zo trein per dag zul je je niet gauw vergissen tongue3

Heb deze wandeltocht ook eens gedaan: adembenemend mooi !!! Hieronder een impressie. Zie je het kleine witje stipje in het midden van de foto ? Da's station Corrour laughing7. Het is over de weg niet bereikbaar. Geloof dat er 'tegenwoordig' een gebouw(tje?) naast staat; jeugdherberg geloof ik. Maar dan nog !

Live and let live
Aikara
Schotland fan

« Antwoord #8 Gepost op: 08 Dec 2011, 16:55 »

Bedankt voor de reacties. Dat wordt dus gewoon een conducteur aanschieten op het perron of in de trein.
Verder lijkt die tocht me ook erg mooi! Is het nog de moeite om door te rijden tot Tulloch station en van daaruit per trein weer terug naar Rannoch? Bij slecht weer bijvoorbeeld.
Jazz
Schotland fan

« Antwoord #9 Gepost op: 09 Dec 2011, 13:02 »

Ja het ligt wel aan het traject of je extra betaald of niet. Ik nam 2 jaar geleden de trein elke dag in Ayrshire en kon af en toe prima "zwartrijden". Maar vanaf sommige stations mocht je toch echt een flinke toeslag betalen! Zo was er ook een keer dat het ticket office op Kilwinning gesloten was en ik moest rennen om de trein te halen, ondanks dat ik dat uitlegde mocht ik mooi een paar pond bijbetalen bij de conducteur. Nare man was dat wel, normaal zijn ze veel vriendelijker Smiley En je kunt natuurlijk altijd de domme toerist spelen  laughing7

Overigens hoef je geen conducteurs "aan te schieten" op het perron of in de trein. Relax; ze komen vanzelf langs om te vragen wie kaartjes nodig heeft. Laatste keer dat ik in Nederland was kwam er op de reis Amsterdam-Utrecht helemaal geen conducteur langs. Vond ik zo vreemde gewaarwording toen; in Schotland lopen ze continu heen en weer door de trein  Wink

Life is a waste of time.. Time is a waste of life.. Get wasted all the time.. And you'll have the time of your life!
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Reizen door Schotland met openbaar vervoer  |  Topic: Trein vanaf Rannoch station
Ga naar: