Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
25 Mei 2012, 11:19

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Leven in Schotland  |  Emigreren naar Schotland  |  Topic: Verzekeringen?!?!!
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Verzekeringen?!?!!  (gelezen 253 keer)
Amber
Schotland fan

« Gepost op: 05 Dec 2011, 15:07 »

Hoi hoi

nou ik heb al aardig wat info kunnen vinden op dit forum...heul handig  Cheesy maar nu zit ik met een probleempje
Ik ga dus volgend jaar zomer naar schotland..In de buurt van Aberdeen. Nu zit ik met de vraag hoe ik dat moet doen met verzekeringen. Ik sta op het moment nog ingeschreven bij mijn oiuders..en die betalen het ook..omdat ik nog te weinig verdien..ik loop namelijk nog maar één dag in de week stage..dus zoveel inkomsten heb ik niet.
Wanneer ik in schotland woon.. hoop ik natuurlijk zo snel mogenlijk werk te vinden in mijn sector, als haarstylist(kapper) ik heb een goede opleiding gehad,, particuliere noterbene, dus ik hoop dat het vinden van een baan binnen 2 maanden moet lukken.

Maar hoe worden in schotland de verzekeringen gedaan? gaat dat via een werkgever,, of moet ik dat net als in nederland doen? Wat ik begreep is dat t daar dus niet gaat als hier in nederland. Zouden jullie me daarmee misschien wat meer informatie kunnen geven??

Alvast heel heel heel erg bedankt!

de tijd gaat steeds sneller voor ik daar heen ga zeg Cheesy heel veel zin in:)

Groetjes Amber
psychogoogje
Schotland fan

« Antwoord #1 Gepost op: 06 Dec 2011, 15:24 »

hoi Amber,
over wat voor verzekering heb je het precies?
De gezondheidszorg is hier i.p. gratis via de NHS (National Health Service).
Overige verzekeringen werken ongeveer zoals in NL. Wij hebben onze andere verzekeringen bij OOM verzekeringen, die hebben speciale expat verzekeringen die een aantal handige dingen dekt zoals repatriering bij ziekte (of erger), doorlopende reisverzekering en nog een paar handige dingen.
Hopelijk beantwoordt dit je vraag Smiley
groetjes
 Janna

Je weet pas of het leven hard is, als je je tanden erin zet! - Loesje
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Leven in Schotland  |  Emigreren naar Schotland  |  Topic: Verzekeringen?!?!!
Ga naar: