Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
25 Mei 2012, 10:52

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Mededelingen  |  Op reis  |  Topic: minitripje Edinburgh
Pagina's: 1 [2]   Omlaag
Print
Auteur Topic: minitripje Edinburgh  (gelezen 1003 keer)
Màiri
Schotland fan

« Antwoord #25 Gepost op: 12 Nov 2011, 13:41 »

Oh, wat leuk, Yo! hello2 Ja, ik zal even kijken voor het vervoer. Smiley

Yo
Cryptorator

« Antwoord #26 Gepost op: 12 Nov 2011, 17:20 »

Falkirk is een kwartiertje met de trein.
Waar  zitten de rendieren precies? Want  er zijn  2 spoor lijnen naar Falkirk
skye
Schotland fan

« Antwoord #27 Gepost op: 12 Nov 2011, 19:49 »

in Larbert, dat is in de buurt van falkirk. volgens de mevrouw van het garden centre is daar ook een station, dus we moeten eigenlijk naar Larbert.

Yo
Cryptorator

« Antwoord #28 Gepost op: 12 Nov 2011, 19:56 »

ja dat klopt maar Falkirk high of the andere....hangt er vanaf waar ze zitten in Larbert.
 Larbert zit "vast" aan Falkirk, maar als je noordelijk moet zijn of zuidelijk is een andere trein route
Weet je het adres? dan  kan ik  zo zien welk station we moeten hebben.

Ik denk de noordelijke lijn richting  Bannockburn
skye
Schotland fan

« Antwoord #29 Gepost op: 12 Nov 2011, 20:18 »

denk het ook zo te zien op googlemaps. Er komt een spoorlijn van rechts, die buigt in de buurt van Falkirk naar Noord en zuid en Larbert lgt naar het noorden.

skye
Schotland fan

« Antwoord #30 Gepost op: 12 Nov 2011, 20:25 »

Torwood garden center, Bellsdyke road, als je het op google maps zoekt staat het wel aangegeven

Yo
Cryptorator

« Antwoord #31 Gepost op: 12 Nov 2011, 23:00 »

Ja klopt. Groot tuincentrum. Hoe weet je nu dat de rendieren daar zijn? Op hun site  zie ik er niets over...
skye
Schotland fan

« Antwoord #32 Gepost op: 12 Nov 2011, 23:46 »

nee, maar wel op de site van de rendieren,(tenminste, op het adoptersgedeelte, weet niet of het op de gewone ook staat) en ik heb net weer de nieuwe newsletter gekregen, daar stond het schema  ook in dus het komt goed. Ik vond die site van dat tuincentrum een beetje raar, er stond niet eens een emailadres bij, vandaar dat ik maar gebeld heb.

Bute
Schotland fan

« Antwoord #33 Gepost op: 13 Nov 2011, 09:43 »

@ EllenC, ja leuk een paar daagjes Edinburgh voor onze paspoorten, maar wordt zo te zien een dure grap deze keer: zoonlief een eigen paspoort EN je hebt van die speciale foto's nodig tegenwoordig     help .  Daar moeten wij ook het eiland vanaf om te laten maken..........een extra tripje naar Glasgow misschien? (the joys of Island life!!)  Nee, ik denk dat ik m'n ouders een afspraak laat maken als wij met de kerst toch een weekje in Nederland zijn.....................

@ Freerk08, nee in februari hoop ik toch echt geen sneeuw te hebben in Edinburgh................, lijkt me gauw zo'n prutje in een stad, heb je toch niks aan?  Cheesy
Yo
Cryptorator

« Antwoord #34 Gepost op: 13 Nov 2011, 11:06 »

Edinburgh in de sneeuw...ik heb ervan genoten!
Yo
Cryptorator

« Antwoord #35 Gepost op: 13 Nov 2011, 11:08 »

en overdag...
Erwin
Schotland fan

Living the life

« Antwoord #36 Gepost op: 13 Nov 2011, 11:20 »

Sneeuw in The Highlands.....Somedays....NOT SO FUNNY......!!!!!

Hoop dat het dit jaar wat minder is.....
EllenC
Schotland fan

« Antwoord #37 Gepost op: 13 Nov 2011, 11:36 »

@ EllenC, ja leuk een paar daagjes Edinburgh voor onze paspoorten, maar wordt zo te zien een dure grap deze keer: zoonlief een eigen paspoort EN je hebt van die speciale foto's nodig tegenwoordig     help .  Daar moeten wij ook het eiland vanaf om te laten maken..........een extra tripje naar Glasgow misschien? (the joys of Island life!!)  Nee, ik denk dat ik m'n ouders een afspraak laat maken als wij met de kerst toch een weekje in Nederland zijn.....................

@ Freerk08, nee in februari hoop ik toch echt geen sneeuw te hebben in Edinburgh................, lijkt me gauw zo'n prutje in een stad, heb je toch niks aan?  Cheesy

Bute je kunt die foto's laten maken vlakbij het consulaat , ze zijn direct klaar en ze weten precies wat de eisen zijn. Ik meen dat het in Hannover Street was vanaf Princess Street gezien aan de rechterkant. (het consulaat weet wel precies waar,ik werd er door hun naar verwezen. )

ja kan natuurlijk ook het in Nederland te laten verlengen maar dan moet je naar Den Haag toch? en of het rond kerst in een weekje lukt?? ik neem aan dat die ambtenaren ook kerstvakantie krijgen.

EllenC
Schotland fan

« Antwoord #38 Gepost op: 13 Nov 2011, 11:37 »

mooie foto's  en ik elk jaar maar jaloers zijn op al die sneeuw die elders in het land valt. als wij 2 dagen sneeuw hebben zijn we al heel blij. sunny
maar ja dat krijg je als de golfstroom langs je deur komt.

Màiri
Schotland fan

« Antwoord #39 Gepost op: 13 Nov 2011, 11:58 »

Haha, inderdaad, het is kiezen of delen. Wink Ik hoop wel op sneeuw in December en met Oud en Nieuw. Ik wil dat graag eens meemaken hier, vorig jaar was er zo'n berg gevallen! Maar het moet niet te lang duren... Ik fiets elke dag en met die gladheid en sneeuw durf ik het echt niet aan om heuveltjes af te fietsen... icon_pale Bonk

Andrea
Schotland fan

« Antwoord #40 Gepost op: 13 Nov 2011, 12:05 »

Bute je kunt die foto's laten maken vlakbij het consulaat , ze zijn direct klaar en ze weten precies wat de eisen zijn. Ik meen dat het in Hannover Street was vanaf Princess Street gezien aan de rechterkant. (het consulaat weet wel precies waar,ik werd er door hun naar verwezen. )

Die zit er niet meer, kan/mag het niet meer doen  dontknow. Wij werden vorig jaar ook verwezen naar een professionele fotograaf ( ja op afspraak) 15 auto minuten van het centrum, aan de zuidkant van E'dinburgh. Alternatief is "Venart"in Glasgow, ook op afspraak. Prachtige pasfoto's, echter £15 voor 2 stuks.............Na klachten  protest van Nederlanders krijg je er nu 4 voor dezelfde prijs  tongue3

Ik denk dat Bute bedoeld dat als ze in NL is, daar pasfoto's laat maken , voordat ze in februari bij de consul op bezoek gaat . Goed idee icon_thumleft
Andrea
Schotland fan

« Antwoord #41 Gepost op: 13 Nov 2011, 12:09 »

Haha, inderdaad, het is kiezen of delen. Wink Ik hoop wel op sneeuw in December en met Oud en Nieuw. Ik wil dat graag eens meemaken hier, vorig jaar was er zo'n berg gevallen! Maar het moet niet te lang duren... Ik fiets elke dag en met die gladheid en sneeuw durf ik het echt niet aan om heuveltjes af te fietsen... icon_pale Bonk

Nou die fiets kan je dan echt wel thuislaten hoor  laughing7 Ik vond het door de week een drama en in het weekend wel leuk ( het duurde wel veel te lang) Maar............. ik ga nu in januari een weekje naar de zon  icon_sunny
skye
Schotland fan

« Antwoord #42 Gepost op: 13 Nov 2011, 12:48 »

net zoveel sneeuw dat alles nog doorgaat, vliefverkeer eenzo zou wel heel leuk zijn, alleen aal voor de kerstrendierfoto's. Mooie plaatjes Yo, ik ben wel een sneeuwmens, al ben ik het met Mairi eens dat fietesen dan wel eens lastiger een enger is.

Bute
Schotland fan

« Antwoord #43 Gepost op: 13 Nov 2011, 16:08 »

Bedankt voor het meedenken allemaal!  Op het website van het Nederlandse Consulaat is er ook een link naar fotograven in de UK die de foto's voor een Nederlands paspoort kunnen maken.  Maar ik bedoel inderdaad, net als Andrea al zegt, om alleen de foto's te laten maken in Nederland.............................ik gun die ambtenaren in Den Haag inderdaad ook wel wat vrije dagen met de kerst Whisky

Mooie sneeuw foto's!!

Tja, al die sneeuw, is alleen leuk als je vakantie hebt hoor, met je fietsje erdoor lijkt mij ook niks!
Het slee-en in Schotland is ook veel leuker,  hier hoeft niemand je steeds te trekken, lekker de heuveltjes af-roetsjen........... tongue3 tongue3.............
Yo
Cryptorator

« Antwoord #44 Gepost op: 13 Nov 2011, 18:00 »

@ Skye, ook al blijft het huis bewoond als ik weg ben ...ik haal toch maar even de datums weg...
Stel dat tuig niet leest dat het wel bewoond achter blijft..
skye
Schotland fan

« Antwoord #45 Gepost op: 13 Nov 2011, 20:03 »

heb ik ook maar even gedaan nu, je weet inderdaad maar nooit. Ga jij nou op dezelfde dag terug als ik of niet

EllenC
Schotland fan

« Antwoord #46 Gepost op: 13 Nov 2011, 22:52 »

Bedankt voor het meedenken allemaal!  Op het website van het Nederlandse Consulaat is er ook een link naar fotograven in de UK die de foto's voor een Nederlands paspoort kunnen maken.  Maar ik bedoel inderdaad, net als Andrea al zegt, om alleen de foto's te laten maken in Nederland.............................ik gun die ambtenaren in Den Haag inderdaad ook wel wat vrije dagen met de kerst Whisky

Mooie sneeuw foto's!!

Tja, al die sneeuw, is alleen leuk als je vakantie hebt hoor, met je fietsje erdoor lijkt mij ook niks!
Het slee-en in Schotland is ook veel leuker,  hier hoeft niemand je steeds te trekken, lekker de heuveltjes af-roetsjen........... tongue3 tongue3.............

dat is wel slim van jou om ze vast in Nederland te laten maken, bedankt voor de tip.  icon_thumleft

Pagina's: 1 [2]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Mededelingen  |  Op reis  |  Topic: minitripje Edinburgh
Ga naar: